Po dwóch 45-minutowych wyścigów klasy PC, najważniejszym wydarzeniem weekendu United SportsCar Championship na torze Virginia International Raceway był rozegrany na standardowym dystansie 2 godzin i 45 minut wyścig zarezerwowany dla samochodów GT. Po starcie z pole position, załoga Risi Competizione wypadła z toru i musiała przebijać się do przodu z końca stawki, by na ostatnim okrążeniu Giancarlo Fisichella wykonał dający im zwycięstwo manewr. Turner Motorsport kontynuuje znakomitą drugą połowę sezonu, odnosząc drugie z rzędu i czwarte w tym roku zwycięstwo.
Losy wyścigu roztrzygnęły się w 7-minutowym sprincie do linii mety, po neutralizacji spowodowanej przez stojące poza torem Porsche. Na prowadzeniu był Wolf Henzler w Porsche zespołu Falken Tire z niewielką ilością paliwa na pokładzie. Musiał on odpierać ataki Fisichelli, który dawał wszystko z siebie i Ferrari 458. Jechał on przyklejony do tylnego zderzaka Porsche, a chwilami nawet obok niego, by na ostatnim okrążeniu wyprzedzić go na prostej.
Włoch, wspólnie z Niemcem Pierrem Kafferem, odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu z kolei, powracając do rywalizacji po nieplanowanym postoju na początku wyścigu, kiedy Kaffer wypadł z toru w 10. zakręcie i zapchał wloty powietrza trawą. Dla zespołu Falken Tire oraz Henzlera i Bryana Sellersa to pierwsze podium w nowym cyklu USCC, trzecie i czwarte miejsce zajęły dwie załogi BMW, które zdecydowały się na postój i uzupełnienie paliwa na pół godziny przed metą.
Jonathan Bomarito i Kuno Wittmer w Viperze zajęli piąte miejsce, zagrażając Billowi Auberlenowi pod koniec wyścigu. Dominik Farnbacher i Marc Goossens w siostrzanym aucie prowadzili w wyścigu po błędzie Kaffera, ale neutralizacja pod koniec drugiej godziny rywalizacji przeszkodziła w ich strategii i musieli się zadowolić szóstą lokatą.
Antonio Garcia został samodzielnym liderem klasyfikacji serii, po tym jak jego partner z załogi Jan Magnussen uczestniczył w poważnym wypadku z udziałem Richarda Lietza w piątkowej sesji treningowej. Magnussen oglądał wyścig z boksu zespołu Corvette, ponieważ nie został dopuszczony do startu, a w #3 zastąpił go Jordan Taylor. Porsche było zmuszone zbudować całkowicie nowy samochód, a w miejsce Lietza, który złamał rękę, umieścili Michaela Christensena, który prowadził w ten weekend oba samochody fabrycznego zespołu.
W klasie GT Daytona także liczyło się to, komu pod koniec wyścigu pozostało więcej paliwa. Dane Cameron powtrzymywał skutecznie ataki Alessandro Balzana w Ferrari od Scuderia Corsa. Andrew Davis na ostatnim okrążeniu wyprzedził Leh Keena w Porsche od Alex Job Racing i wspólnie z Patrickiem Dempseyem pierwszy raz w tym sezonie stanęli na podium. Keen spadł ostatecznie na piąte miejsce i wspólnie z Cooperem MacNeilem są teraz współliderami klasyfikacji generalnej z Cameronem oraz Townsendem Bellem i Billem Sweedlerem, którzy pozostawali na czele od pierwszego wyścigu. Stracili oni swoje trzypunktowe prowadzenie z powodu kary przejazdu przez boksy za naruszenie przepisów podczas swojego postoju.
Najwięksi pechowcy wyścigu to Jan Heylen i Madison Snow w Porsche nr 58. Prowadzili oni przez dłuższą część wyścigu i wydawali się mieć idealną strategię, ale przeszkodziła im duża ilość żółtych flag i ukończyli wyścig dopiero na 9. miejscu.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 62 | Giancarlo Fisichella Pierre Kaffer |
1 | GTLM | Risi Competizione | 82 okr. | |||
2 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
2 | GTLM | Team Falken Tire | + 0,492 | |||
3 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
3 | GTLM | BMW Team RLL | + 0,764 | |||
4 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx |
4 | GTLM | BMW Team RLL | + 1,741 | |||
5 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer |
5 | GTLM | SRT Motorsports | + 2,595 | |||
6 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens |
6 | GTLM | SRT Motorsports | + 3,061 | |||
7 | 3 | Jordan Taylor Antonio García |
7 | GTLM | Corvette Racing | + 4,966 | |||
8 | 94 | Dane Cameron Paul Dalla Lana |
1 | GTD | Turner Motorsport | + 16,736 | |||
9 | 63 | Alessandro Balzan Jeff Westphal |
2 | GTD | Scuderia Corsa | + 17,738 | |||
10 | 27 | Patrick Dempsey Andrew Davis |
3 | GTD | Dempsey Racing | + 18,384 | |||
11 | 48 | Christopher Haase Bryce Miller |
4 | GTD | Paul Miller Racing | + 18,837 | |||
12 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
5 | GTD | Alex Job Racing | + 19,190 | |||
13 | 44 | John Potter Andy Lally |
6 | GTD | Magnus Racing | + 22,255 | |||
14 | 35 | Seth Neiman Dion von Moltke |
7 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 23,435 | |||
15 | 555 | Bill Sweedler Towsend Bell |
8 | GTD | AIM Autosport | + 23,702 | |||
16 | 58 | Madison Snow Jan Heylen |
9 | GTD | Snow Racing | + 24,450 | |||
17 | 81 | Matthew Bell Damien Faulkner |
10 | GTD | GB Autosport | + 24,656 | |||
18 | 46 | Charles Putman Charles Espenlaub |
11 | GTD | Fall-Line Motorsports | + 27,290 | |||
19 | 912 | Patrick Long Michael Christensen |
8 | GTLM | Porsche North America | + 1 okr. | |||
20 | 007 | Al Carter James Davison |
12 | GTD | TRG-AMR | + 1 okr. | |||
21 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
13 | GTD | Riley Motorsports | + 2 okr. | |||
22 | 18 | Mark Kvamme Randy Pobst |
14 | GTD | Mühlner Motorsports America | + 3 okr. | |||
23 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
9 | GTLM | Corvette Racing | + 4 okr. | |||
24 | 23 | Ian James Mario Farnbacher |
15 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | + 9 okr. | |||
NU | 911 | Nick Tandy Michael Christensen |
10 | GTLM | Porsche North America | ||||
NU | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly |
16 | GTD | Flying Lizard Motorsports | ||||
NU | 73 | Patrick Lindsey Kévin Estre |
17 | GTD | Park Place Motorsports |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.