Załoga Chip Ganassi Racing była najszybsza także w drugiej piątkowej sesji treningowej Roar Before the Rolex. W GT, najlepszy czaz uzyskało tym razem fabryczne Porsche.
Chip Ganassi Racing udanie rozpoczął testy Roar Before the Rolex na torze Daytona. Po dwóch najlepszych wynikach sesji pierwszej, także i druga należała do pojazdu tego zespołu – tym razem, najlepszy czas uzyskał jednak Joey Hand z załogi nr 01. Nowy partner Scotta Pruetta był minimalnie szybszy od Scotta Dixona z sesji pierwszej – w drugim treningu, pokonał on natomiast przede wszystkim Oswaldo Negriego, który w nowym Ligierze ekipy Michael Shank Racing zaliczył okrążenie gorsze o 0.12 sekundy od Brazylijczyka.
Zaskakująco dobrze, pierwszego dnia sprawował się prototyp Deltawing – po siódmym wyniku w sesji pierwszej, tym razem specyficzny "klin" zaliczył trzeci czas sesji, prowadzony przez nowego członka załogi, Memo Rojasa. Meksykanin, który z Chip Ganassi Racing czterokrotnie zdobywał mistrzostwo Rolex Sports Car Series, okazał się szybszy m.in. od Sébastiena Bourdais z Action Express, Scotta Dixona z Chip Ganassi nr 02 czy Richarda Westbrooka z ekipy Spirit of Daytona, która w tym roku przemianowana została na VisitFlorida.com.
Po raz drugi, słabo wypadła za to nowa HPD ARX-04b zespołu Extreme Speed – Ed Brown zaliczył w niej dopiero dwunasty czas sesji. Gorsze (tradycyjnie) były praktycznie tylko dwie Mazdy, jak na razie nie spełniając założeń co do równorzędnej konkurencji z rywalami.
Wśród słabszych prototypów, najlepszy czas uzyskał tym razem Renger van der Zande – a Colina Brauna i Bruno Junqueirę pokonał Johnny Mowlem, kierowca ekipy BAR1 Motorsports. Brytyjczyk gorszy od Holendra o 0.8 sekundy pokonał Brauna różnicą zaledwie 0.039 sekundy, a najlepszego w sesji pierwszej Junqueirę o kolejne 0.07 sekundy.
Po pokonaniu Porsche przez Aston Martina w sesji pierwszej, tym razem najlepszy wynik należał już do 911 – konkretnie Nicka Tandego, który w nr 911 był szybszy od Davide Rigona z Ferrari ekipy Risi Competizione. Trzeci czas uzyskał Antonio Garcia w fabrycznej Corvette C7.R – drugie fabryczne Porsche było natomiast czwarte za sprawą Jörga Bergmeistera. Prywatne Porsche kierowane przez Patricka Longa przegrało z Aston Martinem – a znów słabo wypadły oba BMW, które wraz z drugą Corvette i Ferrari ekipy AF Corse zamykały tą część tabeli.
Dwa najlepsze wyniki kategorii GTD należały natomiast do Viperów ekipy Riley – były kierowca "Żmiji" kategorii GTLM, Marc Goossens, szybszy od Camerona Lawrence'a o 0.3 sekundy. Tym razem trzeci był Philipp Eng w Porsche zespołu Wright Motorsports – a załoga Kuby Giermaziaka, GB Autosport, uzyskała ponownie ósmy czas sesji za sprawą Mike'a Skeena.
W sobotę odbędą się kolejne cztery sesje TUSCC, a testy Roar zakończą dwie sesje niedzielne.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Charlie Kimball Sage Karam Scott Dixon |
1 | P | Chip Ganassi Racing | 1:39.397 | ||||
2 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr AJ Allmendinger Matt McMurry |
2 | P | Michael Shank Racing | 1:39.517 | +0.120 | |||
3 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas Gabby Chaves |
3 | P | DeltaWing Racing | 1:39.536 | +0.139 | |||
4 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
4 | P | Action Express Racing | 1:39.578 | +0.181 | |||
5 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Kyle Larson Jamie McMurray |
5 | P | Chip Ganassi Racing | 1:39.906 | +0.509 | |||
6 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
6 | P | VisitFlorida.com Racing | 1:40.255 | +0.858 | |||
7 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
7 | P | Wayne Taylor Racing | 1:40.276 | +0.879 | |||
8 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis Phil Keen |
8 | P | Action Express Racing | 1:40.319 | +0.922 | |||
9 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson Alex Brundle |
9 | P | Krohn Racing | 1:40.390 | +0.993 | |||
10 | 7 | Brendon Hartley Rubens Barrichello Robbie Kerr Tor Graves Scott Mayer |
10 | P | Startworks Motorsport | 1:40.520 | +1.123 | |||
- | --- | --- | ||||||||
13 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Alex Popow Mike Hedlund |
1 | PC | Starworks Motorsport | 1:42.360 | +2.963 | |||
- | --- | --- | ||||||||
15 | 16 | Johnny Mowlem Tom Papadopoulos Tomy Drissi Brian Alder |
2 | PC | BAR1 Motorsports | 1:42.733 | +3.336 | |||
16 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins James Gue |
3 | PC | CORE autosport | 1:43.143 | +3.746 | |||
- | --- | --- | ||||||||
23 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet Marc Lieb |
1 | GTLM | Porsche North America | 1:44.486 | +5.089 | |||
24 | 62 | Pierre Kaffer Davide Rigon |
2 | GTLM | Risi Competizione | 1:44.746 | +5.349 | |||
25 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia Ryan Briscoe |
3 | GTLM | Corvette Racing | 1:44.773 | +5.376 | |||
- | --- | --- | ||||||||
34 | 33 | Marc Goossens Sebastiaan Bleekemolen Al Carter |
1 | GTD | Riley Motorsports | 1:46.948 | +7.551 | |||
35 | 93 | Al Carter Cameron Lawrence Marc Goossens Dominik Farnbacher Kuno Wittmer |
2 | GTD | Riley Motorsport | 1:47.245 | +7.848 | |||
36 | 58 | Madison Snow Jan Heylen Patrick Dempsey Philipp Eng |
3 | GTD | Wright Motorsports | 1:47.245 | +7.848 | |||
- | --- | --- | ||||||||
41 | 81 | Damien Faulkner Kuba Giermaziak Mike Skeen Rory Butcher Michael Avenatti |
8 | GTD | GB Autosport | 1:48.006 | +8.609 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.