Nie 15, ale 25 pojazdów pojawi się w ten weekend na przedsezonowych testach serii United SportsCar Championship. Kolejne 12 dołączy do testów na torze Daytona.
Jeszcze wczoraj informowano, że w pierwszym teście nowej serii wyścigów długodystansowych w USA, udział brać będzie 15 samochodów – zastanawiało jednak, że na liście tej nie widniały ekipy, które również zapowiadały obecność na torze w Sebring. I rzeczywiście – dziś, dzień przed testami, owa lista zwiększyła się o 10 kolejnych pozycji – do testów przystąpią więc także prototypy Daytona i Challenge, a także jeszcze większa grupa samochodów GTD. Prawdziwą ciekawostką będą jednak wtorkowe i środowe testy na torze Daytona – tam pojawić ma się aż 37 pojazdów ze wszystkich czterech kategorii.
Na Sebring, z prototypów zobaczymy obie HPD od Extreme Speed Motorsports – a także całe grono prototypów kojarzonych dotychczas z wyścigami Sports Car Series. Ekipy Action Express Racing oraz nowa Whelen Engineering wystawią swoje Corvette DP, a Michael Shank Racing oraz zespół startujący pod nazwą kampanii Highway to Help – prototypy Riley z silnikami Forda. Do listy dołączy także dawno niewidziany w wyścigach Radical SR9 przygotowywany przez zespół Project Libra – a grupę pojazdów tej kategorii zamknie pojedynczy Deltawing, który jak na razie nie ma tu siostrzanych konkurentów. Na Daytona, zabraknie zespołu Project Libra – pojawi się za to druga Corvette DP od Action Express oraz dwie inne od 8Star Motorsports i Spirit of Daytona.
Z grupy słabszych prototypów PC, w Sebring na testy przyjedzie tylko Pickett Racing, który to zespół reprezentować będą Steve Doherty i Bryan Heitkotter. Oficjalnych kierowców ekipy mistrzów ALMS wciąż jednak nie znamy – ci najprawdopodobniej mają tylko sprawdzić siebie i nowy pojazd tegoż zespołu. Dopiero na Daytona, do kategorii dołączą inne ekipy – będą to CORE Autosport, RSR Racing, 8Star Motorsports oraz Performance Tech.
Wciąż mało pojazdów zapisanych jest do testów w kategorii GTLM – prócz Vipera nr 93, w Sebring pojawić ma się także BMW ekipy Team RLL oraz Ferrari od Ferrari Corse Clienti. Podobnie będzie zresztą także na Daytona – przy czym tam BMW sprawdzać będzie drugi ze swoich pojazdów.
Po drugiej stronie stoi natomiast kategoria GTD, gdzie już na Sebring obecnych ma być aż 16 samochodów. Począwszy od Porsche 911 GT America wystawionych przez Alex Job Racing, Magnus Racing, Mühlner Motorsports, Konrad Motorsport, Horton Motorsport oraz szczególnie bliski Polakom NGT Motorsport, przez Audi zespołów Flying Lizards, Fall-Line i Paul Miller Racing po Vipera przygotowanego przez Riley Motorsports, Ferrari od Ferrari Corse Clienti i Scuderia Corsa oray Aston Martina TRG-AMR, stawka ta wygląda na niezwykle różnorodną – i już teraz zapowiada bardzo interesującą rywalizację w sezonie 2014. Na Daytona, do grupy tej dołączą Porsche od Snow Racing, Wright Motorsports i JDX, a także Audi pół-fabrycznej ekipy Audi Sport Customer Racing, BMW Z4 od Turner Motorsports – a także Ferrari wystawione przez Extreme Speed Motorsports.
Organizatorzy zapowiedzieli także, iż testy te będą jedynymi oficjalnymi sesjami przed tradycyjną "Roar Before The Rolex". Ta odbędzie się w dniach 2-5. stycznia, 3 tygodnie przed pierwszą odsłoną serii USCC, 24-godzinnym wyścigiem Daytona.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Samochód | Obecność | ||||
SEB | DAY | ||||||||
2 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ryan Dalziel Scott Sharp Johannes van Overbeek Ed Brown |
P | ![]() |
Extreme Speed Motorsports |
![]() |
HPD ARX-03b | X | X |
15 | ![]() ![]() |
Robbie Kerr Nicolas de Crem |
P | ![]() |
Project Libra | ![]() |
Radical SR9 Ford | X | |
5 | ![]() ![]() |
Christian Fittipaldi João Barbosa |
P | ![]() |
Action Express Racing | ![]() |
Corvette DP | X | |
9 | P | ![]() |
Action Express Racing | ![]() |
Corvette DP | X | |||
31 | ![]() ![]() |
Eric Curran Boris Said |
P | ![]() |
Marsh Racing Whelen Engineering |
![]() |
Corvette DP | X | X |
50 | ![]() ![]() |
Jim Pace Byron DeFoor |
P | ![]() |
Highway to Help | ![]() |
Riley DPG3 BMW | X | |
60 | ![]() ![]() |
Oswaldo Negri Jr. John Pew |
P | ![]() |
Michael Shank Racing | ![]() |
Riley DPG3 Ford | X | |
90 | ![]() ![]() |
Richard Westbrook Michael Valiante |
P | ![]() |
Spirit of Daytona | ![]() |
Corvette DP | X | |
0 | ![]() ![]() |
Andy Meyrick Katherine Legge |
P | ![]() |
Deltawing Racing Cars | ![]() |
Deltawing DWC13 | X | X |
08 | ![]() |
Gustavo Yacaman | P | ![]() |
8Star Motorsports | ![]() |
Corvette DP | X | |
12 | ![]() ![]() |
Steve Doherty Bryan Heitkotter |
PC | ![]() |
Pickett Racing | ![]() |
Oreca FLM09 Chevrolet |
X | |
38 | PC | ![]() |
Performance Tech Motorsports |
![]() |
Oreca FLM09 Chevrolet |
X | |||
05 | PC | ![]() |
CORE Autosports | ![]() |
Oreca FLM09 Chevrolet |
X | |||
09 | PC | ![]() |
RSR Racing | ![]() |
Oreca FLM09 Chevrolet |
X | |||
? | PC | ![]() |
8Star Motorsports | ![]() |
Oreca FLM09 Chevrolet |
X | |||
55 | ![]() ![]() ![]() |
Dirk Müller John Edwards Andy Priaux |
GTLM | ![]() |
BMW Team RLL | ![]() |
BMW Z4 GTE | X | |
56 | GTLM | ![]() |
BMW Team RLL | ![]() |
BMW Z4 GTE | X | |||
62 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gianmaria Bruni Giancarlo Fisichella Toni Vilander Olivier Beretta |
GTLM | ![]() |
Ferrari Corse Clienti | ![]() |
Ferrari 458 Italia GTC | X | X |
93 | ![]() ![]() |
Marc Goossens Kuno Wittmer |
GTLM | ![]() |
SRT Motorsports | ![]() |
SRT Viper GTS-R | X | X |
00 |
|
Franz Konrad Lance Willsey |
GTD | ![]() |
Konrad Motorsport | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | X |
11 | GTD | ![]() |
JDX | ![]() |
Porsche 911 |
X | |||
18 | GTD | ![]() |
Mühlner Motorsports | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | X | ||
19 | GTD | ![]() |
Mühlner Motorsports | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | X | ||
22 | ![]() ![]() |
Cooper MacNeil Leh Keen |
GTD | ![]() |
Alex Job Racing WeatherTech |
![]() |
PPorsche 911 GT America |
X | X |
23 | ![]() ![]() |
Ian James Mario Farnbacher |
GTD | ![]() |
Alex Job Racing Team Seattle |
![]() |
Porsche 911 GT America |
X | X |
30 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jakub Giermaziak Henrique Cisneros Alex Müller Dennis Trebing |
GTD | ![]() |
NGT Motorsports | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | X |
33 | ![]() ![]() ![]() |
Ben Keating Jeroen Bleekemolen Marc Goossens |
GTD | ![]() |
Riley Motorsports | ![]() |
SRT Viper GT3-R | X | X |
35 | GTD | ![]() |
Flying Lizards Motorsports |
![]() |
Audi R8 LMS Ultra | X | X | ||
44 | ![]() ![]() |
John Potter Andy Lally |
GTD | ![]() |
Magnus Racing | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | X |
45 | GTD | ![]() |
Flying Lizards Motorsports |
![]() |
Audi R8 LMS Ultra | X | X | ||
46 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Christopher Mies |
GTD | ![]() |
Fall-Line Motorsports | ![]() |
Audi R8 LMS Ultra | X | X |
48 | ![]() ![]() |
Bryce Miller Benoît Tréluer |
GTD | ![]() |
Paul Miller Racing | ![]() |
Audi R8 LMS Ultra | X | X |
61 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gianmaria Bruni Giancarlo Fisichella Toni Vilander Alessandro Balzan |
GTD | ![]() |
Ferrari Corse Clienti | ![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 | X | X |
63 | ![]() ![]() |
Oliver Beretta Alessandro Balzan |
GTD | ![]() |
Scuderia Corsa | ![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 | X | X |
66 | GTD | ![]() |
The Racer's Group AMR North America |
![]() |
AM V12 Vantage GT3 | X | X | ||
73 | ![]() ![]() ![]() |
Mike Vess Jason Hart Patrick Lindsey |
GTD | ![]() |
Horton Autosport | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | X |
74 | GTD | ![]() |
Horton Autosport | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | |||
? | GTD | ![]() |
Audi Sport Customer Racing |
![]() |
Audi R8 LMS Ultra | X | |||
? | GTD | ![]() |
Turner Motorsport | ![]() |
BMW Z4 GT3 | X | |||
? | GTD | ![]() |
Extreme Speed Motorsports |
![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 | X | |||
? | GTD | ![]() |
Snow Racing | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | |||
? | GTD | ![]() |
Wright Motorsport | ![]() |
Porsche 911 GT America |
X | |||
Razem | 25 | 37 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.