Strakka razem z Dome w LMP2

Brytyjski zespół Strakka Racing poinformował o podjęciu długoletniej współpracy z japońskim warsztatem Dome. Ekipa dołączy do przygotowań nowego prototypu LMP2.

Początkowo, obie firmy zapowiadały, że w przyszłym roku pojawią się w czołowej kategorii LMP1. Wskutek wymaganych ogromnych funduszy oraz prawdopodobnego braku konkurencji z zespołami fabrycznymi, z owego planu zrezygnował jednak Dome – ten zresztą od początku brał pod uwagę także budowę prototypu LMP2. Teraz, o przejściu do niższej kategorii poinformował również zespół Strakka – przy czym ta zmiana jest związana właśnie z podjęciem współpracy z warsztatem Dome oraz pomocą przy tworzeniu i startach nowego pojazdu japońskich konstruktorów

Efekt tej kooperacji zobaczymy już w przyszłym roku – nowy pojazd przyjmie nazwę Strakka Dome S103. W przeciwieństwie jednak do współpracy zespołu Rebellion z warsztatem ORECA, prototyp S103 nie będzie orężem tylko ekipy Strakka Dome – ale stanie się także opcją dla innych zespołów chętnych do startów w kategorii LMP2. Strakka Dome zapowiedziała, że ich własny pojazd będzie napędzany silnikiem Nissana VK45DE – a jego atrybutem będzie aerodynamika, zaprojektowana m.in. we własnym tunelu aerodynamicznym warsztatu Dome.

Zespół Strakka Dome pojawi się w przyszłym roku w pełnym cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata – a więc także i w Le Mans 24h, gdzie w sześciu dotychczasowych startach, Strakka Racing zwyciężyła w kategorii LMP2 w roku 2010. Warsztat Dome obecny był na Pętli de la Sarthe wielokrotnie, począwszy od roku 1979 – ostatnio jako partner ekipy Pescarolo, z którą w 2012 roku pojawił się ze zmodernizowanym prototypem LMP1 S102.5.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze