Naprawione Audi na czele treningu

Loïc Duval w Audi nr 2 był najszybszy w drugim treningu na torze Fuji w Japonii. Cztery fabryczne prototypy LMP1 dzieliło jednak tylko 0.648 sekundy.

Może nieco zaskakiwać, jak szybko mechanicy Audi potrafili odbudować zniszczony w pierwszym treningu pojazd. Więcej – wymieniono w nim skrzynię biegów i silnik – a mimo tego, pojazd pojawił się na torze już kilka minut po rozpoczęciu drugiego treningu. W dodatku, choć stało się to dopiero pod koniec sesji – to właśnie jego kierowca okazał się tu najszybszym, bijąc o pół sekundy wynik kolegi z załogi nr 1 – ta natomiast minimalnie pokonała dwie fabryczne Toyoty. W LMP2, po raz drugi na czele znalazł się prototyp od G-Drive – a w GTE Pro, tym razem to załoga Astona nr 99, a nie 97 uzyskała najlepszy wynik sesji. Dwa czołowe rezultaty GTE Am należały natomiast do Porsche – Aston Martin był tu dopiero trzeci.

Choć Audi nr 2 wyjechało na tor od razu – przez większą część sesji, lepsze było jednak to z numerem 1. 10 minut po starcie, Marcel Fässler zszedł nim jako pierwszy poniżej granicy 1:28 – a pół godziny później, jeszcze ten wynik poprawił. Po chwili, poniżej 1:28 zszedł również Stéphane Sarrazin w Toyocie nr 8, wychodząc na drugie miejsce w stawce – i pozostając na nim przez kolejne 20 minut. Wtedy też, w tym samym czasie, wynik poniżej 1:28 uzyskali Kazuki Nakajima z Toyoty nr 7 i Allan McNish z Audi nr 2 – ten drugi wychodząc przed Sarrazina, a Japończyk tracąc do Francuza zaledwie 0.004 sekundy. O ile jednak dla załóg nr 1, 7 i 8 były to wyniki czołowe – Audi nr 2 nie powiedziało jeszcze wszystkiego. Kiedy McNisha zmienił Loïc Duval, ten 5 minut przed końcem sesji zaliczył okrążenie w 1:27.333 – bijąc w ten sposób pozostałą trójkę o przeszło pół sekundy.

Z kierowców startujących w Loli ekipy Rebellion, tym razem szybszy był Mathias Beche – 10 minut przed końcem sesji zbliżając się do granicy 1:30 wynikiem 1:30.080.

W LMP2, po raz kolejny na czele znalazła się załoga nr 26 od G-Drive – i po raz kolejny stało się to pod koniec sesji. Wcześniej, od 6. minuty treningu, na czele widniał czas Alexa Brundle z nr 24 od OAK Racing – a 8 minut później, wynik Brytyjczyka przebił Björn Wirdheim, po raz kolejny wysoko plasując załogę Gainer. Te dwa czasy otwierały tabelę wyników LMP2 przez następną godzinę – aż kwadrans przed końcem treningu, Mike Conway zaliczył wpierw 1:33.028 – a potem zszedł poniżej granicy 1:33. Nieco wcześniej, piąte miejsce zapewnił załodze nr 49 od PeCom Nicolas Minassian – a za nim oraz załogą OAK nr 35, dopiero szósty czas tej kategorii uzyskali kierowcy KCMG.

W GTE Pro, dwie strony rywalizacji zaprezentowała ekipa AF Corse. Z jednej – bardzo dobrze wypadli tym razem Włosi z załogi nr 51, czasem 1:40.154 Giancarlo Fisichella uzyskał drugi wynik treningu, gorszy jedynie od świetnego rezultatu poniżej 1:40 Richiego Stanawaya (Aston Martin nr 99) z początku sesji. Z drugiej – mechanicy musieli zająć się wyciekiem paliwa w Ferrari nr 71, przez co na torze nie pojawili się Kamui Kobayashi i Toni Vilander. Z wynikiem poniżej 1:41 uzyskanym dopiero pod koniec sesji, na trzecim miejscu uplasował się Marc Lieb z Porsche nr 91 – dopiero czwarty był Aston Martin nr 97, tym razem prowadzony głównie przez Darrena Turnera.

Faworyzowana załoga Aston Martina należała do tych słabszych także w kategorii GTE Am – tu trzeci wynik zanotował na początku sesji Jamie Campbell-Walter w nr 96, a Bruno Senna w nr 95 był dopiero siódmy. Na czele znalazły się dwa Porsche – 20 minut po starcie sesji, Paolo Ruberti uzyskując 1:40.707, a 10 minut później Jean-Karl Vernay wychodząc na pozycję drugą z 1:41.558. Po kwadransie, Francuz poprawił się jeszcze na 1:41.389 – i z takim wynikiem zakończył trening przed Campbell-Walterem oraz czwartym Mattem Griffinem z AF Corse nr 61. 

Poz Nr Kierowcy Zespół   Rezultat Strata
1 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

1

LMP1

Audi Sport Team Joest 1:27.333  
2 1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

2

LMP1

Audi Sport Team Joest 1:27.865 +0.532
3 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
3 LMP1 Toyota Racing 1:27.977 +0.644
4 7

Kazuki Nakajima
Alexander Wurz
Nicolas Lapierre
4 LMP1 Toyota Racing 1:27.981 +0.648
5 12
Mathias Beche
Andrea Belicchi
5 LMP1 Rebellion Racing 1:30.080 +2.747
6 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
1 LMP2

G-Drive Racing 1:32.662 +5.329
7 27

Katsuyuki Hiranaka
Masayuki Ueda
Björn Wirdheim

2

LMP2

Gainer International 1:33.228 +5.895
8 24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
3 LMP2 OAK Racing 1:33.463 +6.130
9 49

Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
4 LMP2 Pecom Racing 1:33.501 +6.168
10 35

Bertrand Baguette
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman
5 LMP2 OAK Racing 1:33.714 +6.381
...     ...       ...      
16 99
Pedro Lamy
Richie Stanaway
1 GTE Pro Aston Martin Racing 1:39.848 +12.515
17 51

Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella

2

GTE Pro

AF Corse 1:40.154 +12.821
18 92
Marc Lieb
Richard Lietz
3 GTE Pro Porsche AG
Team Manthey
1:40.159 +12.826
...     ...       ...      
21 88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
1 GTE Am Proton Competition 1:40.707 +13.374
22 76

Raymond Narac
Markus Palttala
Jean-Karl Vernay
2 GTE Am IMSA Performance
Matmut
1:41.389 +14.056
23 96

Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
Jonathan "Jonny" Adam
3 GTE Am Aston Martin Racing 1:41.663 +14.330

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze