Wszyscy producenci rywalizujący w czołowej klasie hipersamochodów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC w sezonie 2025 będą zobowiązani do wystawienia przynajmniej dwóch zgłoszeń.
Organizatorzy WEC zamierzają zwiększyć stawkę z 37 do 40 aut, czemu towarzyszyłaby zmiana regulaminu, wymuszająca obecność dwóch egzemplarzy każdego prototypu na polach startowych.
Większość producentów już teraz jest w zgodzie z planowaną zasadą: po dwa hipersamochody mają Toyota, Peugeot, Alpine i BMW, natomiast Porsche i Ferrari mają więcej niż dwa prototypy. Cadillac, Lamborghini oraz Isotta Fraschini musiałyby jednak zwiększyć swoje zaangażowanie, jeśli chcą pozostać w WEC.
Podobny przepis ma już zastosowanie w kategorii LMGT3, gdzie każdy producent jest reprezentowany przez dokładnie dwa auta. W hipersamochodach obecnie istnieje jedynie zapis ograniczający możliwość zdobywania punktów do klasyfikacji producentów przez dwa zgłoszenia nominowane na początku sezonu.
Cadillac już planuje obecność dwóch prototypów V-Series.R w sezonie 2025 WEC. Będzie to związane ze zmianą operatora, bowiem marka zakończy współpracę z Chip Ganassi Racing po zakończeniu tegorocznych mistrzostw.
Zamiar rozszerzenia swojego programu potwierdziła także Isotta Fraschini, choć włoska marka jest na razie niezdecydowana co do tego, czy drugi egzemplarz Tipo 6 LMH Competizone również będzie wystawiany przez zespół Duqueine czy inną ekipę.
W drugim sezonie rywalizacji powinniśmy zobaczyć także drugie Lamborghini SC63 LMDh, które pojawi się już podczas tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans i być może jeszcze jednej rundy WEC.
Nowe zasady będą miały największy wpływ na debiut nowego Astona Martina Valkyrie w sezonie 2025, choć zespół Heart of Racing twierdził, że jest przygotowany na ewentualność wystawienia dwóch egzemplarzy najnowszego hipersamochodu w WEC.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.