Ekipa Strakka Racing nie pojawi się w tym roku w kolejnych wyścigach Długodystansowych Mistrzostw Świata. Brytyjczycy nie zamierzają jednak całkowicie rezygnować ze startów w WEC.
Ekipa Strakka Racing mogła niedawno cieszyć się ze zwycięstwa w wyścigu Le Mans 24h, wygrywając tam kategorię prywatnych załóg LMP1 – niestety, udział w najważniejszej rundzie sezonu, paradoksalnie okazał się dla niej łabędzim śpiewem. W wypadku podczas kwalifikacji, uszkodzonych mianowicie zostało wiele elementów ich pojazdu – a ich wymiana w pojeździe kategorii LMP1 pochłania ogromne środki finansowe. W dodatku, wchodzące wraz z sezonem 2014 zmiany w regulaminie technicznym sprawiają, że otwarty prototyp HPD ARX-03c nie będzie mógł uczestniczyć w przyszłorocznej rywalizacji – chcąc kontynuować starty w Mistrzostwach, Strakka musi więc przygotować się na zakup nowego, zgodnego z regulaminem technicznym pojazdu.
Z tych powodów, zespół Strakka postanowił więc nie przeznaczać funduszy na wyjazdy na pozaeuropejskie rundy serii FIA WEC – i skupić się właśnie na przygotowaniu nowego pojazdu i członków ekipy do sezonu 2014. Strakka Racing bardzo chce, by udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata pozostał dla nich na czele przyszłorocznego programu startów – którego częścią jest również uczestnictwo w wyścigach World Series by Renault, gdzie ekipa obecna jest pod nazwą P1 by Strakka Racing. Co do nowego prototypu zespołu, nie wiadomo jak na razie jaki konkretnie będzie to pojazd – być może będzie to prototyp tworzony przez warsztat OAK Racing, do którego firma HPD ma dostarczyć nowe jednostki napędowe.
Utworzony przez Nicka Leventisa w 2007 roku zespół Strakka, właśnie w pojazdach HPD odnosił największe sukcesy w wyścigach długodystansowych. Pierwszym prototypem tej marki był ARX-01c, pojazd kategorii LMP2, w którym Strakka przystąpiła w 2010 roku do Serii Le Mans – kończąc sezon na drugim miejscu, ze zwycięstwami na Paul Ricard, Hungaroring i Silverstone oraz pole position zdobytymi we wszystkich pięciu rundach – a na Węgrzech wygrywając nawet cały wyścig, przed załogami LMP1 od Team Oreca czy Rebellion Racing. W tym samym roku, zespół zwyciężył również w swojej kategorii wyścig Le Mans 24h – gorzej wypadł on w sezonie 2011, gdy stanął do walki w zmodernizowanym ARX-01d. W sezonie 2012, HPD przeszło do kategorii LMP1 z nowym prototypem ARX-03a, którego wersję 03c Strakka Racing używa w tym sezonie.
Do wrześniowej rundy serii FIA WEC na brazylijskim torze Interlagos, w kategorii LMP1 staną więc najprawdopodobniej tylko cztery pojazdy – dwa fabryczne Audi, jedna Toyota oraz jedna Lola ekipy Rebellion Racing, który to zespół pozostaje sam wśród prywatnych załóg tej kategorii.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.