Co się dzieje w OAK Racing?

Zespół OAK Racing niespodziewanie poinformował, że jego warsztat projektuje nowy, zamknięty prototyp LMP2. Ekipa przyznała także, iż ma problemy z nowym pojazdem LMP1.

O planach OAK Racing w sezonie 2014 mówiło się do tej pory głównie pod kątem budowy nowego prototypu LMP1. Jak się jednak okazuje, zespół ten zamierza przygotować także nowy prototyp LMP2 – choć ten przeznaczony będzie przede wszystkim dla klientów chcących startować w przyszłorocznej serii United SportsCar Championship. O rozpoczęciu prac nad projektem, według portalu autosport.com poinformował właśnie sam Jacques Nicolet – stwierdził on także, że pod znakiem zapytania stoi obecność nowego LMP1 w pierwszej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Nowy prototyp LMP2 ma być następcą Morgana-OAK LMP2, którego podstawą jest pochodzący jeszcze z roku 2007 prototyp LMP1 – Pescarolo 01. Prace projektowe dopiero się tu rozpoczęły – Nicolet zasugerował jednak, iż będzie to pojazd zamknięty, co wyróżni go spośród dotychczas budowanych przez OAK prototypów Le Mans. Tradycyjnie, pracować nad nim będzie warsztat Onroak Automotive, z którym OAK regularnie współpracuje – a dość zaskakujące jest, że efekt tych prac ma być znany już na początku przyszłego roku.

Jeśli chodzi o starty samego zespołu OAK Racing – ten zapowiedział, że przy odpowiedniej liczbie klientów, sam zrezygnuje ze startów w kategorii LMP2. Jak na razie, owymi klientami są chiński zespół KCMG oraz szwajcarski Morand Racing – nie wiadomo, czy będzie ich więcej, a więc czy OAK Racing rzeczywiście nie pojawi się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Gdyby tak było – dla OAK pozostałaby jedynie rywalizacja w kategorii prywatnych prototypów LMP1 – a tu, ekipa ta ma pewne problemy z zapowiadanym na sezon 2014, nowym pojazdem.

Nicolet potwierdził mianowicie, że nowy prototyp tej kategorii prawdopodobnie nie wystartuje w pierwszym wyścigu sezonu. Problemem jest brak decyzji co do silnika, który napędzać ma nowy pojazd – przez co już wiadomo, że pierwsze jego testy odbędą się raczej w marcu lub nawet kwietniu, a nie w styczniu. Opcją jest, że na Silverstone OAK pojawi się ze swoim starym (odpowiednio przebudowanym) prototypem LMP1 Pescarolo, by móc zdobyć tam punkty, a nowy pojazd zobaczymy w walce dopiero w rundzie na Spa-Francorchamps – ostateczne decyzje przyjdą jednak prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku.

Jak na razie, OAK czeka rywalizacja o mistrzostwo tegorocznej kategorii LMP2 w FIA WEC – decydujące starcie odbędzie się w Bahrajnie.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze