Zespoły już znamy – teraz pora na kierowców

Krótko po ogłoszeniu list startowych tegorocznej serii FIA WEC oraz wyścigu Le Mans 24h, niektóre zespoły zaprezentowały składy swoich załóg przeznaczone do walki w tych rywalizacjach.

Co do większości z owych ekip, nie musieliśmy się zbytnio trudzić w prognozowaniu kandydatów na kierowców – są to głównie załogi fabryczne, które w najbliższym czasie nie zamierzają rezygnować z usług czołowych swoich reprezentantów. Najlepszym przykładem jest tu para tegorocznych faworytów, czyli fabryczne ekipy Audi i Toyota; wśród nich, zmian praktycznie nie ma – co najwyżej doszło do kilku pomniejszych przetasowań w załogach.

I tak, w Audi jedyną poważniejszą zmianą jest przejście na emeryturę Rinalda Capello, którego w załodze nr 2 zastąpi w tym roku Loïc Duval. Tytułu Długodystansowych Mistrzów  Świata oraz zwycięstwa w Le Mans24h bronić będą André Lotterer, Benoît Tréluyer oraz Marcel Fässler w R18 nr 1 – a na torze De La Sarthe, w obecnym tylko tam trzecim pojeździe Audi Sport Team Joest zasiądą Lucas Di Grassi, Oliver Jarvis oraz Marc Gené. U Toyoty, obydwie załogi pozostały bez zmian: w nr 7 zasiądą Kazuki Nakajima, Alexander Wurz i Nicolas Lapierre, a w nr 8 Anthony Davidson, Sébastien Buemi i Stéphane Sarrazin.

Swoje składy potwierdziły także dwa prywatne zespoły obecne w kategorii LMP1: Strakka Racing i Rebellion. Podobnie, jak u Toyoty, załogę znaną z ubiegłego roku – Johnny Kane, Nick Leventis i Danny Watts – zaprezentowali Brytyjczycy – zmianą będzie tu natomiast zmodernizowany prototyp Hondy HPD ARX-03c. W ekipie ze Szwajcarii, powracający do walki Nick Heidfeld będzie regularnie startował w FIA WEC z Nicolasem Prostem oraz Mathiasem Beche – załoga Neel Jani, Andrea Belicchi i Cong Fu Chang pojawią się natomiast w drugim prototypie Lola, zapisanym do Le Mans. 

Część załogi odkryła także fabryczna ekipa Lotus, w tym roku korzystająca z nowych prototypów LMP2 z własnym logo – T128. Tu jeden z pojazdów kierowany będzie przez Kevina Weeda, Jamesa Rossitera i Vitantonio Liuzziego – w drugim zadeklarowano jak na razie tylko obecność stałego kierowcy Lotus, Thomasa Holzera. W załodze prywatnego PeCom Racing pozostaną natomiast Luis Pérez Companc i Pierre Kaffer – a także startujący z nimi w drugiej części ubiegłorocznego sezonu Nicolas Minassian.

Wśród pojazdów GT poznaliśmy składy dwóch ekip fabrycznych, które w tym sezonie powracają do walki w FIA WEC i na Le Mans. Cały sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata obecni będą na torach kierowcy Porsche: Jörg Bergmeister i Patrick Pilet oraz Marc Lieb i Richard Lietz – a w rundach europejskich, załogi te wspierane będą przez odpowiednio: Timo Bernharda i Romaina Dumas. W fabrycznych Viperach, na Le Mans pojawią się natomiast: Mark Goossens, Tommy Kendall i Jonathan Bomarito oraz Dominik Farnbacher i Kuno Wittmer. Ostatniego członka drugiej załogi SRT Motorsports poznamy wkrótce.

Pierwsza runda FIA WEC odbędzie się 14. kwietnia na torze Silverstone.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze