Dwa prototypy China Ganassiego były najszybsze w pierwszym z treningów Roar Before the Rolex. Z pojazdów GT, najlepszy był Aston Martin Vantage.
Piątkowy trening rozpoczął serię testów przygotowujących ekipy zarówno do wyścigu Daytona 24h, jak i całego sezonu United Sports Car Championship. W pierwszej z ośmiu sesji zaplanowanych dla USCC, udział wzięło łącznie 50 pojazdów, z czego 15 w czołowej kategorii P. Na test stawiły się m.in. nowe HPD ekipy Extreme Speed, nowe Ligiery zespołu Michael Shank Racing oraz zmodernizowane Corvette DP ekipy Action Express Racing – najszybsze okazały się jednak te, które przez ostatnie lata regularnie zaliczane były do faworytów imprezy.
Dwie czołowe lokaty zajęły mianowicie Rileye zespołu Chip Ganassi Racing, Scott Dixon szybszy od następcy Memo Rojasa, Joeya Handa, o 0.099 sekundy. Prototypy z silnikami Ford EcoBoost pokonały zmiennika ubiegłorocznych mistrzów, Sébastiena Bourdaisa z Corvette DP od Action Express o przynajmniej 0.128 sekundy – a nowy pojazd ekipy Michaela Shanka rozpoczął testy od czwartego czasu, Oswaldo Negri Jr zaliczając w nim wynik gorszy od Dixona o 0.25 sekundy.
Piąty czas zaliczył ubiegłoroczny wicemistrz, Jordan Taylor w Corvette rodzinnej ekipy Wayne Taylor Racing. Bardzo dobry, siódmy rezultat uzyskała Katherine Legge w prototypie Deltawing, pokonując m.in. Oliviera Pla startującego w Ligierze JS P2 już nie ekipy OAK Racing, ale Krohn Racing. Dopiero jedenasta była nowa Honda ekipy Extreme Speed, Ryan Dalziel gorszy w niej o niemal 3 sekundy od lidera – jeszcze słabiej wypadły jednak dwie Mazdy, które w tym roku mają w końcu walczyć o dobre pozycje wśród czołowych prototypów.
W kategorii PC, najszybszy w sesji pierwszej był Bruno Junqueira z RSR Racing – wicemistrz Renger van der Zande był drugi, a mistrz Colin Braun trzeci. Różnice między nimi wynosiły około 0.15-0.2 sekundy, nieco większa była różnica dopiero między Braunem a czwartym Martinem Plowmanem.
Wśród pojazdów GTLM, bardzo dobrze w pierwszym treningu spisały się wszystkie trzy Porsche – na czele znalazł się jednak Aston Martin kierowany przez Pedro Lamego. Portugalczyk o 0.1 sekundy pokonał Patricka Pileta, a o 0.355 Jörga Bergmeistera z dwóch fabrycznych 911 – prywatne RSR od Team Falken Tyre zajęło miejsce czwarte dzięki Wolfowi Henzlerowi. Dalej było Ferrari ekipy Scuderia Corsa i Pierre Kaffer – a doperio za nim pojawiły się fabryczne Corvette i BMW, przedzielone jeszcze przez (zapisane do walki tylko na Daytona) Ferrari od AF Corse.
Porsche było za to najszybsze wśród najsłabszych pojazdów, kategorii GTD – tu, Philipp Eng z ekipy Dempsey/Wright Motorsport pokonał Leha Keena z Alex Job Racing oraz Markusa Winkelhocka z Audi ekipy Flying Lizards. Cameron Lawrence wyprowadził na czwarte miejsce Vipera zespołu Riley – jednego z dwóch na liście, gdyż ten z nr 93 został zatwierdzony przez zespół do startów w wyścigach długodystansowych USCC. Do startu na Daytona zapisany został natomiast Kuba Giermaziak, który dziś pojawił się w ósmym pojeździe kategorii GTD, Porsche ekipy GB Autosports. Na torze nie pojawiło się BMW ekipy Turner Motorsports, ubiegłorocznych mistrzów kategorii.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Kyle Larson Jamie McMurray |
1 | P | Chip Ganassi Racing | 1:39.406 | ||||
2 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Charlie Kimball Sage Karam Scott Dixon |
2 | P | Chip Ganassi Racing | 1:39.505 | +0.099 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
3 | P | Action Express Racing | 1:39.633 | +0.227 | |||
4 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr AJ Allmendinger Matt McMurry |
4 | P | Michael Shank Racing | 1:39.656 | +0.250 | |||
5 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
5 | P | Wayne Taylor Racing | 1:39.864 | +0.458 | |||
6 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis Phil Keen |
6 | P | Action Express Racing | 1:39.907 | +0.501 | |||
7 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas Gabby Chaves |
7 | P | DeltaWing Racing | 1:41.081 | +1.675 | |||
8 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson Alex Brundle |
8 | P | Krohn Racing | 1:41.161 | +1.755 | |||
9 | 7 | Brendon Hartley Rubens Barrichello Robbie Kerr Tor Graves Scott Mayer |
9 | P | Startworks Motorsport | 1:41.473 | +2.067 | |||
10 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
10 | P | VisitFlorida.com Racing | 1:41.746 | +2.340 | |||
- | --- | --- | ||||||||
12 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira Jack Hawksworth |
1 | PC | RSR Racing | 1:42.699 | +3.293 | |||
- | --- | --- | ||||||||
15 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Alex Popow Mike Hedlund |
2 | PC | Starworks Motorsport | 1:42.865 | +3.459 | |||
- | --- | --- | ||||||||
17 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins James Gue |
3 | PC | CORE autosport | 1:43.030 | +3.624 | |||
- | --- | --- | ||||||||
22 | 98 | Pedro Lamy Darren Turner Mathias Lauda Paul Dalla Lana |
1 | GTLM | Aston Martin Racing | 1:44.414 | +5.008 | |||
23 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet Marc Lieb |
2 | GTLM | Porsche North America | 1:44.516 | +5.110 | |||
24 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
3 | GTLM | Porsche North America | 1:44.771 | +5.365 | |||
- | --- | --- | ||||||||
33 | 58 | Madison Snow Jan Heylen Patrick Dempsey Philipp Eng |
1 | GTD | Wright Motorsports | 1:47.753 | +8.347 | |||
34 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Andrew Davis Shane van Gisbergen |
2 | GTD | Alex Job Racing | 1:47.777 | +8.371 | |||
35 | 45 | Markus Winkelhock Robert Thorne Satoshi Hoshino Tomonobu Fujii |
3 | GTD | Flying Lizard Motorsports | 1:47.797 | +8.391 | |||
- | --- | --- | ||||||||
41 | 81 | Damien Faulkner Kuba Giermaziak Mike Skeen Rory Butcher Michael Avenati |
8 |
GTD | GB Autosport | 1:48.155 | +8.749 |
Pełne wyniki znajdziesz klikając TUTAJ
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.