Czesi ze "swoim" LMP2?

Czeski zespół i producent samochodów Praga zapowiedział powstanie własnej serii wyścigów R1 Endurance Cup. Ekipa rozważa również starty w LMP2 w Europejskiej Serii Le Mans.

Powstała w 2006 roku jako "reinkarnacja" założonego w 1907 roku, czeskiego producenta samochodów i ciężarówek, Praga znana była ostatnio ze współpracy z odnogą Lotusa. Jej efektem były przede wszystkim prototypy LMP2 T128, które w ubiegłym roku startowały w Mistrzostwach Świata Endurance – mimo mizernych wyników, Czesi na czele z Janem Charouzem nie zamierzają jednak rozstać się z tego typu rywalizacjami. Przeciwnie – wciąż współpracując ze (skonfliktowanym z Collinem Kollesem) warsztatem Adess A.G., Praga chce wystartować w Europejskiej Serii Le Mans – ich osobnym projektem jest natomiast seria wyścigów pojazdów Praga R1.

Właśnie na tym, sportowym modelu, opierałaby się owa nowa rywalizacja. Samochody wyposażone w dwulitrowe silniki turbo Renault (znane z Formuły Renault 2.0) ścigałyby się w sześciu lub siedmiu rundach, każda składająca się z dwóch 50-minutowych wyścigów. Rundy te osadzone byłyby na torach głównie w Europie Centralnej i Wschodniej – niemal pewnym byłoby więc pojawienie się ich na torach Automotodromie Brno, Slovakia Ring, Hungaroring – a być może również i w Poznaniu. Cena pojazdu mniejsza, niż 100 tys. Euro pozwalałaby tu startować zespołom o mniejszych budżetach i bardziej amatorskich załogach kierowców – sama Praga zapowiada zresztą, iż planowane są tu dwie klasyfikacje, Pro-Am oraz Amatorska.

Jedną z nagród, której mogliby się spodziewać zwycięzcy serii, byłaby możliwość ich startu w prestiżowym 24h Le Mans – a to za sprawą drugiej części planów czeskiej marki. Jan Charouz zapowiedział mianowicie, iż  Praga poważnie zastanawia się nad startami w wyścigach Endurance – tym razem już nie we współpracy z Lotusem, ale bardziej jako torowy reprezentant ADESS A.G. Pragę najbardziej interesują wyścigi Europejskiej Serii Le Mans – w czym mieliby się oni tam pojawić, tego jeszcze nie wiadomo. Konflikt z ekipą Collina Kollesa utrudniałby wykorzystanie starego T128 – możliwe jednak, że jego projekty wykonane przez ADESS będą podstawą dla nowego pojazdu, czemu Kolles sprzeciwić by się już nie mógł.

Więcej informacji zapowiadanych jest na październik. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze