Toyota na czele trzeciego treningu

Kazuki Nakajima był najszybszy w ostatnim treningu na torze Fuji. W godzinnej sesji trzeciej, Japończyk z Toyoty nr 7 zaliczył wtedy najlepszy czas wszystkich treningów.

Czy to szansa dla Toyoty? Sam wynik pozwala tak myśleć – gorzej jeśli chodzi o kolejne okrążenia, w których mimo wszystko, szybsze były jednak Audi. Poniżej granicy 1:28, najczęściej schodziła załoga nr 2 – i choć ostatecznie zajęła ona dopiero trzecie miejsce, regularność jej wyników razem z rezultatami ze wcześniejszych sesji pozwala przypuszczać, że to właśnie ta załoga może triumfować w niedzielnym wyścigu. W innych kategoriach, G-Drive zostało w końcu pokonane przez OAK Racing, konkretnie załogę nr 24 – a w dodatku także przez siostrzaną Delta-ADR za sprawą Jamesa Walkera. W GTE Pro, Patrick Pilet pokonał Stefana Mückego, wychodząc na czoło w Porsche nr 91 – a w GTE Am, najszybsze ponownie było Porsche nr 88 od Proton, kierowane przez Paolo Rubertiego.

W kategorii P1, bardzo mocno wystartowały załogi Audi – w niecałe 7 minut, obie przebijając czas Loïca Duvala z sesji drugiej. Na najlepszych kierowców w treningach wyglądali więc obecnie Benoît Tréluer i Allan McNish – niecałe 20 minut po starcie, jeszcze szybszy był jednak Kazuki Nakajima, w Toyocie nr 7 uzyskując rewelacyjne 1:27.117. Gorzej spisywała się załoga nr 8, która dopiero 20 minut przed końcem sesji zeszła poniżej granicy 1:28 – 1:27.536 Sébastiena Buemiego uplasowało ją za trzema fabrycznymi konkurentami. W końcówce, podobne, choć nieco gorsze wyniki uzyskiwali także André Lotterer z Audi nr 1 i Anthony Davidson z Toyoty nr 8 – za to załoga nr 7 zjechała do boksów kwadrans przed końcem sesji.

W sesji trzeciej, swój najlepszy czas treningów uzyskała również prywatna ekipa Rebellion Racing – w ostatnich 10 minutach, Andrea Belicchi schodząc do poziomu 1:29.5. Poniżej 1:30 udało mu się zejść jeszcze raz – wtedy jednak pokonując tą granicę o niecałe 0.1 sekundy.

W LMP2, większą część sesji w G-Drive przejechał tym razem Roman Rusinow – i chyba dlatego, załoga ta tym razem nie znalazła się na czele tabeli wyników. Rosjanin uzyskiwał mianowicie czasy na poziomie 1:35 – i dopiero Mike Conway poprawił jego wynik na 1:32.664, pod koniec sesji ustępując jeszcze miejsca dla Johna Martina. Najszybszy Olivier Pla z nr 24 od OAK, czas 1:32.282 uzyskał kwadrans po starcie treningu – a kwadrans przed jego końcem, na drugie miejsce nieco niespodziewanie wszedł James Walker z Delta-ADR, o ponad 0.3 sekundy bijąc wynik Bertranda Baguette z OAK nr 35. Dalej znaleźli się Björn Wirdheim z Gainer International oraz Tsuigio Matsuda z KCMG – a mimo obecności na torze wszystkich trzech kierowców, z tyłu wylądował prototyp nr 49 od PeCom.

W GTE Pro, o wynikach sesji zdecydował ostatni jej kwadrans – wtedy, jako jedyny poniżej 1:40 zszedł Patrick Pilet, wychodząc na czoło tabeli w Porsche nr 91. Kilka minut później, czas Richarda Lietza z pierwszej połowy treningu poprawił jego zmiennik z załogi nr 92, Marc Lieb, minimalnie pokonując wynik Giancarla Fisichellego z Ferrari nr 51 – i wydawało się, że to dwa Porsche zakończą sesję z najlepszymi czasami treningu. Na ostatnim okrążeniu, między dwie 911 RSR wszedł jednak Stefan Mücke w Aston Martinie nr 97 – a do Fisichellego zbliżył się Pedro Lamy w nr 99, który to samochód przez prawie pół godziny widniał w boksach ekipy Aston Martin Racing.

W GTE Am, przez pierwsze 20 minut, w Porsche nr 88 od Proton jeździł Paolo Ruberti – i tuż przed zmianą z Gianluca Rodą, Włoch zaliczył 1:40.571, jak się okazało – najlepszy wynik tego treningu w swojej klasie. Drugie miejsce należało za to do załogi 8Star, z której Davide Rigon uzyskał w połowie sesji 1:41.156 – a dopiero trzeci był najszybszy Aston Martin, w ostatnim kwadransie Jamie Campbell-Walter schodząc do poziomu 1:41.2. Słabo wypadła załoga nr 95, która mimo obecności przez większą część sesji Bruno Senny, uzyskała najgorszy czas sesji – w dodatku należący nie do Brazylijczyka, ale Chrisoffera Nygaarda. Niewiele lepiej radzili sobie zresztą kierowcy od IMSA – ci tylko o 0.011 sekundy przebijając czas Duńczyka z Aston Martina.

Poz Nr Kierowcy Zespół   Rezultat Strata
1 7

Kazuki Nakajima
Alexander Wurz
Nicolas Lapierre
1 LMP1 Toyota Racing 1:27.117  
2 1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

2

LMP1

Audi Sport Team Joest 1:27.263 +0.146
3 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

3

LMP1

Audi Sport Team Joest 1:27.298 +0.181
4 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
4 LMP1 Toyota Racing 1:27,536 +0.419
5 12
Mathias Beche
Andrea Belicchi
5 LMP1 Rebellion Racing 1:29.510 +2.393
6 24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
1 LMP2 OAK Racing 1:32.282 +5.165
7 25

Tor Graves
Shinji Nakano
James Walker
2 LMP2 Delta-ADR 1:32.630 +5.513
8 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
3 LMP2

G-Drive Racing 1:32.644 +5.527
9 35

Bertrand Baguette
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman
4 LMP2 OAK Racing 1:32.970 +5.853
10 27

Katsuyuki Hiranaka
Masayuki Ueda
Björn Wirdheim

5

LMP2

Gainer International 1:33.290 +6.173
...     ...       ...      
16 91
Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
1 GTE Pro Porsche AG
Team Manthey
1:39.989 +12.872
17 97

Darren Turner
Stefan Mücke
Frédéric Makowiecki
2 GTE Pro Aston Martin Racing 1:40.026 +12.909
18 92
Marc Lieb
Richard Lietz
3 GTE Pro Porsche AG
Team Manthey
1:40.224 +13.107
...     ...       ...      
21 88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
1 GTE Am Proton Competition 1:40.571 +13.454
22 81

Vicente Potolicchio
Rui Aguas
Davide Rigon
2 GTE Am 8Star Motorsports 1:41.156 +14.039
23 96

Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
Jonathan "Jonny" Adam
3 GTE Am Aston Martin Racing 1:41.240 +14.123

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze