Audi na czele, za nim dwie Toyoty

Załoga Audi nr 1 zdobyła pole position w niedzielnym wyścigu FIA WEC na Fuji. Dwa kolejne miejsca zajęli kierowcy Toyoty – w GT, podwójny triumf zaliczyły Aston Martiny.

Audi-Toyota, Toyota-Audi – tak w niedzielę wyglądać będą dwie pierwsze linie na starcie wyścigu w Fuji. Obaj kierowcy Audi nr 2 tym razem nie popisali się swoimi rezultatami, zarówno Allan McNish jak i Loïc Duval przegrywając z konkurentami z Toyoty – średnio o 0.2 sekundy lepsi byli natomiast André Lotterer i Benoît Tréluer z nr 1, którzy w specyficznych tu kwalifikacjach wywalczyli dla Audi pole position. W LMP2, błąd Mike'a Conwaya sprawił, że na czele nie znalazł się prototyp od G-Drive – w GTE, podwójne (a nawet potrójne) zwycięstwo zaliczyły Aston Martiny. W silniejszej kategorii Pro, na czele znalazły się mianowicie dwa pojazdy tej ekipy, nr 97 przed nr 99 – w Am, między załogami nr 95 i 96 nieco niespodziewanie znalazła się Corvette od Larbre. Bardzo słabo wypadła tu załoga IMSA, obaj kierowcy zaliczając sporo błędów na torze.

W LMP1, z pierwszej serii kierowców najszybszy był André Lotterer, z dwoma czasami poniżej 1:26.5 wychodząc przed Kazukiego Nakajimę i Sébastiena Buemiego – z jednym z okrążeń niewiele poniżej 1:27, czwarte miejsce zajmował Allan McNish z Audi nr 2. Pozycję Lotterera utrzymał Benoît Treluter, choć jego czasy były o niemal 0.5 sekundy gorsze od Niemca – podobnie jednak sprawa wyglądała wśród pozostałych kierowców, gdzie Anthony Davidson tylko raz zszedł poniżej 1:27, a Nicolas Lapierre uzyskał dwa czasy na poziomie 1:27.2. Jeszcze gorzej wypadł tu Loïc Duval, który po dobrych sesjach treningowych, tym razem tylko raz zszedł poniżej 1:28 – a także na chwilę wyjechał poza tor. Audi nr 2 zajęło przez to ostatecznie miejsce czwarte – a ze średnią o 1.5 sekundy gorszą od niego, piąty wynik miała Lola zespołu Rebellion.

W kategorii LMP2 spodziewaliśmy się dobrego wyniku załogi G-Drive – niestety, choć najlepsze okrążenie pierwszej zmiany należało rzeczywiście do Mike'a Conwaya – ten w pewnym momencie wpadł w poślizg, przez co jego drugie okrążenie było wyraźnie gorsze i plasowało go daleko z tyłu. Na czele widnieli dwaj kierowcy OAK, Bertrand Baguette przed Olivierem Pla – a trzeci był James Walker z Delta-ADR, przed Katsuyukim Hiranaką z Gainera. Po zmianach, w czołówce wciąż widniały załogi OAK – lecz dzięki bardzo dobrym przejazdom Björna Wirdheima, Gainer wdarł się między dwa Morgany ekipy z Francji – a sytuację G-Drive wyraźnie poprawił John Martin, z najlepszymi czasami wśród drugich kierowców załóg, ostatecznie wchodząc na miejsce drugie. Na czele pozostał OAK nr 35, który mimo czasów Martina Plowmana o wiele słabszych od Johna Martina, utrzymał przewagę nad ekipą startującą pod flagą Rosji – Alex Brundle z nr 24 spadł za to na miejsce czwarte.

Wcześniej, do walki przystąpiły pojazdy GTE – w kategorii Pro, wśród pierwszych kierowców najszybsi byli Fréderic Makowiecki i Pedro Lamy w dwóch Aston Martinach. Słabo wypadł za to Giancarlo Fisichella z Ferrari nr 51, przegrywając z dwoma Porsche – a Ferrari nr 71 znów nie pojawiło się na torze. Po zmianach, pozycję Makowieckiego utrzymał Stefan Mücke, a Lamego Richie Stanaway – za to Fisichellego wyraźnie starał się poprawić Gianmaria Bruni. I udało się – gorszy tu tylko od Mückego Włoch wyprzedził dużo słabszych Jörga Bergmeistera i Richarda Lietza z dwóch Porsche i wyprowadził Ferrari nr 51 na miejsce trzecie. Od załogi nr 99, Ferrari miało średnią gorszą o 0.1 sekundy – głównie za sprawą wyników Fisichellego.

W GTE Am, niczym dziwnym nie było prowadzenie w pierwszej części Bruno Senny z Aston Martina nr 95 – zaskoczył za to Fernando Rees z Corvette od Larbre, szybszy choćby od Jamie Campbell-Waltera z drugiego V8 Vantage GTE. Z przygodami, kolejne okrążenia przejeżdżał natomiast Jean-Karl Vernay w Porsche od IMSA, ani na chwilę nie wchodząc do czołówki – a sytuację załogi nr 76 pogorszył jeszcze Markus Palttala, przez co niespodziewanie, ekipa ta zajęła ostatnie miejsce w całej stawce. Gdy inni kierowcy zjeżdżali na zmiany, przed Sennę wyszedł Paolo Ruberti z Proton Competition – jednak jego zmiennik Christian Ried był już wyraźnie gorszy od konkurentów, Porsche nr 88 lądując ostatecznie na miejscu czwartym. Szybki był za to Christoffer Nygaard w Astonie nr 95, zatwierdzając wygraną tej załogi w kwalifikacjach – a niewiele gorzej wypadł Julien Canal w Corvette, który choć wolniejszy od Stuarta Halla, utrzymał pozycję swojej załogi przed konkurentami z Aston Martina nr 96.

P Nr Kierowcy Zespół   Rezultat Strata
1 1

André Lotterer [1]
Benoît Tréluyer [2]
Marcel Fässler

1

LMP1

Audi Sport Team Joest 1:26.577  
2 8

Anthony Davidson [2]
Sébastien Buemi [1]
Stéphane Sarrazin
2 LMP1 Toyota Racing 1:26.755 +0.178
3 7

Kazuki Nakajima [1]
Alexander Wurz
Nicolas Lapierre [2]
3 LMP1 Toyota Racing 1:26.860 +0.283
4 2

Tom Kristensen
Loïc Duval [2]
Allan McNish [1]

4

LMP1

Audi Sport Team Joest 1:27.425 +0.848
5 12
Mathias Beche [2]
Andrea Belicchi [1]
5 LMP1 Rebellion Racing 1:29.250 +2.673
6 35

Bertrand Baguette [1]
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman [2]
1 LMP2 OAK Racing 1:32.938 +6.361
7 26

Roman Rusinov
John Martin [2]
Mike Conway [1]
2 LMP2

G-Drive Racing 1:33.019 +6.442
8 27

Katsuyuki Hiranaka [1]
Masayuki Ueda
Björn Wirdheim [2]

3

LMP2

Gainer International 1:33.073 +6.496
9 24

Olivier Pla [1]
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle [2]
4 LMP2 OAK Racing 1:33.097 +6.520
10 25

Tor Graves
Shinji Nakano [2]
James Walker [1]
5 LMP2 Delta-ADR 1:33.209 +6.632
...     ...       ...      
16 97

Darren Turner
Stefan Mücke [2]
Frédéric Makowiecki [1]
1 GTE Pro Aston Martin Racing 1:39.114 +12.537
17 99
Pedro Lamy [1]
Richie Stanaway [2]
2 GTE Pro Aston Martin Racing 1:39.591 +13.014
18 51

Gianmaria Bruni [2]
Giancarlo Fisichella [1]

3

GTE Pro

AF Corse 1:39.693 +13.116
...     ...       ...      
21 95

Bruno Senna [1]
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard [2]
1 GTE Am Aston Martin Racing 1:40.649 +14.072
22 50

Patrick Bornhauser
Julien Canal [2]
Fernando Rees [1]
2 GTE Am Larbre Competition 1:40.814 +14.237
23 96

Stuart Hall [2]
Jamie Campbell-Walter [1]
Jonathan "Jonny" Adam
3 GTE Am Aston Martin Racing 1:40.824 +14.247

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze