P2 Light zamiast (LM)P3?

Zespoły startujące w amerykańskiej serii USCC myślą nad przyszłością klasy PC. Coraz więcej osób zastanawia się nad stworzeniem nowej specyfikacji w miejsce sugerowanej LMP3.

Mimo, że klasa prototypów Challenge ma istnieć najdłużej spośród kontynentalnych rywalizacji Endurance – Amerykanie wcale nie są przekonani co do jej usuwania. W przeciwieństwie do serii Europejskiej i Azjatyckiej, w Ameryce Północnej PC ma się całkiem dobrze, wciąż przyciągając 6-7 zespołów rocznie – coraz więcej mówi się więc o jej przedłużeniu także na sezon 2017. Zmodernizowane FLM09 miałyby startować jeszcze w sezonie 2017 – a ich modernizacja polegałaby przede wszystkim na większej mocy, mniejszej wadze oraz wprowadzeniu systemu kontroli trakcji.

„Tylko słyszałem na temat jeszcze jednego sezonu dla ORECA, ale jestem za obecnością przez kolejny rok. Jeśli zrobią to, o czym mówią, będziemy mieli szybsze PC, które potrzebujemy do czasu pojawienia się nowych podwozi” – powiedział szef zespołu startującego w klasie PC, który prosił o anonimowość.

Jeszcze więcej uwagi przykuwa opinia na temat następcy klasy PC – szczególnie coraz bardziej jednoznaczne uwagi co do klasy LMP3, która teoretycznie miała zastąpić prototypy FLM09. Wiele ekip już uważa ten projekt za chybiony, widząc jak na razie niewielkie nim zainteresowanie w seriach w Europie i Azji – rozwiązaniem miałaby być więc nowa amerykańska klasa P2 Light. Klasa korzystałaby z podobnych rozwiązań, co LMP3 (pojazdy zamknięte, limit cenowy), byłaby jednak skierowana bardziej w stronę amerykańskich odbiorców.

„Prowadzimy silny nacisk na IMSA w celu wprowadzenia podwozi typu P2 w miejsce prototypów ORECA. Potrzebujemy tego ze względów bezpieczeństwa. Odejście od otwartych nadwozi jest czymś, co widać wszędzie w IMSA, a że pojazdy P3 to totalne niepowodzenie, tworzenie bardziej przystępnych prototypów P2 w PC ma sens."

Możliwe, że przetarg na nowe samochody wystartuje już w przyszłym roku, by w sezonie 2017 pojazdy weszły do rywalizacji razem ze zmianą w czołowej klasie Prototypów.

Źródło: dailysportscar.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze