Richard Westbrook z załogi Spirit of Daytona był najszybszy w pierwszym treningu przed wyścigiem Rolex 24 at Daytona. Dobry wynik uzyskał Kuba Giermaziak, zajmując siódme miejsce w swojej klasie.
Nieco pechowo rozpoczęła się seria czwartkowych treningów na słynnym torze w Daytona Beach. Już po 10 minutach, po raz pierwszy zawisła tu czerwona flaga – a po kolejnych 10, Porsche nr 23 uderzyło w barierkę i rozlało olej, przez co sesję trzeba było wstrzymać o niemal kwadrans. W praktyce więc, kierowcy mogli się rozpędzić dopiero w drugiej połowie 60-minutowej sesji – kilku udało się jednak uzyskać dobre czasy jeszcze przed dłuższą przerwą w treningu. Jednym z nich okazał się być Kuba Giermaziak – uzyskując najlepszy wynik pierwszej części sesji, załoga NGT nr 30 ostatecznie uplasowała się na siódmym miejscu w kategorii GTD.
W całej stawce, najszybszy był natomiast Richard Westbrook, w Corvette DP nr 90 od Spirit of Daytona pokonując Christiana Fittipaldiego z siostrzanej nr 5 od Action Express Racing. Fittipaldi uzyskał swój wynik jeszcze przed zatrzymaniem treningu, wtedy wychodząc przed Scotta Mayera z Rileya-Dinana nr 87 od Starworks – jego, ostatecznie pokonał jeszcze Scott Pruett w faworyzowanym Rileyu-Fordzie nr 01. Ponownie okazało się także, iż prototypy Daytona przeważają nad pojazdami LMP2 – najszybszy z nich był ósmy Oreca 03 Nissan ekipy Pickett Racing, prowadzony przez Klausa Grafa.
W kategorii PC, w pierwszej części sesji górował Sean Rayhall z pojazdu od BAR1 Motorsports – przebił go jednak Colin Braun z nr 54 od CORE Autosport, ostatecznie o prawie półtorej sekundy bijąc wynik Rayhalla. Tuż przed końcem sesji, Gunnar Jeannette z PR1/Mathiasem pokonał Toma-Kimber Smitha z 8Star Motorsport, odbierając mu trzecią pozycję w klasie.
W GTLM lista uczestników treningu powiększała się powoli – z tego powodu, na czele długo widniał Darren Turner z fabrycznego Aston Martina V8 Vantage. Kwadrans przed końcem treningu, Brytyjczyka pokonał jednak Antonio Garcia w Corvette nr 3 – a w ostatnich minutach zrobił to także Marc Goossens w Viperze nr 91. Początkowo, wysoko w stawce widniał również Graham Rahal z BMW nr 56 – jak się jednak okazało, oba Z4 GTE wypadły tu bardzo słabo, pokonane przez obie fabryczne Corvette, Vipery, a także m.in. dwa prywatne Ferrari. Gorsza była tylko załoga Porsche nr 912, która miała jednak problem z samochodem.
W GTD, bardzo dobrze wystartował Kuba Giermaziak, po pierwszym kwadransie uzyskując najlepszy czas w swojej klasie. Później, przed Polaka wysunęli się Oliver Jarvis z Audi nr 46 od Fall-Line Motorsports i Augusto Farfus w BMW nr 94 od Turner Motorsport – pod koniec natomiast, Brazylijczyka przebili James Davidson w Aston Martinie nr 007 i Jan Heylen w Porsche nr 58 od Snow Racing. Czas Giermaziaka dał załodze nr 30 siódme miejsce – słabo wypadli natomiast niektórzy faworyci tej kategorii, Audi nr 45 od Flying Lizards wręcz zamykając tabelę wyników.
Kolejny trening odbędzie się o godzinie 19:15 – tuż po nim nastąpią kwalifikacje do weekendowego wyścigu, a po północy czeka nas jeszcze 90-minutowy trening nocny.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
1 | P | Spirit Of Daytona | 1:39.462 | ||||
2 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais Burt Frisselle |
2 | P | Action Express Racing | 1:39.764 | +0.302 | |||
3 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Jamie McMurray Sage Karam |
3 | P | Chip Ganassi Racing | 1:40.147 | +0.685 | |||
4 | 78 |
Alex Popow |
4 | P | Starworks Motorsport | 1:40.395 | +0.933 | |||
5 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr A.J. Allmendinger Justin Wilson |
5 | P | Michael Shank Racing | 1:40.721 | +1.259 | |||
6 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
6 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:40.775 | +1.313 | |||
7 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle John Martin Fabien Giroix |
7 | P | Action Express Racing | 1:40.778 | +1.316 | |||
8 | 6 | Lucas Luhr Klaus Graf Alex Brundle |
8 | P | Pickett Racing | 1:41.032 | +1.570 | |||
9 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Marino Franchitti Kyle Larson |
9 | P | Chip Ganassi Racing | 1:41.136 | +1.674 | |||
10 | 10 | Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
10 | P | Wayne Taylor Racing | 1:41.507 | +2.045 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 54 | Jon Bennett James Gue Colin Braun Mark Wilkins |
1 | PC | CORE autosport | 1:43.023 | +3.561 | |||
16 | 87 | Sean Rayhall James Kovacic Doug Bielefeld Gaston Kearby Tonis Kasemets |
2 | PC | BAR1 Motorsports | 1:44.452 | +4.990 | |||
17 | 52 | Mike Guash David Cheng Frankie Montecalvo Gunnar Jeanette |
3 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:44.939 | +5.477 | |||
... | ... | ... | ||||||||
23 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
1 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.046 | +6.574 | |||
24 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens Ryan Hunter-Reay |
2 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.090 | +6.628 | |||
25 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner Pedro Lamy Richie Stanaway Paul Dalla Lana |
3 | GTLM | Aston Martin Racing | 1:46.101 | +6.639 | |||
... | ... | ... | ||||||||
34 | 46 | Charles Putman Charles Espenlaub Oliver Jarvis James Walker |
1 | GTD | Fall-Line Motorsports | 1:47.892 | +8.430 | |||
35 | 81 | Damien Faulkner Patrick Huisman Bob Faieta |
2 | GTD | GB Autosport | 1:48.077 | +8.615 | |||
36 | 007 | David Block Al Carter James Davison Brandon Davis |
3 | GTD | TRG-AMR | 1:48.139 | +8.677 | |||
... | ... | ... | ||||||||
40 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Nicki Thiim Christina Nielsen |
7 | GTD | NGT Motorsport | 1:48.609 | +9.147 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.