Jordan Taylor był najszybszy w pierwszym sobotnim treningu na torze Daytona. Sesję przerwał groźnie wyglądający wypadek Rileya ekipy Highway to Help.
"Latające" prototypy wyścigowe to niezwykle rzadki widok na torach wyścigowych – a już szczególnie od roku 1999, kiedy to pamiętne Mercedesy wzniosiły się aż trzykrotnie w trakcie weekendu 24h Le Mans. Czasem jednak, feralny zbieg okoliczności jest nie do powstrzymania – i właśnie to stało się rano na torze Daytona, kiedy po wpadnięciu w poślizg, skierowany tyłem do przodu Riley prowadzony przez Byrona DeFoora dosłownie wzbił się w powietrze, po chwili lądując na dachu. Kierowcy, który wyciągnięty z pojazdu został przewieziony do centrum medycznego, ostatecznie nic się nie stało – dla oglądających, wypadek z pewnością zapadnie jednak w pamięć.
Pojazd ekipy Highway to Help, niestety tylko w ten sposób wyróżnił się spośród piętnastu prototypów P obecnych dziś na torze. W przypadku najlepszych czasów, czołówka pozostała niemal ta sama – niemal, gdyż tym razem zabrakło w niej dwóch Rileyów od Chip Ganassi Racing. Najszybszy był Jordan Taylor z Corvette rodzinnego Wayne Taylor Racing, o 0.161 sekundy lepszy od Oswaldo Negriego z Ligiera ekipy Michaela Shanka – a w czołowej trójce ponownie znalazła się również Corvette ekipy Action Express, tym razem jednak za sprawą João Barbosy.
Kolejny raz, dobry, czwarty wynik uzyskał także prototyp Deltawing, w którym Katherine Legge ustąpiła liderowi o 0.303 sekundy. Za nią znalazły się ekipy VisitFlorida i Marsh – a dopiero siódmy wynik uzyskał Scott Dixon w Rileyu nr 02 Chipa Ganassiego. Jeszcze gorszy był Scott Pruett w pojeździe nr 01, za którym znalazły się Ligier ekipy Krohn i HPD od Extreme Speed.
W PC, po raz pierwszy, najszybszy był ubiegłoroczny mistrz Colin Braun. Amerykanin z ekipy CORE Autosport pokonał wicemistrza, Rengera van der Zandego, a także Jacka Hawkswortha z załogi RSR Racing Bruno Junqueiry – czwarty czas uzyskał Tom Kimber-Smith.
Na czele kategorii GTLM znów znalazł się Aston Martin, tym razem za sprawą Darrena Turnera. Brytyjczyk minimalnie, bo tylko o 0.024 sekundy, pokonał czas Jana Magnussena z Corvette nr 3 – kolejne 0.118 sekundy dzieliło go natomiast od Pierra Kaffera z Ferrari zespołu Risi Competizione. Dobry, czwarty rezultat miało na koncie także drugie Ferrari, nr 51 od AF Corse – niestety, jego wypadek był także powodem drugiego zatrzymania sesji. Słabo wypadły tym razem trzy Porsche – podobnie, jak już po raz kolejny, oba fabryczne BMW.
Uśmiech na twarzy Polaków wywołały za to wyniki kategorii GTD – na pierwszym miejscu znalazło się tu Porsche zespołu GB Autosport, i to za sprawą nie kogo innego, jak samego Kuby Giermaziaka. Polak zapisany do walki także w samym wyścigu, jako jedyny pokonał Marca Goossensa z Vipera nr 33 – a na trzecim miejscu uplasował się Brandon Davis z Aston Martina nr 009. Porsche ekipy Wrtigh Motorsport było tym razem czwarte, a drugi Viper zespołu Riley dopiero jedenasty.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
1 | P | Wayne Taylor Racing | 1:39.181 | ||||
2 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr AJ Allmendinger Matt McMurry |
2 | P | Michael Shank Racing | 1:39.342 | +0.161 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
3 | P | Action Express Racing | 1:39.417 | +0.236 | |||
4 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas Gabby Chaves |
4 | P | DeltaWing Racing | 1:39.484 | +0.303 | |||
5 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
5 | P | VisitFlorida.com Racing | 1:39.531 | +0.350 | |||
6 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis Phil Keen |
6 | P | Action Express Racing | 1:39.948 | +0.767 | |||
7 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Kyle Larson Jamie McMurray |
7 | P | Chip Ganassi Racing | 1:40.087 | +0.906 | |||
8 | 7 | Brendon Hartley Rubens Barrichello Robbie Kerr Tor Graves Scott Mayer |
8 | P | Startworks Motorsport | 1:40.201 | +1.020 | |||
9 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Charlie Kimball Sage Karam Scott Dixon |
9 | P | Chip Ganassi Racing | 1:40.233 | +1.052 | |||
10 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson Alex Brundle |
10 | P | Krohn Racing | 1:40.753 | +1.572 | |||
- | --- | --- | ||||||||
13 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins James Gue |
1 | PC | CORE autosport | 1:41.769 | +2.588 | |||
14 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Alex Popow Mike Hedlund |
2 | PC | Starworks Motorsport | 1:42.146 | +2.965 | |||
- | --- | --- | ||||||||
16 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira Jack Hawksworth |
3 | PC | RSR Racing | 1:43.180 | +3.999 | |||
- | --- | --- | ||||||||
22 | 98 | Pedro Lamy Darren Turner Mathias Lauda Paul Dalla Lana |
1 | GTLM | Aston Martin Racing | 1:44.476 | +5.295 | |||
23 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia Ryan Briscoe |
2 | GTLM | Corvette Racing | 1:44.500 | +5.319 | |||
24 | 62 | Pierre Kaffer Davide Rigon |
3 | GTLM | Risi Competizione | 1:44.618 | +5.437 | |||
- | --- | --- | ||||||||
34 | 81 | Damien Faulkner Kuba Giermaziak Mike Skeen Rory Butcher Michael Avenati |
1 | GTD | GB Autosport | 1:47.524 | +8.343 | |||
35 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Al Carter |
2 | GTD | Riley Motorsports | 1:47.545 | +8.364 | |||
36 | 009 | Derek DeBoer Bob Doyle Daniel McKenzie Brandon Davis |
3 | GTD | TRG-AMR | 1:47.703 | +8.522 |
Pełne wyniki znajdziesz klikając TUTAJ
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.