Richard Westbrook zdobył pole position w kwalifikacjach do wyścigu Petit Le Mans. Przy złej pogodzie, bardzo szybkie były pojazdy GTLM, przy czym nie obyło się tam bez przygód.
Podobnie, jak większość treningów, także i kwalifikacje przebiegły w ulewnym deszczu – tym razem jednak, kierowcy mieli o co walczyć jeśli chodzi o najlepsze czasy okrążeń. I walczyli – czego dowodem jest choćby to, kto znajdował się na czele rywalizacji w czołowej klasie Prototypów. Widniejąca do tej pory raczej na dalszych pozycjach, Corvette DP od VisitFlorida.com tym razem okazała się bezwzględna – Richard Westbrook w świetnym stylu zapewniając swojej załodze start z pierwszego pola. Bardzo dobrze spisał się także Christian Fittipaldi w walczącej z zalogą nr 90 Corvette nr 5 – ciekawie było także w walce o pozycje 3-4, gdzie Joey Hand wcale nie był tak pewny zwycięstwa w pojedynku z Rickym Taylorem.
To właśnie Taylor jako pierwszy wyszedł na czoło stawki, wyprzedzając Fittipaldiego i Wesbrooka – wkrótce jednak, Brytyjczyk i Brazylijczyk przebili Amerykanina i zaczęli swoją batalię o pole position. Westbrook przejeżdżał linię start-meta nieco wcześniej, coraz wyżej stawiając poprzeczkę Fittipaldiemu – a ten wciąż i wciąż nie potrafił jej przeskoczyć. Gdy kierowca VisitFlorida zaliczył czas 1:28, wydawało się, że jego pozycja jest już pewna – wtedy jednak Fittipaldi także zszedł do tego poziomu, niespodziewanie poprawiając swój czas. Ostatecznie jednak, Westbrook jeszcze się poprawił, kończąc sesję na czasie poniżej 1:28 i zdobywając całkiem przydatne pole position.
Taylor, w kolejnych minutach walczył już nie z liderami klasyfikacji, ale Joeyem Handem z Rileya nr 01 – i także ten pojedynek przegrał, kończąc sesję za (niespodziewanymi), czołowymi pojazdami GTLM. Handowi udało się przebić wyjątkowo dobre wyniki dwóch Porsche – i także i on zszedł poniżej granicy 1:30.
Chyba najtrudniejsze warunki w kwalifikacjach mieli kierowcy z klasy PC – tu wyjechali oni na najbardziej mokry tor. Liderem szybko został Tom Kimber-Smith z załogi nr 52 – a jego głównym konkurentem Johnny Mowlem z nr 16 od BAR1 Motorsports. Mowlemowi udało się nawet na chwilę przebić Kimber-Smitha, wychodząc na czoło z czasem 1:34 – później jednak pałeczkę przejął ten drugi, już do końca nie oddając pozycji lidera. Trzeci czas uzyskał Alex Popow z załogi nr 88 od Starworks – a wyjątkowo słabo wypadł Anthony Lazzaro z CORE Autosport, zaliczając najgorszy wynik w klasie.
Ulewny deszcz spadł, gdy do boju stanęła klasa GTLM – i tu szybko miało to swoje konsekwencje w postaci uderzenia w barierę Porsche od Team Falken Tire. Sellers musiał zjechać – a do boju ruszyły fabryczne Porsche, szybko schodząc do poziomu 1:30, który w późniejszych warunkach okazał się do pokonania tylko przez czołowe załogi Prototypów. Niestety, Porsche nie może zaliczyć sesji do udanej – prowadzacy Earl Bamber, na 5 minut przed jej końcem wpadł w poślizg i również uderzył w barierę, wymuszając przedwczesny koniec kwalifikacji w tej klasie. Drugie miejsce zajął Nick Tandy – a trzecie starał się przejąć Lucas Luhr, na niedługo przed wypadkiem Porsche wychodząc przed Oliviera Gavina z Corvette nr 4. Gavinowi udało się jednak jeszcze przebić czas Niemca – przez co to on znalazł się wyżej w wynikach.
Także i w klasie GTD widoczna była grupa liderów – Leh Keen z Porsche od Alex Job Racing rywalizował ze Spencerem Pumpellym z Park Place Motorsports i Cameronem Lawrencem z Vipera nr 93. Początkowo lepszy był Keen, jednak w połowie sesji, pierwszy poniżej 1:40 zszedł Pumpelly – a później Keena przez chwilę przebił także Lawrence. Keen odegrał się jednak wynikiem bliskim Pumpellemu – lecz gdy już wydawało się, że taki będzie układ w tabeli wyników, Lawrence niespodziewanie przebił wynik Porsche i to on wygrał kwalifikacje. Wyraźnie gorsi byli liderzy klasyfikacji generalnej, Christina Nielsen zajmując ósme, a Dion von Moltke dziewiąte miejsce.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
1 | P | VisitFlorida.com Racing | 1:27.860 | ||||
2 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
2 | P | Action Express Racing | 1:28.920 | +1.060 | |||
3 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Scott Dixon |
3 | P | Chip Ganassi Racing | 1:29.627 | +1.767 | |||
4 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
1 | GTLM | Porsche North America | 1:30.304 | +2.444 | |||
5 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet Richard Lietz |
2 | GTLM | Porsche North America | 1:30.398 | +2.538 | |||
6 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
4 | P | Wayne Taylor Racing | 1:30.621 | +2.761 | |||
7 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis |
5 | P | Action Express Racing | 1:30.884 | +3.024 | |||
8 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Ryan Briscoe |
3 | GTLM | Corvette Racing | 1:31.685 | +3.825 | |||
9 | 24 | John Edwards Lucas Luhr Jens Klingmann |
4 | GTLM | BMW Team RLL | 1:31.763 | +3.903 | |||
10 | 52 | Mike Guasch Tom Kimber-Smith Andrew Palmer |
1 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports | 1:32.378 | +4.518 | |||
11 | 16 | Tomy Drissi Johnny Mowlem Marc Drumwright Don Yount |
2 | PC | BAR1 Motorsports | 1:32.924 | +5.064 | |||
12 | 62 | Pierre Kaffer Giancarlo Fisichella Toni Vilander |
5 | GTLM | Risi Competizione | 1:32.989 | +5.129 | |||
13 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner Augusto Farfus |
6 | GTLM | BMW Team RLL | 1:33.680 | +5.820 | |||
14 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia Ryan Briscoe |
7 | GTLM | Corvette Racing | 1:33.773 | +5.913 | |||
15 | 88 | Alex Popow Scott Mayer John Falb |
3 | PC | Starworks Motorsport | 1:33.903 | +6.043 | |||
16 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira Gustavo Menezes Jack Hawksworth |
4 | PC | RSR Racing | 1:35.825 | +7.965 | |||
17 | 85 | Mikhail Goikhberg Chris Miller Rusty Mitchell |
5 | PC | JDC/Miller Motorsports | 1:36.838 | +8.978 | |||
18 | 8 | Renger van der Zande Mike Hedlund Mirco Schultis Alex Popow |
6 | PC | Starworks Motorsport | 1:38.120 | +10.260 | |||
19 | 93 | Al Carter Marc Goossens Cameron Lawrence |
1 | GTD | Riley Motorsport | 1:38.295 | +10.435 | |||
20 | 73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly Madison Snow |
2 | GTD | Park Place Motorsports | 1:38.886 | +11.026 | |||
21 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Andrew Davis |
3 | GTD | Alex Job Racing | 1:38.899 | +11.039 | |||
22 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas Andy Meyrick |
6 | P | Claro/TracFone DeltaWing Racing | 1:39.618 | +11.758 | |||
23 | 45 | Guy Cosmo Robert Thorne Colin Thompson |
4 | GTD | Flying Lizard Motorsports | 1:41.604 | +13.744 | |||
24 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
5 | GTD | Riley Motorsports | 1:41.698 | +13.838 | |||
25 | 63 | Bill Sweedler Townsend Bell Jeff Segal |
6 | GTD | Scuderia Corsa | 1:41.750 | +13.890 | |||
26 | 64 | Daniel Serra Matteo Cressoni Jeff Westphal |
7 | GTD | Scuderia Corsa | 1:42.627 | +14.767 | |||
27 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Anthony Lazzaro |
7 | PC | CORE autosport | 1:42.775 | +14.915 | |||
28 | 007 | Kuno Wittmer Christina Nielsen Brandon Davis |
8 | GTD | TRG-AMR | 1:42.911 | +15.051 | |||
29 | 48 | Christopher Haase Bryce Miller Dion von Moltke |
9 | GTD | Paul Miller Racing | 1:43.620 | +15.760 | |||
30 | 23 | Ian James Mario Farnbacher Alex Riberas |
10 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | 1:44.320 | +16.460 | |||
31 | 44 | John Potter Andy Lally Robert Renauer |
11 | GTD | Magnus Racing | 1:47.000 | +19.140 | |||
32 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers Patrick Long |
8 | GTLM | Falken Tire | -:--.--- | --.--- | |||
NST | 07 | Joel Miller Tom Long |
- | P | SpeedSource Mazda | |||||
NST | 38 | James French Jerome Mee Conor Daly |
- | PC | Performance Tech Motorsports | |||||
NST | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Matt McMurry |
- | P | Michael Shank Racing | |||||
NST | 70 | Jonathan Bomarito Tristan Nunez Sylvain Tremblay |
- | P | SpeedSource Mazda | |||||
NST | 97 | Michael Marsal Markus Palttala Andy Priaux Billy Johnson |
- | GTD | Turner Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.