Deszcz był głównym elementem drugiego treningu FIA WEC na torze w Austin. Większość pojazdów przejechała jedynie kilka nie najszybszych okrążeń pomiarowych.
I znów mokro – choć tym razem, deszcz przestał padać już w trakcie poprzedzającej trening kwalifikacji serii ALMS, przez co pod koniec walki o pole position zaczęło tam robić się nawet dość sucho. Właśnie dlatego, na początku drugiego treningu, kilku kierowcom udało się zaliczyć naprawdę szybkie okrążenia – niestety, po chwili tor znów był już mokry – a pół godziny po starcie sesji nie było już sensu w ogóle pojawiać się na torze. Większość ekip ma więc tu na koncie tylko kilka przejechanych okrążeń – ci, którzy od razu zaczęli walczyć, mają jednak czym się popisać.
Na czele tej listy stoi Anthony Davidson, który dzięki partii szybkich okrążeń, kwadrans po starcie zszedł do poziomu 2:00.756 i uzyskał rekordowy przejazd nie tylko weekendu – ale w ogóle prototypów P1 w oficjalnych sesjach na torze Circuit of the Americas (nie liczą się tu nieobowiązkowe testy, gdzie rezultaty rzeczywiście były jeszcze lepsze). Dzięki temu wynikowi, najszybsza jest również jak na razie Toyota nr 8 – gdyż oba Audi spisały się tym razem dużo gorzej, obecni na torze Marcel Fässler i Allan McNish zaliczając czasy na poziomie 2:04-2:05. Dla Loli, wynik 2:06.482 ponowie „wykręcił” Nick Heidfeld.
W LMP2, na torze pojawiły się tym razem niemal wszystkie prototypy – jedynie Oreca od PeCom pozostała w boksach. Jak już wiadomo, wskutek czwartej w tym roku wymiany silnika, karę w wyścigu będzie musiał odbyć Lotus nr 31 – a najszybsze okrążenie ponownie należało do kierowcy G-Drive, Johna Martina. Tuż przed jego zjazdem do boksów, jego 2:10.989 przebiło wyniki dwóch kierowców OAK Racing, Oliviera Pla i Martina Plowmana – jak również dwóch Lotusów, choć te były już wyraźnie gorsze. Reszta, choć obecna na torze, przejechała tylko kilka wolniejszych okrążeń.
W GTE Pro znów najszybszy był Frédéric Makowiecki, który z czasem 2:17.808 pokonał Marca Lieba z Porsche nr 92 – a także kolegę ze słabszej ekipy kategorii GTE Am, Stuarta Halla z Astona nr 96. Trzecim pojazdem kategorii GTE Pro było tym razem (w końcu) Ferrari od AF Corse – dotychczas nieco z tyłu, tym razem Toni Vilander wyprowadził załogę nr 71 przed pozostałe Aston Martiny i Porsche. Wciąż jednak nienajlepiej prezentują się Włosi z AF Corse nr 51 – co budzi obawy, że bądź to przez nieznajomość toru, bądź też przez złe warunki pogodowe, w niedzielę nie będą oni w stanie równorzędnie walczyć z Porsche i Aston Martinami o zwycięstwo w wyścigu…
W GTE Am, okres dobrych warunków najlepiej wykorzystał Stuart Hall z Astona nr 96 – dobry czas zaliczył także Kristian Poulsen, który pojawił się w „duńskim” Aston Martinie z nr 95. Minimalnie gorszy był jednak Raymond Narac z Porsche od IMSA – a i Julien Canal z Corvette od Larbre przejechał wtedy okrążenie w czasie słabszym tylko o 0.4 sekundy. Kolejny wynik był już słabszy o dalsze 1.5 sekundy i plasował cztery pozostałe samochody GTE Am na końcu stawki.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
1 | LMP1 | Toyota Racing | 2:00.756 | ||||
2 | 2 |
Tom Kristensen |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 2:04.067 | +3.311 | |||
3 | 1 |
André Lotterer |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 2:05.187 | +4.431 | |||
4 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani Nick Heidfeld |
4 | LMP1 | Rebellion Racing | 2:06.482 | +5.726 | |||
5 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
1 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | 2:10.989 | +10.233 | ||
6 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
2 | LMP2 | OAK Racing | 2:11.234 | +10.478 | |||
7 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
3 | LMP2 | OAK Racing | 2:12.023 | +11.267 | |||
8 | 31 | Kevin Weeda Vitantonio Liuzzi James Rossiter |
4 | LMP2 | Lotus | 2:14.459 | +13.703 | |||
9 | 32 | Thomas Holzer Dominik Kraihamer Jan Charouz |
5 | LMP2 | Lotus | 2:15.043 | +14.287 | |||
10 | 99 | Frédéric Makowiecki Bruno Senna |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:17.808 | +17.052 | |||
... | ... | ... | ||||||||
12 | 96 | Stuart Hall Jamie Campbell-Walter Roald Goethe |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:18.138 | +17.382 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.