Chaotyczny wyścig na torze Canadian Tire Motorsport Park dała szansę na odrodzenie ekipie Meyer Shank Racing #60. To właśnie duet Tom Blomqvist i Colin Braun zwyciężył w zawodach na kanadyjskim torze wyścigowym. Zawody Chevrolet Grand Prix zostały dokończone przy żółtej fladze z powodu wypadku Rengera van der Zande z Cadillaca Racing #01.
Wypadek ten spowodowany był przez Augusto Farfusa z BMW Team RLL #24. Brazylijczyk zajechał drogę van der Zande, który dojeżdżał do niego i w zakręcie 8 żółty Cadillac bardzo mocno uderzył w ścianę z opon.
Zdobywcy pole position cały czas walczyli z drugim prototypem Acura, zespołem Wayne Taylor Racing #10. Dodatkowo, Colin Braun wykonał o jeden pit-stop mniej niż konkurenci, gdyż w momencie, kiedy chciał on zjeżdżać do na szybkie tankowanie, pojawiła się żółta flaga spowodowana przez Robbiego Foley z Turner Motorsports #96. Mimo wszystko Filipe Albuquerque i Ricky Taylor nie zdołali wyprzedzić kierowców Meyer Shank Racing #60 i ukończyli zawody na drugim miejscu. Podium uzupełnili zawodnicy BMW Team RLL #25 – Connor de Phillippi i Nick Yelloly.
Dla przypomnienia warto nadmienić, że ekipa z Ohio wcześniej wygrywała wyścig 24h Daytona, jednak przez kontrowersyjne ciśnienia w oponach zespołowi MSR odjęto 200 punktów do klasyfikacji generalnej, a także nałożone szereg innych kar.
Dobrą jazdę pokazali zawodnicy JDC-Miller Motorsports #5. Charakterystyczny żółty prototyp Porsche 963 ukończył rywalizację na 4 miejscu, a więc był to dla Mike’a Rockenfellera i Tijmena van der Helma najlepszy rezultat w tym sezonie.
Co ciekawe, prywatny zespół był szybszy od tego fabrycznego – Team Penske #7 i #6 odnotowali pozycję 5 i 6, zaś 7. lokatę zajął Action Express Racing #31, który przesunął się w klasyfikacji wyścigu o oczko wyżej po tym jak, Augusto Farfus z BMW Team RLL #24 musiał zjechać na karę przejazdu przez boksy po tym, jak wyeliminował z rywalizacji van der Zande z #01.
W innych klasach było też ciekawie do samego końca. Bardzo wyrównaną walkę stoczyli kierowcy prototypów LMP3 – Felipe Fraga walczył z Garettem Gristem. Ostatecznie na około 10 minut przed końcem wyścigu to brazylijski zawodnik Riley Motorsports #74 zwyciężył w pełnych emocji wyścigu na Mosport. Wciskając się na ostatnim zakręcie Fraga zyskał pozycję, a także wywiózł kierowcę z Kanady na pobocze.
Fraga i jego partner z zespołu, Gar Robinson, ponownie zwyciężyli w tym sezonie serii IMSA. Drugą lokatę zajął Garett Grist i Ari Balogh z JR III Racing #30. Pod koniec wyścigu o trzecie miejsce walczyły oba prototypy AWA Racing. Ostatecznie Anthony Mantella i Wayne Boyd wyszli z tej walki zwycięsko i 3. pozycję na rodzimej ziemi zdobył prototyp #17.
W klasie GTD Pro obronną ręką wyszedł zespół Corvette Racing #3. Antonio Garcia kapitalnym manewrem wyprzedził na jednym zakręcie kierowców Pfaff Motorsports #9 i Vasser Sullivan #14. Ben Barnicoat, który walczył wówczas z Patrickiem Pilet, podczas jednego manewru uszkodził chłodnicę, przez co musiał zjechać na naprawę. Wcześniej do poważnego wypadku doszło między Julesem Gounonem i Rossem Gunnem, którzy walczyli o trzecie miejsce w klasie. Doszło do kolizji między dwoma zawodnikami i kierowca Heart of Racing #23 zakończył zmagania w bandzie. Ostatecznie Gounon i Dani Juncadella zdobyli 3. lokatę w swojej kategorii.
Co ciekawe, to pierwsze zwycięstwo Corvette Racing od wyścigu 12h Sebring z 2022 roku. To nie jest jedyny sukces ekipy Corvette Racing tego dnia. Wcześniej, kiedy duet Jordan Taylor i Antonio Garcia szykowali się do startu wyścigu na Mosport, trio kierowców z Corvette Racing #64 pojechało w Długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC. Choć Ben Keating, Nico Varrone i Nicky Catsburg zakończyli zmagania na czwartym miejscu, to mimo tego dało to im upragniony tytuł mistrzowski w klasie GTE-Am.
W kategorii GTD, bezkonkurencyjny był Paul Miller Racing #1, choć pod koniec wyścigu mocno we znaki dał się jeden z kierowców Inception Racing #70. Madison Snow i Bryan Sellers dowieźli do mety zwycięstwo, ale na karku mieli Frederika Schandorffa, który mocno zbliżył się pod koniec wyścigu do kierowcy BMW. Ostatecznie walka o pierwsze miejsce nie mogła się odbyć, kiedy to na 5 minut przed końcem ogłoszono żółtą flagę. Podium uzupełnili Mike Skeen i Mikael Greiner.
Dzięki zwycięstwu, zespół Paul Miller Racing #1 powiększył swoją zdobycz punktową w klasie GTD.
Następny wyścig odbędzie się za dwa tygodnie, na najkrótszym obiekcie w kalendarzu – na Lime Rock Park. To też jeden z dwóch wyścigów, gdzie startują tylko auta GTD Pro i GTD.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 60 | Tom Blomqvist Colin Braun | GTP | Meyer Shank Racing w/ Curb Agajanian | 120 okr. | |||
2 | 10 | Ricky Taylor Filipe Albuquerque | GTP | Wayne Taylor Racing w/ Andretti Autosport | + 9,157 | |||
3 | 25 | Connor de Phillippi Nick Yelloly | GTP | BMW M Team RLL | + 18,565 | |||
4 | 5 | Tijmen van der Helm Mike Rockenfeller | GTP | JDC–Miller MotorSports | + 19,531 | |||
5 | 6 | Nick Tandy Mathieu Jaminet | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 20,640 | |||
6 | 7 | Matt Campbell Felipe Nasr | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 22,402 | |||
7 | 31 | Luís Felipe Derani Alexander Sims | GTP | Whelen Engineering Racing | + 23,883 | |||
8 | 24 | Philipp Eng Augusto Farfus | GTP | BMW M Team RLL | + 54,373 | |||
9 | 1 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande | GTP | Cadillac Racing | + 3 okr. | |||
10 | 74 | Gar Robinson Felipe Fraga | LMP3 | Riley | + 7 okr. | |||
11 | 30 | Ari Balogh Garett Grist | LMP3 | Jr III Racing | + 7 okr. | |||
12 | 17 | Anthony Mantella Wayne Boyd | LMP3 | AWA | + 7 okr. | |||
13 | 13 | Orey Fidani Matthew Bell | LMP3 | AWA | + 7 okr. | |||
14 | 33 | Lance Willsey João Barbosa | LMP3 | Sean Creech Motorsport | + 7 okr. | |||
15 | 3 | Antonio Garcia Jordan Taylor | GTD PRO | Corvette Racing | + 9 okr. | |||
16 | 9 | Klaus Bachler Patrick Pilet | GTD PRO | Pfaff Motorsports | + 9 okr. | |||
17 | 1 | Bryan Sellers Madison Snow | GTD | Paul Miller Racing | + 9 okr. | |||
18 | 70 | Brendan Iribe Frederik Schandorff | GTD | Inception Racing | + 9 okr. | |||
19 | 79 | Daniel Juncadella Jules Gounon | GTD PRO | WeatherTech Racing | + 9 okr. | |||
20 | 32 | Mike Skeen Mikaël Grenier | GTD | Team Korthoff Motorsports | + 9 okr. | |||
21 | 27 | Roman De Angelis Marco Sørensen | GTD | Heart of Racing Team | + 9 okr. | |||
22 | 97 | Bill Auberlen Chandler Hull | GTD | Turner Motorsport | + 10 okr. | |||
23 | 12 | Frankie Montecalvo Aaron Telitz | GTD | Vasser Sullivan | + 10 okr. | |||
24 | 77 | Alan Brynjolfsson Trent Hindman | GTD | Wright Motorsports | + 10 okr. | |||
25 | 80 | PJ Hyett Sebastian Priaulx | GTD | AO Racing | + 10 okr. | |||
26 | 91 | Alan Metni Kay van Berlo | GTD | Kellymoss with Riley | + 10 okr. | |||
27 | 4 | George Staikos Antoine Comeau | LMP3 | Ave Motorsports | + 10 okr. | |||
28 | 57 | Russell Ward Philip Ellis | GTD | Winward Racing | + 10 okr. | |||
29 | 66 | Sheena Monk Katherine Legge | GTD | Gradient Racing | + 17 okr. | |||
30 | 92 | David Brule Sr. Alec Udell | GTD | Kellymoss with Riley | + 17 okr. | |||
31 | 14 | Jack Hawksworth Ben Barnicoat | GTD PRO | Vasser Sullivan | + 31 okr. | |||
32 | 96 | Patrick Gallagher Robert Foley | GTD | Turner Motorsport | + 34 okr. | |||
33 | 78 | Mikhail Goikhberg Loris Spinelli | GTD | Forte Racing Powered by USRT | + 38 okr. | |||
34 | 23 | Ross Gunn Alex Riberas | GTD PRO | Heart of Racing Team | + 62 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.