Porsche chce wprowadzić nowy silnik do 963

Niemiecki producent Porsche jest w trakcie opracowywania poważnej modyfikacji do silnika w prototypie 963. Niewykluczone, że nowa jednostka zadebiutuje jeszcze w 2024 roku.

4,6-litrowy silnik turbo nie został zaprojektowany od podstaw, lecz jest ewolucją wcześniejszych jednostek używanych w prototypie RS Spyder grupy LMP2 oraz samochodzie drogowym 918 Spyder.

Porsche 963 nie spełniło wszystkich pokładanych w nim nadziei w pierwszym sezonie startów. Fabryczny zespół Penske Motorsport wywalczył tylko dwa trzecie miejsca, a za jedną z przyczyn niewykorzystanego potencjału jest uważany płaski wał korbowy, powodujący nadmierne wibracje w silniku V8. Producent chce w związku z tym wprowadzić nowy, krzyżowy korbowód. Data jego debiutu jest obecnie zagadką.

„Jesteśmy w dyskusji z IMSA i Automobile Club de l’Ouest, czy możemy wprowadzić to w 2024 roku, a nie w następnym sezonie” – powiedział szef fabrycznego programu LMDh Urs Kuratle.

W okresie cyklu homologacji hipersamochodów, producenci mogą skorzystać z pięciu «dżokerów» na wprowadzenie zmian poprawiających osiągi. Modyfikacje związane wyłącznie z poprawą niezawodności nie są objęte limitem, lecz wciąż wymagają akceptacji ze strony ACO/FIA oraz IMSA, która jest właścicielem przepisów LMDh.

„Jeśli odpowiedź brzmi nie, nie będziemy go używać, a [jeśli tak], nie jesteśmy pewni, kiedy wprowadzimy to po raz pierwszy. Jak wszyscy wiemy, zmiany takie jak wały korbowe mają ogromny czas realizacji i potrzeba miesięcy, aby znalazły się w samochodach, a pierwsze wyprodukowane elementy musimy poddać testom wytrzymałościowym”.

Zgodnie z regulaminem klasy hipersamochodów, wszystkie egzemplarze jednego modelu muszą startować w jednakowej specyfikacji. Jeśli zatem Porsche chce wprowadzić zmiany w 963, musi zaopatrzyć w nowe części nie tylko zespół fabryczny, ale również trzy samochody klienckie w WEC: „Zdecydowanie nie zadebiutuje on w żadnym wyścigu przed Le Mans i nie jesteśmy jeszcze pewni czy wprowadzimy go na Le Mans – po prostu nie wiemy”.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze