Ulewny deszcz na prawie godzinę przerwał wyścig Lone Star Le Mans na Circuit of the Americas. Zespół Audi doskonale wybrał moment na zmianę opon, dzięki czemu zyskał okrążenie przewagi nad rywalami.
Marcel Fässler wjechał na metę 53 sekundy przed obrońcami tytułu mistrzów świata i odniósł wspólnie z André Lottererem i Benoîtem Tréluyerem drugie z rzędu zwycięstwo w WEC. Dzięki temu wynikowi Audi wyszło na prowadzenie w klasyfikacji producentów LMP1, wyprzedzając Toyotę, która znalazła się na podium dzięki Sébastienowi Buemiemu, Anthonemu Davidsonowi i Nicolasowi Lapierre - załodze startującej z pole position i do momentu pojawienia się deszczu systematycznie budującej dużą przewagę nad rywalami. Na mokrym torze Buemi stracił jednak pozycję na rzecz Marca Lieba w Porsche, ale ten wkrótce miał problemy z napędem i oddał trzecią lokatę liderom klasyfikacji kierowców.
Po godzinie i 35 minutach wyścigu na torze wywieszono czerwone flagi z powodu ulewy, jaka pojawiła się najpierw w zakręcie 11. Zarówno samochody Porsche, jak i Toyoty wypadły z toru, podobnie jak duża część aut GT. W tej sytuacji odnalazł się zespół Audi, który w doskonałym momencie zmienił opony na deszczowe i wprowadził oba swoje prototypy na czoło stawki, okrążenie przed rywalami, więc kiedy po 50 minutach wyścig wznowiono, walka o zwycięstwo była już rozstrzygnięta.
Rebellion Racing wygrał rywalizację w klasie lekkich LMP1, Nick Heidfeld, Nicolas Prost i Mathias Beche zajęli siódme miejsce w klasyfikacji generalnej. Drugi pojazd szwajcarskiej ekipy odpadł w czwartej godzinie wyścigu, dzięki czemu na drugim miejscu swój pierwszy wyścig ukończył nowy prototyp Lotus CLM P1/01 AER, z Christophem Bouchutem, Jamesem Rossiterem i Lucasem Auerem za kierownicą.
KCMG odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w klasie LMP2, Richard Bradley objął prowadzenie na starcie i przez pierwszą część wyścigu bronił się przed Ryanem Dalzielem z Extreme Speed Motorsports. W garażu KCMG napięcie wzrosło na dwie godziny przed końcem, kiedy to Tsugio Matsuda wypadł z toru i spadł na trzecią pozycję - ekipa z Hong Kongu odzyskała prowadzenie dopiero podczas ostatniej sesji postojów na 20 minut przed metą. Drugie miejsce zajęła załoga SMP Racing, natomiast debiutujący w WEC zespół ESM zajął najniższy stopniu podium. Pech dopadł startującą z pole position załogę G-Drive Racing, pierwszy raz wystawiającą prototyp Ligier JS P2, która była zmuszona zjechać do garażu w ciągu ostatnich dwóch godzin rywalizacji, co kosztowało ich cztery okrążenia.
Aston Martin wygrał w obu klasach GTE. Stefan Mücke wyszedł na prowadzenie już na starcie i kontrolował wyścig do momentu ulewy. Turner odzyskał jednak prowadzenie tuż po wznowieniu wyścigu i załoga #97 miała kontrolę nad przebiegiem rywalizacji, cały czas pozostając w pierwszej trójce. W piątej godzinie rywalizacji ich zwycięstwo było przez chwilę zagrożone, kiedy na prowadzenie wyszedł Nick Tandy, ale jego Porsche miało problem z uruchomieniem silnika podczas postoju w boksach, co kosztowało samochód #91 dwa okrążenia. Później w walce o zwycięstwo uczestniczył Patrick Pilet w siostrzanym aucie, ale ostatecznie nie mógł wygrać z Turnerem, który zwycięski manewr wykonał na 32 minuty przed metą. Zwycięzcy z Le Mans - Gianmaria Bruni i Toni Vilander stanęli na najniższym stopniu podium. Startująca gościnnie załoga Corvette Racing straciła dwa okrążenia podczas zamieszania przy wznowieniu wyścigu i przestała się liczyć w walce o czołowe lokaty.
W GTE Am Klaus Bachler, Khaled Al Qubaisi i Christian Ried dominowali niemal od startu do mety, ale w ostatniej godzinie do głosu doszli kierowcy Astona Martina - Pedro Lamy i Richie Stanaway, którzy rozstrzygnęli walkę o zwycięstwo między sobą, a różnica na mecie wyniosła 0,999 sekundy. Startująca z pole position załoga Prospeed Competition straciła 24 okrążenia w czwartej godzinie, kiedy Porsche musiało zostać wprowadzone do garażu.
{youtube}7YjzjpiIy6E{/youtube}
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
1 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 157 okr. | |||
2 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
2 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | + 53,016 | |||
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Nicolas Lapierre |
3 | LMP1-H | Toyota Racing | + 1:03,945 | |||
4 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
4 | LMP1-H | Porsche Team | + 1 okr. | |||
5 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
5 | LMP1-H | Porsche Team | + 2 okr. | |||
6 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
6 | LMP1-H | Toyota Racing | + 2 okr. | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | + 8 okr. | |||
8 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Tsuigo Matsuda |
1 | LMP2 | KCMG | + 12 okr. | |||
9 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
2 | LMP2 | SMP Racing | + 12 okr. | |||
10 | 30 | Ed Brown Scott Sharp Ryan Dalziel |
3 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | + 16 okr. | |||
11 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | + 16 okr. | |||
12 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 16 okr. | |||
13 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
3 | GTE Pro | AF Corse | + 16 okr. | |||
14 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
4 | LMP2 | G-Drive Racing | + 16 okr. | |||
15 | 9 | Christophe Bouchut James Rossiter Lucas Auer |
2 | LMP1-L | Lotus | + 17 okr. | |||
16 | 91 | Nick Tandy Jörg Bergmeister |
4 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 18 okr. | |||
17 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | + 19 okr. | |||
18 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Richie Stanaway |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | + 19 okr. | |||
19 | 71 | Davide Rigon James Calado |
5 | GTE Pro | AF Corse | + 20 okr. | |||
20 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
3 | GTE Am | Proton Competition | + 20 okr. | |||
21 | 61 | Marco Cioci Mirco Venturi Luís Pérez Companc |
4 | GTE Am | AF Corse | + 20 okr. | |||
22 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | + 20 okr. | |||
23 | 90 | Jeff Segal Gianluca Roda Paolo Ruberti |
5 | GTE Am | 8Star Motorsports | + 21 okr. | |||
24 | 65 | Tommy Milner Ricky Taylor Jordan Taylor |
7 | GTE Pro | Corvette Racing | + 22 okr. | |||
25 | 57 | Nic Jönsson Tracy Krohn Ben Collins |
6 | GTE Am | Krohn Racing | + 22 okr. | |||
26 | 81 | Steve Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
7 | GTE Am | AF Corse | + 24 okr. | |||
27 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
8 | GTE Am | ProSpeed Competition | + 46 okr. | |||
NSK | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
LMP1-L | Rebellion Racing | |||||
NSK | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
LMP2 | SMP Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.