Alex Brundle umieścił nowy samochód ekipy Oak Racing na pole position do dzisiejszego wyścigu Lone Star Le Mans na Circuit of the Americas. Jonathan Bomarito był najlepszy w klasie GTLM.
Brundle potwierdza swoją znakomitą formę, uzyskując za kierownicą debiutującego w USA Ligiera JS P2 z silnikiem Hondy czas 1:57,809, poprawiając rekord kwalifikacji. O 0,8 sekundy gorszy był Ricky Taylor w Corvette DP, a trzeci Memo Rojas stracił do Brytyjczyka ponad sekundę.
Młody talent Sean Rayhall ponownie zabłysnął w Prototype Challenge, zdobywając pierwsze pole startowe dla 8Star Motorsports w przerwanej po wypadku Davida Ostelli sesji kwalifikacyjnej. 18-letni Amerykanin przejechał okrążenie o ponad pół sekundy szybciej od najbliższego rywala - Colina Brauna z CORE Autosport. Bruno Junqueira z RSR Racing był trzeci, natomiast jego zespołowy kolega Jack Hawksworth nie uzyskał czasu okrążenia, zatrzymując się na torze.
Jonathan Bomarito umieścił Vipera #93 na pole position klasy GT Le Mans z czasem 2:03,539, co nie było najlepszym rezultatem sesji. Ten uzyskał Patrick Pilet, ale jego wyniki zostały wykreślone po badaniu technicznym, gdzie okazało się, że startujące gościnnie Porsche #910 nie miało na dachu obowiązkowego mocowania kamery. Dwa zgłoszone do pełnego sezonu Porsche - #911 i #912, w rękach Nicka Tandy'ego i Jörga Bergmeistera wywalczyły drugie i trzecie pola startowe.
James Davison dał zespołowi TRG-AMR trzecie z rzędu pole position. Australijczyk przejechał tor w czasie 2:08,502, pokonując Jeroena Bleekemolena w Viperze o 0,312 sekundy. Kolejne 0,012 sekundy z tyłu był jeden z liderów klasyfikacji GT Daytona - Dane Cameron w BMW Z4 od Turner Motorsport, wyjątkowo startującym z numerem 300. Jego rywal w walce o mistrzostwo - Townsend Bell w Ferrari #555 od AIM Motorsport wystartuje dopiero z odległej, 15. pozycji.