Bez większych zmian w roku 2014

Dokładnie o północy czasu polskiego, FIA WEC zaprezentowała wstępny kalendarz sezonu 2014. Wszystkie rundy pozostały w układzie niezmiennym w stosunku do sezonu obecnego.

Choć mówiło się o przeniesieniu drugiej rundy serii na tor inny, niż Spa-Francorchamps, organizatorzy jak na razie nie zapowiadają zmian miejsc w kalendarzu Długodystansowych Mistrzostw Świata. Wyścig w Belgii odbędzie się więc również w roku 2014 – choć będzie miał on miejsce tydzień później, niż w obecnym sezonie FIA WEC. Zmiany co do terminu imprez dotyczą jednak także większości pozostałych rund – łącznie z czołową, 24-godzinną batalią na Pętli de la Sarthe.

Sezon rozpocznie się 20. kwietnia wyścigiem na torze Silverstone – 3 tygodnie później, na Spa-Francorchamps będzie miała miejsce druga z 6-godzinnych rund w Europie. Centralny punkt rywalizacji, 24h Le Mans, został natomiast przesunięty o tydzień do tyłu – tak samo zresztą, jak „Dzień Testu”, po raz kolejny odbywający się na 2 tygodnie przed kultową batalią. Wyścig będzie więc miał miejsce w dniach 14-15. czerwca – „dzień testów” odbędzie się 1. dnia owego miesiąca.

Po 24h Le Mans nastąpi 2-miesięczna przerwa – po której kierowcy wrócą do rywalizacji 31. sierpnia na brazylijskim Jose Carlos Pace, czyli Interlagos. Ta runda teoretycznie wciąż czeka na zatwierdzenie – terminowo jednak, nie doszło tu do żadnej zmiany w stosunku do sezonu 2013. Podobnie jest z kolejną imprezą, 6-godzinnym wyścigu na torze Circuit of the Americas w USA – tu wygląda na to, że w dniach 19-21. września, znów dojdzie do złączenia w jeden weekend imprez FIA WEC oraz serii United Sportscar Racing, zastępującej w przyszłym roku Amerykańską Serię Le Mans.

Co do rund azjatyckich, o tydzień wcześniej odbędzie się wyścig na Fuji Speedway – podobnie zresztą, jak następująca po nim runda na chińskim torze w Szanghaju. Zamykająca sezon impreza w Bahrajnie odbędzie się natomiast o 2 tygodnie wcześniej – i zakończy sezon już 15., a nie jak w tym roku 30. listopada.

Jak stwierdził szef FIA WEC, Gerard Neveu, brak większych zmian w kalendarzu ma przede wszystkim prezentować stabilność serii i łatwość określenia, gdzie i kiedy odbędzie się kolejny jej wyścig. Stabilność ma być również ważną cechą dla startujących w mistrzostwach zespołów – szczególnie, że w przyszłym roku czeka nas sporo zmian jeśli chodzi o regulamin techniczny serii. 

R Data Wyścig Tor
1 20 kwietnia 6 godziln Silverstone Silverstone Circuit
2 10 maja 6 godzin Spa-Francorchamps Circuit de Spa-Francorhcamps
- 1 czerwca Dzień Testu 24 godziny Le Mans Circuit de la Sarthe
3 14-15 czerwca 24 godziny Le Mans Circuit de la Sarthe
4 31 sierpnia 6 godzin São Paulo Autódromo Jose Carlos Pace
5 21 września 6 godzin Circuit of the Americas Circuit of the Americas
6 12 października 6 godzin Fuji Fuji Speedway
7 1 listopada 6 godzin Szanghaju Shanghai International Circuit
8 15 listopada 6 godzin Bahrajnu Bahrain International Circuit

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze