Loïc Duval z Audi nr 2 był najszybszy w pierwszym oficjalnym treningu na torze w Austin w USA. Wśród pojazdów GT najlepiej wypadł Richard Lietz w Porsche nr 92.
No i się zaczęło – po dwóch sesjach testowych, piątek przyniósł załogom walczącym w Długodystansowych Mistrzostwach Świata pierwsze, oficjalne sesje treningowe. Niestety, wraz z nimi przyszło także załamanie pogody – tuż przed końcem poprzedzającej trening FIA WEC sesji Amerykańskiej Serii Le Mans zaczął padać deszcz, który wyraźnie pogorszył warunki na nowoczesnym torze w Austin w Stanach Zjednoczonych. Z czasem jednak deszcz przestał padać, a powierzchnia stawała się sucha – dzięki czemu, w ostatnich 30 minutach treningu mogliśmy przynajmniej po części zobaczyć, co może stać się w niedzielnym wyścigu.
I tak, po raz kolejny (po dwóch sesjach testowych), najszybszym okazał się być Loïc Duval z Audi nr 2 – tym razem jednak, w ostatniej chwili pokonując kolegów z załogi nr 1. Przez pierwsze pół godziny, mokry tor nie pozwalał kierowcom uzyskać dobrych rezultatów – dopiero wtedy, do poziomu 2:04.8 zszedł Marcel Fässler z Audi nr 1 – a kwadrans później, 2:04.5 uzyskał Allan McNish w Audi nr 2. Te wyniki utrzymywały się niemal do końca sesji – na przedostatnim okrążeniu, Brytyjczyka minimalnie poprawił jednak Benoît Tréluer z nr 1 – a jego, kończąc sesję, przeskoczył Duval schodząc do 2:03.749. Kierowcy Toyoty znów okazali się dużo słabsi, w dodatku najlepszy czas uzyskując nie pod koniec, ale w połowie sesji – wtedy, 2:06.466 zaliczył Sébastien Buemi. Jeszcze wcześniej, najlepszy swój wynik uzyskali kierowcy Loli od Rebelliona – Nick Heidfeld zszedł do 2:07.7 zaledwie 28 minut po starcie sesji – a później, jego rezultatu nie pobił ani Nicolas Prost, ani Mathias Beche.
W LMP2 złudnymi są dwa miejsca w czołówce prototypów Lotusa – większość pojazdów pozostała mianowicie albo w boksach, albo przejechała co najwyżej wolne okrążenia wyjazdowe. Także zresztą i Lotusy widniały na torze tylko przez godzinę – i wyraźnie przegrały z Pierrem Kafferem z PeCom, jedynego zespołu poza Lotus który wziął pierwszą sesję treningową „na poważnie”.
Kategorie GTE Pro i GTE Am są w tabeli wyników nieco przemieszane – za czołowym pojazdem tej silniejszej pojawił się najlepszy ze słabszej grupy załóg. Tym najlepszym w GTE Pro było Porsche nr 92, które w przeciwieństwie do kolegów z nr 91 pozostało na torze do końca sesji – i wtedy też Richard Lietz uzyskał 2:17.164. Kolejne trzy pozycje zajęły trzy Aston Martiny – jednak mimo ich obecności na torze, te z kategorii GTE Pro przebił nawet kolega z załogi kategorii GTE Am. A jeśli mówimy już o kolegach – i ciekawą informacją jest fakt, że do załogi nr 97 dołączył kierowca fabrycznej Corvette startującej w ALMS, Oliver Gavin. Powodem tego jest jednak nie tylko chęć uczestniczenia Gavina w wyścigu WEC – ale problemy Stefana Mücke, który zaliczył groźnie wyglądający wypadek w wyścigu 24h pod Barceloną.
Owym kolegą, który pokonał kierowców GTE Pro, był natomiast Nicki Thiim. Duńczyk zaliczył 2:18.022 i okazał się szybszy od Frédérica Makowieckiego, Richiego Stanawaya i Darrena Turnera – a którego Aston Martin nr 95 obecny był na torze tylko przez drugą połowę sesji. W swojej kategorii, Thiim wyraźnie pokonał kolegę z załogi nr 96, Stuarta Halla – a także Raymonda Naraca z IMSA Performance i Maro Ciociego z AF Corse nr 61. Z drugiej jednak strony, w tej klasie nie pojawiły się na torze Ferrari od 8Star, Porsche ekipy Proton oraz Corvette od Larbre – a i Krohn Racing ograniczył się tylko do trzech okrążeń przejechanych przez Tracego Krohna.
Druga sesja treningowa odbędzie się dziś późnym wieczorem.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 2 |
Tom Kristensen |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 2:03.749 | ||||
2 | 1 |
André Lotterer |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 2:04.456 | +0.707 | |||
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
3 | LMP1 | Toyota Racing | 2:06.466 | +2.717 | |||
4 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani Nick Heidfeld |
4 | LMP1 | Rebellion Racing | 2:07.733 | +3.984 | |||
5 | 49 | Luis Pérez-Companc Nicolas Minassian Pierre Kaffer |
1 | LMP2 | Pecom Racing | 2:12.072 | +8.323 | |||
6 | 32 | Thomas Holzer Dominik Kraihamer Jan Charouz |
2 | LMP2 | Lotus | 2:15.988 | +12.239 | |||
7 | 31 | Kevin Weeda Vitantonio Liuzzi James Rossiter |
3 | LMP2 | Lotus | 2:16.403 | +12.654 | |||
8 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz |
1 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
2:17.164 | +13.415 | |||
9 | 95 | Nicki Thiim Kristian Poulsen Christoffer Nygaard |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:18.022 | +14.273 | |||
10 | 99 | Frédéric Makowiecki Bruno Senna |
2 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:18.335 | +14.586 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.