Warsztat Onroak Automotive planuje wprowadzić do walki całą gamę prototypów, począwszy od LMP1, aż do pojazdów Grupy CN. Pomocna ma być tu firma Ligier.
Dział konstrukcji zespołu OAK Racing, w ostatnich latach coraz bardziej kreuje się na samodzielny warsztat, chcący budować pojazdy nie tylko dla swojej ekipy. Powstałe przy współpracy z firmą Morgan prototypy LMP2, w sezonie 2013 startowały nie tylko z logo OAK, ale i kilku innych zespołów w różnych seriach wyścigów na całym świecie – jak się jednak okazuje, dla Onroak Automotive ma to być dopiero początek rozwinięcia się w jeden z czołowych warsztatów budujących prototypy wyścigowe różnych kategorii. Warsztat ten planuje w kolejnych latach stworzenie nowych pojazdów LMP, od nowej kategorii LMP3 do potężnych LMP1 – a także niewielkich prototypów Grupy CN. W tym celu, Onroak nawiązał współpracę z innym francuskim warsztatem, Ligier – jej efektem ma być przede wszystkim nowy pojazd kategorii LMP2.
Zamknięty prototyp LMP2 wspólnie opracowany przez Ligiera i Onroak miałby zastąpić w kolejnych sezonach obecnego Morgana LMP2 – a przede wszystkim wprowadzić tą markę do amerykańskiej serii United SportsCar Championship. Jednocześnie, miałby on także przywrócić do tej kategorii markę Ligier – ta, po raz ostatni obecna była w kategorii LMP2 w roku 2004, do walki wystawiając ówczesny model JS49. Wspólna konstrukcja prawdopodobnie nazwana byłaby Ligier-OAK – kiedy jednak pojawiłaby się ona na torach, tego konstruktorzy jak na razie nie określają.
Więcej można się natomiast tu dowiedzieć o nowych pojeździe Grupy CN oraz mającym powstać na jego bazie prototypie nowej kategorii LMP3. Samochód miałby pojawić się już w pierwszym sezonie istnienia nowych prototypów, a więc w roku 2015 – prawdopodobnie byłby to nowy pojazd, mający bardzo niewiele wspólnego z obecnym Ligier JS53 Evo. Onroak zakłada obecność nowego prototypu zarówno w Europejskiej, jak i Azjatyckiej Serii Le Mans.
Najbliżej powstania jest jednak nowy, czołowy prototyp kategorii LMP1, nad którym Onroak Automotive pracuje już od połowy roku 2012. Pojazd ten ma być obecny w przyszłym sezonie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata – jednak również i tu, Ligier może jeszcze wspomóc inżynierów Onroak w dopracowaniu nowego prototypu.
Na podstawie planów nowych modeli, oba warsztaty planują długoletnią, owocną współpracę, tworząc czołową markę wyścigowych prototypów Le Mans.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.