Kazuki Nakajima był najszybszy w ostatnim treningu na torze Fuji. W godzinnej sesji trzeciej, Japończyk z Toyoty nr 7 zaliczył wtedy najlepszy czas wszystkich treningów.
Czy to szansa dla Toyoty? Sam wynik pozwala tak myśleć – gorzej jeśli chodzi o kolejne okrążenia, w których mimo wszystko, szybsze były jednak Audi. Poniżej granicy 1:28, najczęściej schodziła załoga nr 2 – i choć ostatecznie zajęła ona dopiero trzecie miejsce, regularność jej wyników razem z rezultatami ze wcześniejszych sesji pozwala przypuszczać, że to właśnie ta załoga może triumfować w niedzielnym wyścigu. W innych kategoriach, G-Drive zostało w końcu pokonane przez OAK Racing, konkretnie załogę nr 24 – a w dodatku także przez siostrzaną Delta-ADR za sprawą Jamesa Walkera. W GTE Pro, Patrick Pilet pokonał Stefana Mückego, wychodząc na czoło w Porsche nr 91 – a w GTE Am, najszybsze ponownie było Porsche nr 88 od Proton, kierowane przez Paolo Rubertiego.
W kategorii P1, bardzo mocno wystartowały załogi Audi – w niecałe 7 minut, obie przebijając czas Loïca Duvala z sesji drugiej. Na najlepszych kierowców w treningach wyglądali więc obecnie Benoît Tréluer i Allan McNish – niecałe 20 minut po starcie, jeszcze szybszy był jednak Kazuki Nakajima, w Toyocie nr 7 uzyskując rewelacyjne 1:27.117. Gorzej spisywała się załoga nr 8, która dopiero 20 minut przed końcem sesji zeszła poniżej granicy 1:28 – 1:27.536 Sébastiena Buemiego uplasowało ją za trzema fabrycznymi konkurentami. W końcówce, podobne, choć nieco gorsze wyniki uzyskiwali także André Lotterer z Audi nr 1 i Anthony Davidson z Toyoty nr 8 – za to załoga nr 7 zjechała do boksów kwadrans przed końcem sesji.
W sesji trzeciej, swój najlepszy czas treningów uzyskała również prywatna ekipa Rebellion Racing – w ostatnich 10 minutach, Andrea Belicchi schodząc do poziomu 1:29.5. Poniżej 1:30 udało mu się zejść jeszcze raz – wtedy jednak pokonując tą granicę o niecałe 0.1 sekundy.
W LMP2, większą część sesji w G-Drive przejechał tym razem Roman Rusinow – i chyba dlatego, załoga ta tym razem nie znalazła się na czele tabeli wyników. Rosjanin uzyskiwał mianowicie czasy na poziomie 1:35 – i dopiero Mike Conway poprawił jego wynik na 1:32.664, pod koniec sesji ustępując jeszcze miejsca dla Johna Martina. Najszybszy Olivier Pla z nr 24 od OAK, czas 1:32.282 uzyskał kwadrans po starcie treningu – a kwadrans przed jego końcem, na drugie miejsce nieco niespodziewanie wszedł James Walker z Delta-ADR, o ponad 0.3 sekundy bijąc wynik Bertranda Baguette z OAK nr 35. Dalej znaleźli się Björn Wirdheim z Gainer International oraz Tsuigio Matsuda z KCMG – a mimo obecności na torze wszystkich trzech kierowców, z tyłu wylądował prototyp nr 49 od PeCom.
W GTE Pro, o wynikach sesji zdecydował ostatni jej kwadrans – wtedy, jako jedyny poniżej 1:40 zszedł Patrick Pilet, wychodząc na czoło tabeli w Porsche nr 91. Kilka minut później, czas Richarda Lietza z pierwszej połowy treningu poprawił jego zmiennik z załogi nr 92, Marc Lieb, minimalnie pokonując wynik Giancarla Fisichellego z Ferrari nr 51 – i wydawało się, że to dwa Porsche zakończą sesję z najlepszymi czasami treningu. Na ostatnim okrążeniu, między dwie 911 RSR wszedł jednak Stefan Mücke w Aston Martinie nr 97 – a do Fisichellego zbliżył się Pedro Lamy w nr 99, który to samochód przez prawie pół godziny widniał w boksach ekipy Aston Martin Racing.
W GTE Am, przez pierwsze 20 minut, w Porsche nr 88 od Proton jeździł Paolo Ruberti – i tuż przed zmianą z Gianluca Rodą, Włoch zaliczył 1:40.571, jak się okazało – najlepszy wynik tego treningu w swojej klasie. Drugie miejsce należało za to do załogi 8Star, z której Davide Rigon uzyskał w połowie sesji 1:41.156 – a dopiero trzeci był najszybszy Aston Martin, w ostatnim kwadransie Jamie Campbell-Walter schodząc do poziomu 1:41.2. Słabo wypadła załoga nr 95, która mimo obecności przez większą część sesji Bruno Senny, uzyskała najgorszy czas sesji – w dodatku należący nie do Brazylijczyka, ale Chrisoffera Nygaarda. Niewiele lepiej radzili sobie zresztą kierowcy od IMSA – ci tylko o 0.011 sekundy przebijając czas Duńczyka z Aston Martina.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 7 | Kazuki Nakajima Alexander Wurz Nicolas Lapierre |
1 | LMP1 | Toyota Racing | 1:27.117 | ||||
2 | 1 |
André Lotterer |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 1:27.263 | +0.146 | |||
3 | 2 |
Tom Kristensen |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 1:27.298 | +0.181 | |||
4 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
4 | LMP1 | Toyota Racing | 1:27,536 | +0.419 | |||
5 | 12 | Mathias Beche Andrea Belicchi |
5 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:29.510 | +2.393 | |||
6 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
1 | LMP2 | OAK Racing | 1:32.282 | +5.165 | |||
7 | 25 | Tor Graves Shinji Nakano James Walker |
2 | LMP2 | Delta-ADR | 1:32.630 | +5.513 | |||
8 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
3 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | 1:32.644 | +5.527 | ||
9 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
4 | LMP2 | OAK Racing | 1:32.970 | +5.853 | |||
10 | 27 |
Katsuyuki Hiranaka |
5 |
LMP2 |
Gainer International | 1:33.290 | +6.173 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 91 | Jörg Bergmeister Patrick Pilet |
1 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
1:39.989 | +12.872 | |||
17 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Frédéric Makowiecki |
2 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:40.026 | +12.909 | |||
18 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
1:40.224 | +13.107 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
1 | GTE Am | Proton Competition | 1:40.571 | +13.454 | |||
22 | 81 | Vicente Potolicchio Rui Aguas Davide Rigon |
2 | GTE Am | 8Star Motorsports | 1:41.156 | +14.039 | |||
23 | 96 | Stuart Hall Jamie Campbell-Walter Jonathan "Jonny" Adam |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:41.240 | +14.123 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.