Toyota była najszybsza także podczas drugiej sesji treningowej Długodystansowych Mistrzostw Świata w Szanghaju, która zakończyła się 17 minut przed upływem czasu z powodu ulewy.
Deszcz pojawił się już po 20 minutach sesji i stopniono nasilał się, a gdy zaczęła mu towarzyszyć mgła, konieczne było wywieszenie czerwonej flagi.
Anthony Davidson uzyskał najlepszy czas dnia, 1:49,134, kiedy jeszcze tor był suchy, pokonując Alexa Wurza w siostrzanym aucie różnicą 0,672 sekundy. Audi ponownie musiały zawodolić się trzecim i czwartym miejscem, przed dwoma Porsche. Unieruchomiony przez awarię systemu hybrydowego w porannej sesji #14 mógł w końcu pojawić się na torze przez dłuższy czas.
Mathias Beche z Rebellion Racing był najszybszy wśród prototypów LMP1-L.
Roman Rusinow poprawił swój rezultat z porannej sesji i ponownie był najszybszy w LMP2. Czas 1:57,053 Rosjanina był o 0,442 sekundy lepszy od Ryana Dalziela z Extree Speed, którego zespołowy kolega Johannes van Overbeek zajął trzecią pozycję.
Darren Turner w Astonie Martinie był najszbyszy w GTE Pro, ale nie poprawił czasu 2:06,153, ustanowionego w porannej sesji przez Gianmarię Bruniego. Paolo Ruberti był najszybszy w klasie GTE Am za kierownicą jedynego w ten weekend Ferrari.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
1 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:49,833 | |||
2 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Kazuki Nakajima |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | + 0,672 | |||
3 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
3 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | + 1,061 | |||
4 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | + 1,572 | |||
5 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
5 | LMP1-H | Porsche Team | + 2,667 | |||
6 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
6 | LMP1-H | Porsche Team | + 3,159 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
7 | LMP1-L | Rebellion Racing | + 6,233 | |||
8 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | + 7,919 | |||
9 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel Ricardo Gonzalez |
2 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | + 8,361 | |||
10 | 31 | Ed Brown Johannes van Overbeek David Brabham |
3 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | + 9,011 | |||
11 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
4 | LMP2 | SMP Racing | + 9,334 | |||
12 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
5 | LMP2 | KCMG | + 9,591 | |||
13 | 9 | Lucas Auer James Rossiter Pierre Kaffer |
8 | LMP1-L | Lotus | + 10,008 | |||
14 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
6 | LMP2 | SMP Racing | + 11,556 | |||
15 | 35 | David Cheng Ho-Pin Tung Mark Patterson |
7 | LMP2 | OAK Racing | + 12,562 | |||
16 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
1 | GTE Am | 8Star Motorsports | + 15,394 | |||
17 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
2 | GTE Am | ProSpeed Competition | + 16,089 | |||
18 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | + 17,059 | |||
19 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 17,403 | |||
20 | 88 | Christian Ried Wolf Henzler Khaled Al Qubaisi |
3 | GTE Am | Proton Competition | + 17,713 | |||
21 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
3 | GTE Pro | Aston Martin Racing | + 17,791 | |||
22 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
4 | GTE Pro | AF Corse | + 18,019 | |||
23 | 71 | Davide Rigon James Calado |
5 | GTE Pro | AF Corse | + 18,075 | |||
24 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Richie Stanaway |
4 | GTE Am | Aston Martin Racing | + 18,333 | |||
25 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
5 | GTE Am | Aston Martin Racing | + 18,456 | |||
26 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister Nick Tandy |
6 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 18,881 | |||
27 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
9 | LMP1-L | Rebellion Racing | + 20,165 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.