Lotterer najszybszy w ostatnim treningu

André Lotterer w ostatniej chwili odebrał Allanowi McNishowi miejsce na szczycie tabeli z czasami trzeciej sesji treningowej Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Circuit of the Americas.

Wczorajsze ulewy tym razem nie dały o sobie znać i kierowców przywitała piękna, słoneczna pogoda. Wszystkie zespoły postanowiły od razu wyjechać na debiutujący w kalendarzu tor, by nadrobić stracony wczoraj czas. Już po pięciu minutach niemal wszystkie samochody miały już czas okrążenia. Najszybsza była załoga aktualnych mistrzów świata w Audi z numerem 1, przed swoimi kolegami z zespołu z numerem 2 i Toyotą nr 7. Zespół Rebellion początkowo przegrywał z najszybszą załogą klasy LMP2 i dopiero kilka minut później dołączył do liderów LMP1. Tą najlepszą załogą LMP2 była jedyna korzystająca z opon Michelin ekipa Pecom Racing wystawiana przez AF Corse. Wśród aut GT na czele pojawiły się dwa Astony Martiny - 97 i 99 przed Porsche nr 91.

Po przekroczeniu 10 minut sesji na drugie miejsce awansowała Toyota. Allan McNish wróci na drugie miejsce dopiero pół godziny później. W tym czasie problemy spotkały Astona Martina nr 99. Przebita opona zmusiła brytyjską ekipę do dokładnego sprawdzenia samochodu, ograniczając ilość okrążeń do 11. Pech nie opuścił także auta nr 95, które znaczną część sesji spędziło w garażu, a mechanicy pracowali przy zawieszeniu.

Po dwudziestu minutach sesji bardziej interesująca stała się walka wśród aut GT. Na czoło tabeli wysunęło się Porsche nr 92, a na trzecie miejsce wyszedł Gianmaria Bruni w Ferrari nr 51, a chwilę później jego czas poprawił jego kolega z zespołu Kamui Kobayashi. Taka sytuacja utrzymała się przez kilkanaście minut. Wtedy najlepsze okrążenie przejechał Richie Stanaway w Astonie nr 98, ustalając kolejność w stawce GTE Pro.

Na 20 minut przed końcem sesji prowadzenie w klasie LMP2 objął Martin Plowman w Morganie nr 35 zespołu Oak, spychając na drugie miejsce Luiza Péreza Companca, który nie był w stanie odpowiedzieć na czas Plowmana. Kiedy jedna z załóg Oak zajmowała czołową pozycję, ich koledzy z numerem 45 trzykrotnie obracali się na torze podczas sesji. W połowie sesji obrócił się także Chris Dyson w Zyteku zespołu Greaves, nie miał on później żadnych problemów.

Chwilę emocji wniosła już po zakończeniu sesji ekipa Audi. Allan McNish objął prowadzenie w sesji, schodząc poniżej minuty i 49 sekund. Szkot stracił jednak ułamki sekund na wyprzedzaniu w ostatnim zakręcie jednego z Astonów Martinów, co wykorzystał André Lotterer, by pokonać aktualnego lidera klasyfikacji o niecałą jedną dziesiątą sekundy.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 1 André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
LMP1 Audi Sport Team Joest 1:48.650
2 2 Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish
LMP1 Audi Sport Team Joest + 0.091
3 8 Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
LMP1 Toyota Racing + 1.027
4 12 Nicolas Prost
Neel Jani
Nick Heidfeld
LMP1 Rebellion Racing + 4.403
5 26 Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
LMP2 G-Drive Racing + 6.392
6 35 Bertrand Baguette
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman
LMP2 OAK Racing + 6.464
7 49 Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
LMP2 PECOM RACING + 6.971
8 24 Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
LMP2 OAK Racing + 7.126
9 25 Tor Graves
Rudy Junco
James Walker
LMP2 Delta-ADR + 7.491
10 41 Christian Zügel
Chris Dyson
Tom Kimber-Smith
LMP2 Greaves Motorsport + 8.583
11 31 Kevin Weeda
Vitantonio Liuzzi
James Rossiter
LMP2 Lotus + 8.868
12 32 Thomas Holzer
Dominik Kraihamer
Jan Charouz
LMP2 Lotus + 10.205
13 45 Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
LMP2 OAK Racing + 12.150
14 98 Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Richie Stanaway
LMGTE Pro Aston Martin Racing + 15.622
15 97 Darren Turner
Stefan Mücke
LMGTE Pro Aston Martin Racing + 15.823
16 92 Marc Lieb
Richard Lietz
LMGTE Pro Porsche AG
Team Manthey
+ 15.911
17 99 Frédéric Makowiecki
Bruno Senna
LMGTE Pro Aston Martin Racing + 15.919
18 71 Kamui Kobayashi
Toni Vilander
LMGTE Pro AF Corse + 15.926
19 91 Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
LMGTE Pro Porsche AG
Team Manthey
+ 16.034
20 51 Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella
LMGTE Pro AF Corse + 16.097
21 81 Vicente Potolicchio
Rui Aguas
Matteo Malucelli
LMGTE Am 8Star Motorsports + 16.914
22 88 Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
LMGTE Am Proton Competition + 17.522
23 61 Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci
LMGTE Am AF Corse + 17.563
24 76 Raymond Narac
Christophe Bourret
Jean-Karl Vernay
LMGTE Am IMSA Performance
Matmut
+ 17.761
25 57 Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Maurizio Mediani
LMGTE Am Krohn Racing + 18.516
26 96 Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
Roald Goethe
LMGTE Am Aston Martin Racing + 18.962
27 95 Nicki Thiim
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
LMGTE Am Aston Martin Racing + 19.295
28 50 Patrick Bornhauser
Julien Canal
Fernando Rees
LMGTE Am Larbre Competition + 19.639

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze