McNish dowozi zwycięstwo do mety

Allan McNish, Tom Kristensen i Loïc Duval zwiększyli przewagę w klasyfikacji generalnej Długodystansowych Mistrzostw Świata, odnosząc zwycięstwo na torze Circuit of the Americas.

Podczas ostatniej rundy zjazdów do boksów McNish nie zmienił opon, czego spodziewała się Toyota, rujnując strategię japońskiemu producentowi. W tej sytuacji u rywali zdecydowano się na zmianę Sébastiena Buemiego na Stephana Sarrazina, prawdopodobnie by Buemi w wysokich temperaturach, jakie panowały na torze w Austin, nie przebywał zbyt długo w samochodzie. Sarrazin dojechał spokojnie na drugim miejscu, z okrążeniem przewagi nad Marcelem Fässlerem w Audi nr 1.

Wśród prototypów LMP2 prowadzenie utrzymał Mike Conway, wygrywając dla zespołu G-Drive, przed Pierrem Kafferem z Pecom Racing i Thomasem Holzerem w Lotusie nr 32. Drugie miejsce dało Argentyńskiemu zespołowi prowadzenie w klasyfikacji. W klasie GTE Pro triumfował Fréderic Makowiecki w Astonie Martinie nr 99, przed dwoma Ferrari Gianmarii Bruniego i Kamui Kobayashiego. Bruni wraz ze swoim partnerem Giancarlo Fisichellą wyszli na prowadzenie w klasyfikacji wobec braku punktów zespołu nr 97.

W klasie GTE Am w ostatnim kwadransie rywalizacji Jamie Campbell-Walter wyprzedził Kristiana Poulsena, zmuszając go do wyjazdu poza tor. Drugie zwycięstwo z rzędu pozwoliło Walterowi i Stuartowi Hallowi objąć prowadzenie w mistrzostwach.

Wśród producentów prototypów Audi znacząco przybliżyło się do zdobycia tytułu, podobnie jak Ferrari wśród aut GT.

P Nr Kierowcy Zespół   Rezultat
1 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

1

LMP1

Audi Sport Team Joest 187 okr.
2 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
2 LMP1 Toyota Racing +23.617
3 1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

3

LMP1

Audi Sport Team Joest +1 okr.
4 12

Nicolas Prost
Neel Jani
Nick Heidfeld
4 LMP1 Rebellion Racing +4 okr.
5 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
1 LMP2

G-Drive Racing +9 okr.
6 49

Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
2 LMP2 Pecom Racing +10 okr.
7 32

Thomas Holzer
Dominik Kraihamer
Jan Charouz
3 LMP2 Lotus +13 okr.
8 25

Tor Graves
Rudy Junco
James Walker
4 LMP2 Delta-ADR +14 okr.
9 41

Christian Zügel
Chris Dyson
Tom Kimber-Smith

5

LMP2

Greaves Motorsport +15 okr.
10 24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
6 LMP2 OAK Racing (+32.963)
11 35

Bertrand Baguette
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman
7 LMP2 OAK Racing +17 okr.
12 99
Frédéric Makowiecki
Bruno Senna
1 LMGTE Pro Aston Martin Racing +20 okr.
13 51

Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella

2

LMGTE Pro

AF Corse (+15.215)
14 71
Kamui Kobayashi
Toni Vilander
3 LMGTE Pro AF Corse (+16.959)
15 92
Marc Lieb
Richard Lietz
4 LMGTE Pro Porsche AG
Team Manthey
(+1:25.184)
16 96

Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
Roald Goethe
1 LMGTE Am Aston Martin Racing +22 okr.
17 95

Nicki Thiim
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
2 GTE Am Aston Martin Racing (+1.729)
18 76

Raymond Narac
Christophe Bourret
Jean-Karl Vernay
3 LMGTE Am IMSA Performance
Matmut
(+58.883)
19 81

Vicente Potolicchio
Rui Aguas
Matteo Malucelli
4 LMGTE Am 8Star Motorsports +23 okr.
20 91
Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
5 LMGTE Pro Porsche AG
Team Manthey
+24 okr.
21 88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
5 LMGTE Am Proton Competition (+10.398)
22 50

Patrick Bornhauser
Julien Canal
Fernando Rees
6 LMGTE Am Larbre Competition (+27.025)
23 61

Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci

7 LMGTE Am AF Corse +25 okr.
24 57

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Maurizio Mediani
8 LMGTE Am Krohn Racing +31 okr.
25 45

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
8 LMP2 OAK Racing +39 okr.
NSK 97

Darren Turner
Stefan Mücke
Oliver Gavin
  LMGTE Pro Aston Martin Racing +69 okr.
NSK 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Richie Stanaway
  LMGTE Pro Aston Martin Racing +103 okr.
NSK 31

Kevin Weeda
Vitantonio Liuzzi
James Rossiter
  LMP2 Lotus  

 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze