Pascal Vasselon po prawie dwudziestu latach pełnienia funkcji dyrektora technicznego Toyota Gazoo Racing Europe ustępuje ze stanowiska. Francuza tymczasowo zastąpi David Floury, były główny inżynier wyścigowy Oreca.
Vasselon dołączył do Toyoty w 2005 roku i od razu stał się jednym z ważniejszych członków zespołu F1. Rok później awansował na stanowisko dyrektora technicznego i sterował całym programem aż do jego końca w 2009 roku.
Po wycofaniu się Toyoty z F1 pozostał na stanowisku i nadzorował proces dołączania japońskiej marki do długodystansowych mistrzostw świata, zakończony trzy lata później. Kierownictwo Vasselona przyniosło Toyocie sześć tytułów mistrzowskich wśród producentów i pięć kolejnych zwycięstw w 24 godzinach Le Mans w latach 2018-2022.
Od 2017 roku Toyota Gazoo Racing Europe pod przewodnictwem Vasselona dostarczała silniki dla siostrzanego zespołu rajdowego, a począwszy od 2021 przejęła od Tommiego Mäkinena obsługę całego programu w WRC. Od tego czasu Japończycy mogą pochwalić się trzema tytułami wśród konstruktorów z rzędu.
Zastępca Vasselona – David Floury – jest związany z Toyotą od początku programu WEC, w którym był głównym inżynierem wyścigowym w ramach współpracy z francuskim zespołem Oreca, który zapewniał Japończykom wsparcie operacyjne. Floury pełnił tę funkcję do 2021, kiedy formalnie dołączył do Toyoty jako zastępca dyrektora technicznego i dyrektor ds. rozwoju podwozi i układów napędowych.
Zmiana na stanowisku dyrektora technicznego jest początkiem zmiany pokoleniowej na wyższych stanowiskach w Toyota Gazoo Racing Europe.
„Toyota Gazoo Racing Europe obiera kurs mający na celu rozwój nowej generacji kierownictwa firmy w ramach swojego zaangażowania w ciągłe doskonalenie i tworzenie coraz lepszych samochodów przeznaczonych do sportów motorowych”
– czytamy w oświadczeniu zespołu. „W pierwszym etapie wdrożono zaktualizowaną organizację najwyższego kierownictwa, na której czele stoją Prezes Masato Hirai, Wiceprezes Kazuki Nakajima i Dyrektor Zarządzający Rob Leupen”
.
„David Floury przyjął stanowisko pełniącego obowiązki dyrektora technicznego i podlega Robowi Leupenowi. Stanowiska Johna Litjensa i Norio Aoki, odpowiednich liderów projektów WEC i silnika WRC, pozostają niezmienione i obaj będą teraz podlegać Davidowi Floury'emu”
.
„Rola Pascala Vasselona w codziennych operacjach została tymczasowo wstrzymana, chociaż TGR-E spodziewa się, że wkrótce powróci do aktywnej roli, wnosząc swoją wiedzę i doświadczenie do wzmocnienia strategicznego podejścia Toyota Gazoo Racing do globalnego sportu motorowego”
.
Vasselon po krótkim urlopie ma stanąć na czele programu, który doprowadzi do debiutu prototypu GR H2 z wodorowym silnikiem spalinowym w 24h Le Mans.
Źródło: racer.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.