Nowy silnik F1 Renault w prototypach LMP1?

Renault nie wyklucza, że jego nowy silnik przygotowany do samochodów Formuły 1 pojawi się także w prototypach LMP1. Jednostka napędowa sprzedawana byłaby od roku 2016 z logo Alpine.

Zaprezentowany niedawno, nowy silnik F1 Renault to jednostka V6 1.6 L turbo – a więc podchodząca także pod nowy regulamin techniczny prototypów LMP1. Jak stwierdza dyrektor ds. operacyjnych Renault, Carlos Tavares – spójna z wymogami LMP1 jest tu również wytrzymałość nowej jednostki napędowej – może ona bez odbudowy wytrzymać przejazd 5000 kilometrów, czyli już niemal tyle, ile czołowe pojazdy przejeżdżają w 24-godzinnych wyścigach długodystansowych. Łącząc to z pojawieniem się odnogi Renault, Alpine, Francuzi postanowili więc pomyśleć także nad obecnością tam ich silników – choć oczywistym jest, że na pierwszym miejscu wciąż stawiają Formułę 1.

Z tego też względu, Renault od razu wyklucza możliwość pojawienia się w wyścigach długodystansowych jako producenta prototypów. Tu swoje wdzięki prezentuje zresztą Alpine, który łącząc się z zespołem Signatech, reklamuje swój powrót do sportu samochodowego oraz do produkcji samochodów sportowych (te mają pojawić się za jakiś czas) – a Alpine pozostanie w LMP2, gdyż, jako to określił Tavares, pojawienie się w LMP1 „nie współgrałoby z duchem Alpine, będącym zawsze Dawidem w starciu z Goliatem”. Obecność silnika Renault w LMP1 byłoby więc maksimum planów tej marki co do wyścigów długodystansowych – wpierw jednak, Francuzi chcą owy motor sprawdzić w rywalizacji Formuły 1, tak więc w Endurance nie pojawi się on wcześniej, niż w roku 2016.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze