Drugie z rzędu zwycięstwo Risi Competizione i Turner

Po dwóch 45-minutowych wyścigów klasy PC, najważniejszym wydarzeniem weekendu United SportsCar Championship na torze Virginia International Raceway był rozegrany na standardowym dystansie 2 godzin i 45 minut wyścig zarezerwowany dla samochodów GT. Po starcie z pole position, załoga Risi Competizione wypadła z toru i musiała przebijać się do przodu z końca stawki, by na ostatnim okrążeniu Giancarlo Fisichella wykonał dający im zwycięstwo manewr. Turner Motorsport kontynuuje znakomitą drugą połowę sezonu, odnosząc drugie z rzędu i czwarte w tym roku zwycięstwo.

Losy wyścigu roztrzygnęły się w 7-minutowym sprincie do linii mety, po neutralizacji spowodowanej przez stojące poza torem Porsche. Na prowadzeniu był Wolf Henzler w Porsche zespołu Falken Tire z niewielką ilością paliwa na pokładzie. Musiał on odpierać ataki Fisichelli, który dawał wszystko z siebie i Ferrari 458. Jechał on przyklejony do tylnego zderzaka Porsche, a chwilami nawet obok niego, by na ostatnim okrążeniu wyprzedzić go na prostej.

Włoch, wspólnie z Niemcem Pierrem Kafferem, odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu z kolei, powracając do rywalizacji po nieplanowanym postoju na początku wyścigu, kiedy Kaffer wypadł z toru w 10. zakręcie i zapchał wloty powietrza trawą. Dla zespołu Falken Tire oraz Henzlera i Bryana Sellersa to pierwsze podium w nowym cyklu USCC, trzecie i czwarte miejsce zajęły dwie załogi BMW, które zdecydowały się na postój i uzupełnienie paliwa na pół godziny przed metą.

Jonathan Bomarito i Kuno Wittmer w Viperze zajęli piąte miejsce, zagrażając Billowi Auberlenowi pod koniec wyścigu. Dominik Farnbacher i Marc Goossens w siostrzanym aucie prowadzili w wyścigu po błędzie Kaffera, ale neutralizacja pod koniec drugiej godziny rywalizacji przeszkodziła w ich strategii i musieli się zadowolić szóstą lokatą.

Antonio Garcia został samodzielnym liderem klasyfikacji serii, po tym jak jego partner z załogi Jan Magnussen uczestniczył w poważnym wypadku z udziałem Richarda Lietza w piątkowej sesji treningowej. Magnussen oglądał wyścig z boksu zespołu Corvette, ponieważ nie został dopuszczony do startu, a w #3 zastąpił go Jordan Taylor. Porsche było zmuszone zbudować całkowicie nowy samochód, a w miejsce Lietza, który złamał rękę, umieścili Michaela Christensena, który prowadził w ten weekend oba samochody fabrycznego zespołu.

W klasie GT Daytona także liczyło się to, komu pod koniec wyścigu pozostało więcej paliwa. Dane Cameron powtrzymywał skutecznie ataki Alessandro Balzana w Ferrari od Scuderia Corsa. Andrew Davis na ostatnim okrążeniu wyprzedził Leh Keena w Porsche od Alex Job Racing i wspólnie z Patrickiem Dempseyem pierwszy raz w tym sezonie stanęli na podium. Keen spadł ostatecznie na piąte miejsce i wspólnie z Cooperem MacNeilem są teraz współliderami klasyfikacji generalnej z Cameronem oraz Townsendem Bellem i Billem Sweedlerem, którzy pozostawali na czele od pierwszego wyścigu. Stracili oni swoje trzypunktowe prowadzenie z powodu kary przejazdu przez boksy za naruszenie przepisów podczas swojego postoju.

Najwięksi pechowcy wyścigu to Jan Heylen i Madison Snow w Porsche nr 58. Prowadzili oni przez dłuższą część wyścigu i wydawali się mieć idealną strategię, ale przeszkodziła im duża ilość żółtych flag i ukończyli wyścig dopiero na 9. miejscu.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat
1 62
Giancarlo Fisichella
Pierre Kaffer
1 GTLM Risi Competizione 82 okr.
2 17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
2 GTLM Team Falken Tire + 0,492
3 56
Dirk Müller
John Edwards
3 GTLM BMW Team RLL + 0,764
4 55
Bill Auberlen
Andy Priaulx
4 GTLM BMW Team RLL + 1,741
5 93
Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
5 GTLM SRT Motorsports + 2,595
6 91
Dominik Farnbacher
Marc Goossens
6 GTLM SRT Motorsports + 3,061
7 3
Jordan Taylor
Antonio García
7 GTLM Corvette Racing + 4,966
8 94
Dane Cameron
Paul Dalla Lana
1 GTD Turner Motorsport + 16,736
9 63
Alessandro Balzan
Jeff Westphal
2 GTD Scuderia Corsa + 17,738
10 27
Patrick Dempsey
Andrew Davis
3 GTD Dempsey Racing + 18,384
11 48
Christopher Haase
Bryce Miller
4 GTD Paul Miller Racing + 18,837
12 22
Cooper MacNeil
Leh Keen
5 GTD Alex Job Racing + 19,190
13 44
John Potter
Andy Lally
6 GTD Magnus Racing + 22,255
14 35
Seth Neiman
Dion von Moltke
7 GTD Flying Lizard Motorsports + 23,435
15 555
Bill Sweedler
Towsend Bell
8 GTD AIM Autosport + 23,702
16 58
Madison Snow
Jan Heylen
9 GTD Snow Racing + 24,450
17 81
Matthew Bell
Damien Faulkner
10 GTD GB Autosport + 24,656
18 46
Charles Putman
Charles Espenlaub
11 GTD Fall-Line Motorsports + 27,290
19 912
Patrick Long
Michael Christensen
8 GTLM Porsche North America + 1 okr.
20 007
Al Carter
James Davison
12 GTD TRG-AMR + 1 okr.
21 33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
13 GTD Riley Motorsports + 2 okr.
22 18
Mark Kvamme
Randy Pobst
14 GTD Mühlner Motorsports America + 3 okr.
23 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
9 GTLM Corvette Racing + 4 okr.
24 23
Ian James
Mario Farnbacher
15 GTD Team Seattle Alex Job Racing + 9 okr.
NU 911
Nick Tandy
Michael Christensen
10 GTLM Porsche North America
NU 45
Nelson Canache Jr.
Spencer Pumpelly
16 GTD Flying Lizard Motorsports
NU 73
Patrick Lindsey
Kévin Estre
17 GTD Park Place Motorsports

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze