João Barbosa był najszybszym kierowcą pierwszej sesji treningowej na torze Sebring. Portugalczyk z ekipy Action Express pokonał Brazylijczyka Oswaldo Negriego z Michael Shand Racing.
43 pojazdy przystąpiły do pierwszego treningu przed 63. edycją wyścigu Sebring 12 Hours. Z walki wycofała się już załoga prototypu Rileya od Starworks, a także Porsche nr 18 ekipy Mühlner Motorsports – nie pojawił się również jeden z dwóch Aston Martinów od The Racers Group. Pozostałe ekipy przejechały przed południem przynajmniej kilkanaście okrążeń – wyjątkiem był Deltawing, który zaliczył tylko pięć okrążeń pomiarowych.
Najszybszym kierowcą pierwszej sesji treningowej został João Barbosa z Corvette DP ekipy Action Express – Portugalczyk, o ponad 1.2 sekundy pokonał Oswaldo Negriego z dwóch Ligierów, nr 60 zespołu Michael Shank Racing. Drugi JS P2, dzięki Nicowi Jönssonowi był gorszy tylko o 0.14 sekundy – a pokonał m.in. Corvette od Wayne Taylor Racing.
W stosunku do Barbosy, dość słabo wypadli inni faworyci – Richard Westbrook z VisitFlorida.com będą siódmy, gorszy od Portugalczyka o ponad 2.2 sekundy. Jeszcze wolniejszy był Ryan Dalziel w Hondzie HPD ekipy Extreme Speed, przy czym tu lepiej zaprezentowała się załoga nr 2 i Johannes van Overbeek – a czołówkę Prototypów zamknął ubiegłoroczny zwycięzca Sebring, Scott Pruett w Riley od Chipa Ganassiego.
O ile zgodnie z oczekiwaniami, najszybszy w kategorii PC był Colin Braun z załogi CORE Autosports – dobrze spisali się kierowcy JDC/Miller Motorsports, zajmując tu drugie miejsce. Z drugiej strony, ich czas był gorszy od Brauna o prawie sekundę – a sporo wolniejsi byli także konkurenci CORE, Renger van der Zande i Bruno Junqueira, zajmując odpowiednio piąte i szóste miejsce w swojej klasie.
Wśród pojazdów GTLM, walkę o częściowe powtórzenie sukcesu sprzed 40 lat, udanie rozpoczęło BMW – najszybszy był Dirk Werner z załogi nr 25. O wiele gorzej spisali się kierowcy załogi nr 24, zajmując ostatnie miejsce w tej kategorii. Minimalnie gorszy od Wernera, drugi czas sesji należał do Richarda Lietza z Porsche nr 911, trzecie był natomiast prywatne RSR zespołu Team Falken Tyre. Najszybsza z Corvette była czwarta dzięki Janowi Magnussenowi.
Podobnie, jak w kategorii GTLM, także w GTD różnica między dwoma najszybszymi pojazdami była minimalna – tu, Mario Farnbacher z Alex Job Racing pokonał Spencera Pumpellego z Park Place Motorsports o jedynie 0.006 sekundy. Trzeci wynik również należał do Porsche 911 GT America, konkretnie Andego Lallego z nr 44 od Magnus Racing – a dopiero czwarty był Viper nr 33 ekipy Riley Motorsports, który w połowie sesji zatrzymał się na torze i wymusił zatrzymanie treningu. Dziesiąty czas zanotowała załoga GB Autosports, dla której najlepszy czas uzyskał Kuba Giermaziak.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | Rezultat | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
1 | P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | 1:52.485 | |||
2 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Justin Wilson |
2 | P | Michael Shank Racing | Ligier JS P2 Honda | +1.274 | |||
3 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson |
3 | P | Krohn Racing | Ligier JS P2 Judd | +1.386 | |||
4 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
4 | P | Wayne Taylor Racing | Dallara Corvette DP Chevrolet | +1.429 | |||
5 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis |
5 | P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | +1.804 | |||
6 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jon Fogarty |
6 | P | Tequila Patrón ESM | HPD ARX-03b Honda | +2.109 | |||
7 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
7 | P | VisitFlorida.com Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | +2.224 | |||
8 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
8 | P | Tequila Patrón ESM | HPD ARX-03b Honda | +2.336 | |||
9 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Scott Dixon |
9 | P | Chip Ganassi Racing | Riley Mk XXVI DP Ford | +2.577 | |||
10 | 54 | Jon Bennett Colin Braun James Gue |
1 | PC | CORE autosport | Oreca FLM09 | +2.659 | |||
11 | 85 | Mikhail Goikhberg Chris Miller Rusty Mitchell Gerald Kraut |
2 | PC | JDC/Miller Motorsports | Oreca FLM09 | +3.583 | |||
12 | 16 | Marc Drumwright Tomy Drissi David Cheng Martin Plowman |
3 | PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | +3.732 | |||
... | ... | ... | ||||||||
19 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner Augusto Farfus |
1 | GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | +7.011 | |||
20 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet Richard Lietz |
2 | GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | +7.046 | |||
21 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers Patrick Long |
3 | GTLM | Falken Tire | Porsche 911 RSR | +7.131 | |||
... | ... | ... | ||||||||
29 | 23 | Ian James Mario Farnbacher Alex Riberas |
1 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | +10.970 | |||
30 | 73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly Jim Norman |
2 | GTD | Park Place Motorsports | Porsche 911 GT America | +10.976 | |||
31 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
3 | GTD | Magnus Racing | Porsche 911 GT America | +11.389 | |||
... | ... | ... | ||||||||
38 | 81 | Damien Faulkner Mike Skeen Michael Avenati Kuba Giermaziak |
10 | GTD | GB Autosport | Porsche 911 GT America | +12.641 |
Pełne wyniki znajdziesz klikając TUTAJ
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.