Loïc Duval w Audi nr 2 był najszybszy w drugim treningu na torze Fuji w Japonii. Cztery fabryczne prototypy LMP1 dzieliło jednak tylko 0.648 sekundy.
Może nieco zaskakiwać, jak szybko mechanicy Audi potrafili odbudować zniszczony w pierwszym treningu pojazd. Więcej – wymieniono w nim skrzynię biegów i silnik – a mimo tego, pojazd pojawił się na torze już kilka minut po rozpoczęciu drugiego treningu. W dodatku, choć stało się to dopiero pod koniec sesji – to właśnie jego kierowca okazał się tu najszybszym, bijąc o pół sekundy wynik kolegi z załogi nr 1 – ta natomiast minimalnie pokonała dwie fabryczne Toyoty. W LMP2, po raz drugi na czele znalazł się prototyp od G-Drive – a w GTE Pro, tym razem to załoga Astona nr 99, a nie 97 uzyskała najlepszy wynik sesji. Dwa czołowe rezultaty GTE Am należały natomiast do Porsche – Aston Martin był tu dopiero trzeci.
Choć Audi nr 2 wyjechało na tor od razu – przez większą część sesji, lepsze było jednak to z numerem 1. 10 minut po starcie, Marcel Fässler zszedł nim jako pierwszy poniżej granicy 1:28 – a pół godziny później, jeszcze ten wynik poprawił. Po chwili, poniżej 1:28 zszedł również Stéphane Sarrazin w Toyocie nr 8, wychodząc na drugie miejsce w stawce – i pozostając na nim przez kolejne 20 minut. Wtedy też, w tym samym czasie, wynik poniżej 1:28 uzyskali Kazuki Nakajima z Toyoty nr 7 i Allan McNish z Audi nr 2 – ten drugi wychodząc przed Sarrazina, a Japończyk tracąc do Francuza zaledwie 0.004 sekundy. O ile jednak dla załóg nr 1, 7 i 8 były to wyniki czołowe – Audi nr 2 nie powiedziało jeszcze wszystkiego. Kiedy McNisha zmienił Loïc Duval, ten 5 minut przed końcem sesji zaliczył okrążenie w 1:27.333 – bijąc w ten sposób pozostałą trójkę o przeszło pół sekundy.
Z kierowców startujących w Loli ekipy Rebellion, tym razem szybszy był Mathias Beche – 10 minut przed końcem sesji zbliżając się do granicy 1:30 wynikiem 1:30.080.
W LMP2, po raz kolejny na czele znalazła się załoga nr 26 od G-Drive – i po raz kolejny stało się to pod koniec sesji. Wcześniej, od 6. minuty treningu, na czele widniał czas Alexa Brundle z nr 24 od OAK Racing – a 8 minut później, wynik Brytyjczyka przebił Björn Wirdheim, po raz kolejny wysoko plasując załogę Gainer. Te dwa czasy otwierały tabelę wyników LMP2 przez następną godzinę – aż kwadrans przed końcem treningu, Mike Conway zaliczył wpierw 1:33.028 – a potem zszedł poniżej granicy 1:33. Nieco wcześniej, piąte miejsce zapewnił załodze nr 49 od PeCom Nicolas Minassian – a za nim oraz załogą OAK nr 35, dopiero szósty czas tej kategorii uzyskali kierowcy KCMG.
W GTE Pro, dwie strony rywalizacji zaprezentowała ekipa AF Corse. Z jednej – bardzo dobrze wypadli tym razem Włosi z załogi nr 51, czasem 1:40.154 Giancarlo Fisichella uzyskał drugi wynik treningu, gorszy jedynie od świetnego rezultatu poniżej 1:40 Richiego Stanawaya (Aston Martin nr 99) z początku sesji. Z drugiej – mechanicy musieli zająć się wyciekiem paliwa w Ferrari nr 71, przez co na torze nie pojawili się Kamui Kobayashi i Toni Vilander. Z wynikiem poniżej 1:41 uzyskanym dopiero pod koniec sesji, na trzecim miejscu uplasował się Marc Lieb z Porsche nr 91 – dopiero czwarty był Aston Martin nr 97, tym razem prowadzony głównie przez Darrena Turnera.
Faworyzowana załoga Aston Martina należała do tych słabszych także w kategorii GTE Am – tu trzeci wynik zanotował na początku sesji Jamie Campbell-Walter w nr 96, a Bruno Senna w nr 95 był dopiero siódmy. Na czele znalazły się dwa Porsche – 20 minut po starcie sesji, Paolo Ruberti uzyskując 1:40.707, a 10 minut później Jean-Karl Vernay wychodząc na pozycję drugą z 1:41.558. Po kwadransie, Francuz poprawił się jeszcze na 1:41.389 – i z takim wynikiem zakończył trening przed Campbell-Walterem oraz czwartym Mattem Griffinem z AF Corse nr 61.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 2 |
Tom Kristensen |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 1:27.333 | ||||
2 | 1 |
André Lotterer |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 1:27.865 | +0.532 | |||
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
3 | LMP1 | Toyota Racing | 1:27.977 | +0.644 | |||
4 | 7 | Kazuki Nakajima Alexander Wurz Nicolas Lapierre |
4 | LMP1 | Toyota Racing | 1:27.981 | +0.648 | |||
5 | 12 | Mathias Beche Andrea Belicchi |
5 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:30.080 | +2.747 | |||
6 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
1 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | 1:32.662 | +5.329 | ||
7 | 27 |
Katsuyuki Hiranaka |
2 |
LMP2 |
Gainer International | 1:33.228 | +5.895 | |||
8 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
3 | LMP2 | OAK Racing | 1:33.463 | +6.130 | |||
9 | 49 | Luis Pérez-Companc Nicolas Minassian Pierre Kaffer |
4 | LMP2 | Pecom Racing | 1:33.501 | +6.168 | |||
10 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
5 | LMP2 | OAK Racing | 1:33.714 | +6.381 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 99 | Pedro Lamy Richie Stanaway |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:39.848 | +12.515 | |||
17 | 51 |
Gianmaria Bruni |
2 |
GTE Pro |
AF Corse | 1:40.154 | +12.821 | |||
18 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
1:40.159 | +12.826 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
1 | GTE Am | Proton Competition | 1:40.707 | +13.374 | |||
22 | 76 | Raymond Narac Markus Palttala Jean-Karl Vernay |
2 | GTE Am | IMSA Performance Matmut |
1:41.389 | +14.056 | |||
23 | 96 | Stuart Hall Jamie Campbell-Walter Jonathan "Jonny" Adam |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:41.663 | +14.330 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.