Sébastien Buemi był najszybszy w pierwszej sesji treningowej Długodystansowych Mistrzostw Świata w Szanghaju, pokonując okrążenie szybciej niż kolega z zespołu Stéphane Sarrazin, pokonując go o ponad sekundę.
Za dwiema Toyotami, trzecie i czwarte miejsce zajęły dwa samochody Audi, przy czym lepsza z załog - z numarem 2 - straciła do japońskich rywali prawie 2,4 sekundy. Brendon Hartley w Porsche #20 był piąty, w siostrzanym aucie #14 doszło do problemów technicznych i zespół musiał wymienić baterie, przez co prototyp przejechał tylko siedem okrążeń pod koniec sesji. Dwa razy więcej pokonał odbudowany po pożarze na Fuji Lotus.
Roman Rusinov uzyskał w barwach G-Drive najlepszy czas w klasie LMP2 za kierownicą Ligiera JS P2. Osiem dziesiątych sekundy z tyłu był Ryan Dalziel z Extreme Speed Motorsports, a trzeci czas wykręcił Hatt Howson z KCMG.
AF Corse było najlepsze w klasie GTE Pro, dzięki czasowi Gianmarii Bruniego, Aston Martin #98 był najszybszy w GTE Am.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
1 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:49,833 | |||
2 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Kazuki Nakajima |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | + 1,148 | |||
3 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
3 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | + 2,416 | |||
4 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | + 2,782 | |||
5 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
5 | LMP1-H | Porsche Team | + 3,251 | |||
6 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
6 | LMP1-H | Porsche Team | + 4,798 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
7 | LMP1-L | Rebellion Racing | + 4,953 | |||
8 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
8 | LMP1-L | Rebellion Racing | + 7,058 | |||
9 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | + 7,314 | |||
10 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel Ricardo Gonzalez |
2 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | + 8,084 | |||
11 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
3 | LMP2 | KCMG | + 8,286 | |||
12 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
4 | LMP2 | SMP Racing | + 8,948 | |||
13 | 35 | David Cheng Ho-Pin Tung Mark Patterson |
5 | LMP2 | OAK Racing | + 8,989 | |||
14 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
6 | LMP2 | SMP Racing | + 9,671 | |||
15 | 31 | Ed Brown Johannes van Overbeek David Brabham |
7 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | + 11,654 | |||
16 | 9 | Lucas Auer James Rossiter Pierre Kaffer |
9 | LMP1-L | Lotus | + 12,794 | |||
17 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | + 16,223 | |||
18 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | GTE Pro | AF Corse | + 16,320 | |||
19 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 16,630 | |||
20 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister Nick Tandy |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 16,640 | |||
21 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
4 | GTE Pro | Aston Martin Racing | + 16,958 | |||
22 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Richie Stanaway |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | + 17,148 | |||
23 | 71 | Davide Rigon James Calado |
5 | GTE Pro | AF Corse | + 17,236 | |||
24 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
3 | GTE Am | 8Star Motorsports | + 17,356 | |||
25 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | + 17,524 | |||
26 | 88 | Christian Ried Wolf Henzler Khaled Al Qubaisi |
4 | GTE Am | Proton Competition | + 17,616 | |||
27 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
5 | GTE Am | ProSpeed Competition | + 18,056 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.