Kraksa Audi w pierwszym treningu

Dwa Audi były najszybsze w pierwszym treningu na torze Fuji Speedway. Pojazd nr 2 znalazł się w czołówce mimo kolizji z Aston Martinem startującym w kategorii GTE Am.

Choć samochód nie był poważnie uszkodzony – jego wygląd po kolizji z Aston Martinem nie należał do tego, co chcieli widzieć kibice i ekipa Audi Sport po pierwszej sesji. W pojeździe wymiany bądź naprawy wymagała skrzynia biegów, tylne zawieszenie i oczywiście nadwozie – jak się później okazało, zespół zdecydował się również wymienić w nim silnik, by pojazd nie sprawił niemałego psikusa załodze już podczas rywalizacji. Mimo przejechanych tylko pięciu okrążeń, załoga Audi nr 2 znalazła się przed dwoma Toyotami – a miejsca ustąpić musiała tylko kolegom z Audi nr 1, w którym najlepszy czas sesji uzyskał Benoît Treluter. Francuz pokonał Loïca Duvala oraz Anthonego Davidsona z lepszej z Toyot – w LMP2 najszybszy był Mike Conway z G-Drive, pokonując wyjątkowo szybkiego Richarda Bradleya z KCMG. W GT załoga Aston Martin nr 97 była szybsza od Porsche nr 91 – za to Porsche nr 76 od IMSA pokonało Astona nr 95 w GTE Am.

Audi nr 2 obecne było na torze tylko przez kwadrans – do feralnej kolizji z Aston Martinem, jadący nim Loïc Duval uzyskał jednak czas 1:28.676, który okazał się być drugim najlepszym wynikiem tego treningu. Szybszym był tylko raz Benoît Tréluer, który godzinę po starcie sesji zszedł do 1:28.438 – za to kierowcy dwóch prototypów Toyoty, choć ostatecznie gorsi, wcale nie ustępowali załogom Audi jeśli chodzi o przejazdy kolejnych okrążeń. Jadący w pojeździe nr 8 Anthony Davidson powinien zresztą znaleźć się na czele stawki – jego wynik 1:28.325 został jednak anulowany jako kara za zbyt szybki przejazd przez aleję serwisową. W tabeli pozostało więc okrążenie z ostatniego kwadransu treningu, 1:28.777 – a chwilę wcześniej, poniżej 1:29 zszedł także Alexander Wurz w Toyocie nr 7. Na torze widniała także Lola ekipy Rebellion – bez czołowych kierowców obecnych w tym czasie w USA, liderem stał się Andrea Belicchi z 1:30.654.

W LMP2, najlepszy wynik pojawił się w tabeli dopiero 7 minut przed końcem sesji – wtedy też, na kilka szybkich okrążeń, za kierownicę prototypu nr 26 od G-Drive powrócił Mike Conway. Przez ponad godzinę, najlepszy wynik należał niespodziewanie do Richarda Bradleya z KCMG, który w Morganie-OAK nr 47 uzyskał 1:34.142 – a w tym samym czasie, trzeci rezultat sesji zaliczył Nicolas Minassian z PeCom Racing. Nieźle spisała się również inna załoga goszcząca w FIA WEC na Fuji, Gainer International – choć tu, Björn Wirdheim uzyskał 1:34.810 pod koniec treningu, bijąc czas Alexa Brundle z nr 24 od OAK Racing. Ta załoga, ogólnie była jednak szybsza od Japończyków z Gainer – sam Wirdheim to za mało, by być lepszym w 6-godzinnej batalii.

W kategorii GTE Pro, dwa najlepsze czasy należały do Frédérica Makowieckiego i Stefana Mückego – obaj należący do załogi Aston Martina nr 97. Szybszy Makowiecki, o prawie 0.8 sekundy pokonał innego Francuza, Patricka Pileta z fabrycznego Porsche nr 91 – 10 minut przed końcem sesji przebijając wynik Richiego Stanawaya z Aston Martina nr 99. Tuż przed końcem treningu, Marc Lieb z Porsche nr 92 pokonał natomiast wynik Gianmarii Bruniego z Ferrari nr 51 od AF Corse – pojazdy tej ekipy zajęły dwa ostatnie miejsca w kategorii, gdyż nawet poniżej 1:41 nie zeszli kierowcy drugiej załogi, nr 71.

W GTE Am, dwudziesto-minutą obecność na torze, czasem 1:41.902 zakończył Jean-Karl Vernay z Porsche nr 76 od IMSA – 25 minut przed końcem sesji uzyskując najlepszy czas tej kategorii. Minimalnie gorszy był tu Bruno Senna, przesunięty z kategorii GTE Pro jako zastępca Nickiego Thiima w Aston Martinie nr 95 – to, po zderzeniu z Audi kwadrans po starcie, przez prawie 40 minut znajdowało się w boksach – jednak na ostatnie pół godziny wyjechało na tor, wciąż będąc orężem w walce o najlepszy wynik treningu. Trzeci czas sesji, w jej połowie uzyskał Paolo Ruberti w Porsche nr 88 od Proton Competition – a czwarty był lider klasyfikacji generalnej, Jamie Campbell-Walter z załogi Aston Martina nr 96.

Poz Nr Kierowcy Zespół   Rezultat Strata
1 1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

1

LMP1

Audi Sport Team Joest 1:28.438  
2 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

2

LMP1

Audi Sport Team Joest 1:28.676 +0.238
3 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
3 LMP1 Toyota Racing 1:28.777 +0.339
4 7

Kazuki Nakajima
Alexander Wurz
Nicolas Lapierre
4 LMP1 Toyota Racing 1:28.962 +0.524
5 12
Mathias Beche
Andrea Belicchi
5 LMP1 Rebellion Racing 1:30.654 +2.216
6 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
1 LMP2

G-Drive Racing 1:33.619 +5.181
7 47

Richard Bradley
Hiroshi Koizumi
Tsuigio Matsuda
2 LMP2 KCMG 1:34.142 +5.704
8 49

Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
3 LMP2 Pecom Racing 1:34.580 +6.142
9 25

Tor Graves
Shinji Nakano
James Walker
4 LMP2 Delta-ADR 1:34:729 +6.291
10 27

Katsuyuki Hiranaka
Masayuki Ueda
Björn Wirdheim

5

LMP2

Gainer International 1:34.810 +6.372
...     ...       ...      
16 97

Darren Turner
Stefan Mücke
Frédéric Makowiecki
1 GTE Pro Aston Martin Racing 1:39.548 +11.110
17 91
Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
2 GTE Pro Porsche AG
Team Manthey
1:40.335 +11.897
18 99
Pedro Lamy
Richie Stanaway
3 GTE Pro Aston Martin Racing 1:40.793 +12.355
...     ...       ...      
22 76

Raymond Narac
Markus Palttala
Jean-Karl Vernay
1 GTE Am IMSA Performance
Matmut
1:41.902 +13.464
23 95

Bruno Senna
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
2 GTE Am Aston Martin Racing 1:41.939 +13.501
24 88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
3 GTE Am Proton Competition 1:14.947 +13.609

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze