Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA oraz Automobile Club de l'Ouest zakończyli kontrolę techniczną części zarekwirowanych z sześciu pojazdów po wyścigu 24 godziny Le Mans. Niemal sześć tygodni później, delegaci techniczni potwierdził zgodność wszystkich prototypów z regulaminem, a zarazem zwycięstwo Ferrari w klasyfikacji generalnej oraz Inter Europol Competition w LMP2.
W piątek rano opublikowany został raport delegatów technicznych nr 24, o krótkiej treści: „Dalsze kontrole części zebranych podczas zawodów z samochodów 2, 5, 8, 51, 93 i 34 zostały przeprowadzone. Po wnikliwej analizie stwierdzono, że wszystkie samochody były zgodne z właściwymi dla nich przepisami”
.
Zakończenie badania technicznego potwierdza wyniki wyścigu 24 godziny Le Mans oraz zdobyte w nim punkty do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC.
Alessandro Pier Guidi, James Calado i Antonio Giovinazzi zdobyli dla Ferrari pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej 24h Le Mans od 1965 roku. Wygrywając w klasie LMP2, Jakub Śmiechowski został pierwszym polskim zwycięzcą Le Mans, a wspólnie z Albertem Costą i Fabio Schererem zapewnili pierwszą wygraną polskiemu zespołowi Inter Europol Competition.
Przeczytaj też: Oświadczenie zespołu Inter Europol Competition w sprawie zwycięstwa w klasie LMP2 w wyścigu 24h Le Mans
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.