Stało się – Webber w Porsche!

Mark Webber poinformował, że po sezonie 2013 odchodzi z Formuły 1 i wystartuje w przyszłym roku w prototypie LMP1 Porsche  w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Mówiło się o tym już od dawna – szczególnie o odejściu Webbera z Red Bull Racing, w którym wyraźnie widać było zgrzyty nie tylko między nim a Sebastianem Vettelem, ale nawet z samym zespołem. Z czasem coraz więcej mówiono, iż Webber miałby powrócić do wyścigów długodystansowych, w których obecny był choćby w pamiętnym wyścigu w roku 1999, kiedy to dosłownie „wyleciał w powietrze” w feralnym Mercedesie CLR – dziś, spekulacje na ten temat zakończył sam Australijczyk, potwierdzając nieoficjalne zapowiedzi.

Webber dołączy więc do Romaina Dumas, Timo Bernharda i niedawno pozyskanego Neela Jani, którzy w fabrycznym zespole Porsche wystartują w przyszłym roku w nowych prototypach LMP1. Jeszcze przez dłuższą chwilę nie będziemy wiedzieli, z kim konkretnie startować będzie Australijczyk w najprawdopodobniej jednym z dwóch przygotowywanych na sezon 2014 prototypów – sama obecność Webbera to jednak mocny atut dla marki z Zuffenhausen, która walczyć będzie m.in. z dominatorami ostatnich lat z Audi Sport.

To dla mnie zaszczyt dołączyć do Porsche i być częścią jego ekipy, gdy powraca ono do czołowej kategorii Le Mans oraz Długodystansowych Mistrzostw Świata.” – powiedział Webber, ostatecznie potwierdzając swoją tam obecność – „Porsche tworzyło historię sportu motorowego jako producent znany z technologii na najwyższym poziomie. Z niecierpliwością oczekuję nowych wyzwań po czasie spędzonym w Formule 1. Porsche z pewnością stawiało będzie sobie poprzeczkę bardzo wysoko – a ja czekam, by poprowadzić jeden z najszybszych samochodów wyścigowych na świecie”.

Webber był regularnie obecny w Formule 1 od 2002 roku, gdy po dwóch latach bycia kierowcą testowym, został jednym z kierowców ekipy Minardi. W roku 2003 Australijczyk przeszedł do Jaguara, gdzie obecny był w kolejnych dwóch sezonach – a po przekształceniu tego zespołu w Red Bull Racing, przez dwa lata startował on w konkurencyjnym Williams F1. Do Red Bull, Webber ”wrócił” w roku 2007, w pierwszym sezonie kończąc starty na 12. miejscu – największe sukcesy odnosił natomiast w latach 2010-2011, gdy dwukrotnie kończył sezon na pozycji trzeciej. W wyścigach długodystansowych, Mark Webber dwukrotnie walczył dla Mercedesa w 24-godzinnym Le Mans – w 1998 w CLK-LM startując z pole position, jednak nie dojeżdżając do mety – rok później zaliczając spektakularny wypadek w feralnym CLR podczas sesji warm-up. W roku 1998, Webber walczył dla Mercedesa również w serii FIA GT – tam, z pięcioma zwycięstwami w 10 wyścigach, kończąc sezon na 2. miejscu.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze