Porsche przed Toyotami w sobotnim treningu

Mark Webber uzyskał najlepszy czas w trzeciej, najszybszej sesji treningowej na torze w Szanghaju. Na czele pojazdów GT znalazł się Aston Martin z kategorii –Am.

Suchy tor, w sobotni poranek był dobrą okazją do sprawdzenia swoich pojazdów, przez co większość kierowców właśnie wtedy uzyskało swoje najlepsze czasy okrążeń. Trzem z nich udało się zejść poniżej granicy 1:49 – pierwszy zrobił to Alexander Wurz, 35 minut po starcie sesji uzyskując 1:48.859 dla Toyoty nr 7. 7 minut później, kolegę z ekipy przebił niemal o pół sekundy Anthony Davidson z siostrzanego prototypu nr 8 – po chwili jednak, jeszcze szybszy był Mark Webber z Porsche nr 20, i to on ostatecznie znalazł się na czele stawki. Gorszy od Australijczyka o prawie 1.2 sekundy, czwarty czas wśród załóg uzyskał LoÏc Duval z Audi nr 1 (wśród kierowców przegrywając także z Brendonem Hartleyem z nr 20 i Sébastienem Buemi z nr 8) – a drugie Audi znalazło się za drugim Porsche, André Lotterer gorszy o 0.4 sekundy od Neela Janiego.

Wśród pojazdów LMP1-L, ponownie najszybszy był prototyp nr 12 – przy czym za Mathiasem Beche znaleźli się dwaj kierowcy siostrzanego nr 13, Fabio Leimer i Dominik Kraihamer. W swoim tempie jechał Lotus – Lucas Auer przegrywając ze wszystkimi prototypami LMP2.

W tej kategorii, po raz trzeci najszybsi byli kierowcy Ligiera od G-Drive – Olivier Pla o prawie 1.3 sekundy lepszy od Kiryła Ładygina z SMP nr 37. Nieco gorszy od Rosjanina był Alexandre Imperatori z KCMG – a kolejnym w stawce był drugi pojazd od SMP, Nicolas Minassian przebijając rezultaty ekip OAK i Extreme Speed. Z drugiej strony, SMP zaliczyło również przygodę podczas tej sesji – po zmianie z Ładyginem, jadący prototypem nr 37 Wiktor Szajtar wypadł z toru i wymusił spowolnienie treningu.

Wśród pojazdów GTE, na czele całej grupy znalazł się Aston Martin z kategorii –Am – Richie Stanaway jako jedyny schodząc poniżej granicy 2:04. Aston wygrał również w grupie –Pro – tu Stefan Mücke z nr 97 był szybszy od Patricka Pileta z Porsche nr 92 i Davide Rigona z Ferrari nr 71. Dopiero czwarty wynik w tej klasie uzyskał główny pretendent do tytułu mistrza, Gianmaria Bruni w Ferrari nr 51 – przy czym jego strata do Mückego wynosiła tylko 0.5 sekundy.

W GTE Am popisał się za to nie tylko Stanaway – dobrze wypadł również kierowca drugiego Aston Martina, Pedro Lamy uzyskując wynik pomiędzy Piletem i Rigonem. Pozostałe trzy wyniki były już gorsze od rezultatów uzyskanych przez załogi GTE Pro – Paolo Ruberti z Ferrari od 8Star pokonując dwa Porsche ekip Proton i Prospeed. 

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
1 LMP1-H Porsche Team 1:48.173  
2 8
Anthony Davidson
Sébastien Buemi
2 LMP1-H Toyota Racing 1:48.417 +0.244
3 7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Kazuki Nakajima
3 LMP1-H Toyota Racing 1:48.859 +0.686
4 1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
4 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:49.369 +1.196
5 14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
5 LMP1-H Porsche Team 1:49.751 +1.578
6 2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
6 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:50.147 +1.974
7 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
7 LMP1-L Rebellion Racing 1:51.942 +3.769
8 13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
8 LMP1-L Rebellion Racing 1:52.926 +4.753
9 26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
1 LMP2 G-Drive Racing 1:55.050 +6.877
10 37

Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
Anton Ładygin
2 LMP2 SMP Racing 1:56.321 +8.148
11 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Alexandre Imperatori
3 LMP2 KCMG 1:56.562 +8.389
12 27

Siergiej Żłobin
Nicolas Minassian
Maurizio Mediani
4 LMP2 SMP Racing 1:56.603 +8.430
13 30

Scott Sharp
Ryan Dalziel
Ricardo Gonzalez
5 LMP2 Extreme Speed Motorsports 1:56.873 +8.700
14 35

David Cheng
Ho-Pin Tung
Mark Patterson
6 LMP2 OAK Racing 1:58.256 +10.083
15 31

Ed Brown
Johannes van Overbeek
David Brabham
7 LMP2 Extreme Speed Motorsports 1:58.667 +10.494
16 9
Lucas Auer
Pierre Kaffer
9 LMP1-L Lotus 1:59.024 +10.851
17 95

David Heinemeier-Hansson
Kristian Poulsen
Richie Stanaway
1 GTE Am Aston Martin Racing 2:03.984 +15.811
18 97
Stefan Mücke
Darren Turner
1 GTE Pro Aston Martin Racing 2:04.331 +16.158
19 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
2 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 2:04.474 +16.301
20 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Christoffer Nygaard
2 GTE Am Aston Martin Racing 2:04.697 +16.524
21 71
Davide Rigon
James Calado
3 GTE Pro AF Corse 2:04.767 +16.594
22 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
4 GTE Pro AF Corse 2:04.846 +16.673
23 91

Richard Lietz
Jörg Bergmeister
Nick Tandy
5 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 2:04.997 +16.824
24 99

Alex MacDowall
Darryl O'Young
Fernando Rees
6 GTE Pro Aston Martin Racing 2:05.222 +17.049
25 90

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Matteo Cressoni
3 GTE Am 8Star Motorsports 2:05.317 +17.144
26 88

Christian Ried
Wolf Henzler
Khaled Al Qubaisi
4 GTE Am Proton Competition 2:05.759 +17.586
27 75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
5 GTE Am ProSpeed Competition 2:06.593 +18.420

 

 

 

 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze