Dwa Audi były najszybsze w pierwszym treningu na torze Fuji Speedway. Pojazd nr 2 znalazł się w czołówce mimo kolizji z Aston Martinem startującym w kategorii GTE Am.
Choć samochód nie był poważnie uszkodzony – jego wygląd po kolizji z Aston Martinem nie należał do tego, co chcieli widzieć kibice i ekipa Audi Sport po pierwszej sesji. W pojeździe wymiany bądź naprawy wymagała skrzynia biegów, tylne zawieszenie i oczywiście nadwozie – jak się później okazało, zespół zdecydował się również wymienić w nim silnik, by pojazd nie sprawił niemałego psikusa załodze już podczas rywalizacji. Mimo przejechanych tylko pięciu okrążeń, załoga Audi nr 2 znalazła się przed dwoma Toyotami – a miejsca ustąpić musiała tylko kolegom z Audi nr 1, w którym najlepszy czas sesji uzyskał Benoît Treluter. Francuz pokonał Loïca Duvala oraz Anthonego Davidsona z lepszej z Toyot – w LMP2 najszybszy był Mike Conway z G-Drive, pokonując wyjątkowo szybkiego Richarda Bradleya z KCMG. W GT załoga Aston Martin nr 97 była szybsza od Porsche nr 91 – za to Porsche nr 76 od IMSA pokonało Astona nr 95 w GTE Am.
Audi nr 2 obecne było na torze tylko przez kwadrans – do feralnej kolizji z Aston Martinem, jadący nim Loïc Duval uzyskał jednak czas 1:28.676, który okazał się być drugim najlepszym wynikiem tego treningu. Szybszym był tylko raz Benoît Tréluer, który godzinę po starcie sesji zszedł do 1:28.438 – za to kierowcy dwóch prototypów Toyoty, choć ostatecznie gorsi, wcale nie ustępowali załogom Audi jeśli chodzi o przejazdy kolejnych okrążeń. Jadący w pojeździe nr 8 Anthony Davidson powinien zresztą znaleźć się na czele stawki – jego wynik 1:28.325 został jednak anulowany jako kara za zbyt szybki przejazd przez aleję serwisową. W tabeli pozostało więc okrążenie z ostatniego kwadransu treningu, 1:28.777 – a chwilę wcześniej, poniżej 1:29 zszedł także Alexander Wurz w Toyocie nr 7. Na torze widniała także Lola ekipy Rebellion – bez czołowych kierowców obecnych w tym czasie w USA, liderem stał się Andrea Belicchi z 1:30.654.
W LMP2, najlepszy wynik pojawił się w tabeli dopiero 7 minut przed końcem sesji – wtedy też, na kilka szybkich okrążeń, za kierownicę prototypu nr 26 od G-Drive powrócił Mike Conway. Przez ponad godzinę, najlepszy wynik należał niespodziewanie do Richarda Bradleya z KCMG, który w Morganie-OAK nr 47 uzyskał 1:34.142 – a w tym samym czasie, trzeci rezultat sesji zaliczył Nicolas Minassian z PeCom Racing. Nieźle spisała się również inna załoga goszcząca w FIA WEC na Fuji, Gainer International – choć tu, Björn Wirdheim uzyskał 1:34.810 pod koniec treningu, bijąc czas Alexa Brundle z nr 24 od OAK Racing. Ta załoga, ogólnie była jednak szybsza od Japończyków z Gainer – sam Wirdheim to za mało, by być lepszym w 6-godzinnej batalii.
W kategorii GTE Pro, dwa najlepsze czasy należały do Frédérica Makowieckiego i Stefana Mückego – obaj należący do załogi Aston Martina nr 97. Szybszy Makowiecki, o prawie 0.8 sekundy pokonał innego Francuza, Patricka Pileta z fabrycznego Porsche nr 91 – 10 minut przed końcem sesji przebijając wynik Richiego Stanawaya z Aston Martina nr 99. Tuż przed końcem treningu, Marc Lieb z Porsche nr 92 pokonał natomiast wynik Gianmarii Bruniego z Ferrari nr 51 od AF Corse – pojazdy tej ekipy zajęły dwa ostatnie miejsca w kategorii, gdyż nawet poniżej 1:41 nie zeszli kierowcy drugiej załogi, nr 71.
W GTE Am, dwudziesto-minutą obecność na torze, czasem 1:41.902 zakończył Jean-Karl Vernay z Porsche nr 76 od IMSA – 25 minut przed końcem sesji uzyskując najlepszy czas tej kategorii. Minimalnie gorszy był tu Bruno Senna, przesunięty z kategorii GTE Pro jako zastępca Nickiego Thiima w Aston Martinie nr 95 – to, po zderzeniu z Audi kwadrans po starcie, przez prawie 40 minut znajdowało się w boksach – jednak na ostatnie pół godziny wyjechało na tor, wciąż będąc orężem w walce o najlepszy wynik treningu. Trzeci czas sesji, w jej połowie uzyskał Paolo Ruberti w Porsche nr 88 od Proton Competition – a czwarty był lider klasyfikacji generalnej, Jamie Campbell-Walter z załogi Aston Martina nr 96.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 1 |
André Lotterer |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 1:28.438 | ||||
2 | 2 |
Tom Kristensen |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 1:28.676 | +0.238 | |||
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
3 | LMP1 | Toyota Racing | 1:28.777 | +0.339 | |||
4 | 7 | Kazuki Nakajima Alexander Wurz Nicolas Lapierre |
4 | LMP1 | Toyota Racing | 1:28.962 | +0.524 | |||
5 | 12 | Mathias Beche Andrea Belicchi |
5 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:30.654 | +2.216 | |||
6 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
1 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | 1:33.619 | +5.181 | ||
7 | 47 | Richard Bradley Hiroshi Koizumi Tsuigio Matsuda |
2 | LMP2 | KCMG | 1:34.142 | +5.704 | |||
8 | 49 | Luis Pérez-Companc Nicolas Minassian Pierre Kaffer |
3 | LMP2 | Pecom Racing | 1:34.580 | +6.142 | |||
9 | 25 | Tor Graves Shinji Nakano James Walker |
4 | LMP2 | Delta-ADR | 1:34:729 | +6.291 | |||
10 | 27 |
Katsuyuki Hiranaka |
5 |
LMP2 |
Gainer International | 1:34.810 | +6.372 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Frédéric Makowiecki |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:39.548 | +11.110 | |||
17 | 91 | Jörg Bergmeister Patrick Pilet |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
1:40.335 | +11.897 | |||
18 | 99 | Pedro Lamy Richie Stanaway |
3 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:40.793 | +12.355 | |||
... | ... | ... | ||||||||
22 | 76 | Raymond Narac Markus Palttala Jean-Karl Vernay |
1 | GTE Am | IMSA Performance Matmut |
1:41.902 | +13.464 | |||
23 | 95 | Bruno Senna Kristian Poulsen Christoffer Nygaard |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:41.939 | +13.501 | |||
24 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
3 | GTE Am | Proton Competition | 1:14.947 | +13.609 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.