Mark Webber uzyskał najlepszy czas w trzeciej, najszybszej sesji treningowej na torze w Szanghaju. Na czele pojazdów GT znalazł się Aston Martin z kategorii –Am.
Suchy tor, w sobotni poranek był dobrą okazją do sprawdzenia swoich pojazdów, przez co większość kierowców właśnie wtedy uzyskało swoje najlepsze czasy okrążeń. Trzem z nich udało się zejść poniżej granicy 1:49 – pierwszy zrobił to Alexander Wurz, 35 minut po starcie sesji uzyskując 1:48.859 dla Toyoty nr 7. 7 minut później, kolegę z ekipy przebił niemal o pół sekundy Anthony Davidson z siostrzanego prototypu nr 8 – po chwili jednak, jeszcze szybszy był Mark Webber z Porsche nr 20, i to on ostatecznie znalazł się na czele stawki. Gorszy od Australijczyka o prawie 1.2 sekundy, czwarty czas wśród załóg uzyskał LoÏc Duval z Audi nr 1 (wśród kierowców przegrywając także z Brendonem Hartleyem z nr 20 i Sébastienem Buemi z nr 8) – a drugie Audi znalazło się za drugim Porsche, André Lotterer gorszy o 0.4 sekundy od Neela Janiego.
Wśród pojazdów LMP1-L, ponownie najszybszy był prototyp nr 12 – przy czym za Mathiasem Beche znaleźli się dwaj kierowcy siostrzanego nr 13, Fabio Leimer i Dominik Kraihamer. W swoim tempie jechał Lotus – Lucas Auer przegrywając ze wszystkimi prototypami LMP2.
W tej kategorii, po raz trzeci najszybsi byli kierowcy Ligiera od G-Drive – Olivier Pla o prawie 1.3 sekundy lepszy od Kiryła Ładygina z SMP nr 37. Nieco gorszy od Rosjanina był Alexandre Imperatori z KCMG – a kolejnym w stawce był drugi pojazd od SMP, Nicolas Minassian przebijając rezultaty ekip OAK i Extreme Speed. Z drugiej strony, SMP zaliczyło również przygodę podczas tej sesji – po zmianie z Ładyginem, jadący prototypem nr 37 Wiktor Szajtar wypadł z toru i wymusił spowolnienie treningu.
Wśród pojazdów GTE, na czele całej grupy znalazł się Aston Martin z kategorii –Am – Richie Stanaway jako jedyny schodząc poniżej granicy 2:04. Aston wygrał również w grupie –Pro – tu Stefan Mücke z nr 97 był szybszy od Patricka Pileta z Porsche nr 92 i Davide Rigona z Ferrari nr 71. Dopiero czwarty wynik w tej klasie uzyskał główny pretendent do tytułu mistrza, Gianmaria Bruni w Ferrari nr 51 – przy czym jego strata do Mückego wynosiła tylko 0.5 sekundy.
W GTE Am popisał się za to nie tylko Stanaway – dobrze wypadł również kierowca drugiego Aston Martina, Pedro Lamy uzyskując wynik pomiędzy Piletem i Rigonem. Pozostałe trzy wyniki były już gorsze od rezultatów uzyskanych przez załogi GTE Pro – Paolo Ruberti z Ferrari od 8Star pokonując dwa Porsche ekip Proton i Prospeed.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
1 | LMP1-H | Porsche Team | 1:48.173 | ||||
2 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:48.417 | +0.244 | |||
3 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Kazuki Nakajima |
3 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:48.859 | +0.686 | |||
4 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:49.369 | +1.196 | |||
5 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
5 | LMP1-H | Porsche Team | 1:49.751 | +1.578 | |||
6 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
6 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:50.147 | +1.974 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
7 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:51.942 | +3.769 | |||
8 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
8 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:52.926 | +4.753 | |||
9 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:55.050 | +6.877 | |||
10 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
2 | LMP2 | SMP Racing | 1:56.321 | +8.148 | |||
11 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
3 | LMP2 | KCMG | 1:56.562 | +8.389 | |||
12 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
4 | LMP2 | SMP Racing | 1:56.603 | +8.430 | |||
13 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel Ricardo Gonzalez |
5 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:56.873 | +8.700 | |||
14 | 35 | David Cheng Ho-Pin Tung Mark Patterson |
6 | LMP2 | OAK Racing | 1:58.256 | +10.083 | |||
15 | 31 | Ed Brown Johannes van Overbeek David Brabham |
7 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:58.667 | +10.494 | |||
16 | 9 | Lucas Auer Pierre Kaffer |
9 | LMP1-L | Lotus | 1:59.024 | +10.851 | |||
17 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Richie Stanaway |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:03.984 | +15.811 | |||
18 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:04.331 | +16.158 | |||
19 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:04.474 | +16.301 | |||
20 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:04.697 | +16.524 | |||
21 | 71 | Davide Rigon James Calado |
3 | GTE Pro | AF Corse | 2:04.767 | +16.594 | |||
22 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
4 | GTE Pro | AF Corse | 2:04.846 | +16.673 | |||
23 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister Nick Tandy |
5 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:04.997 | +16.824 | |||
24 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:05.222 | +17.049 | |||
25 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
3 | GTE Am | 8Star Motorsports | 2:05.317 | +17.144 | |||
26 | 88 | Christian Ried Wolf Henzler Khaled Al Qubaisi |
4 | GTE Am | Proton Competition | 2:05.759 | +17.586 | |||
27 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
5 | GTE Am | ProSpeed Competition | 2:06.593 | +18.420 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.