Zapowiedź kanadyjskiej rundy IMSA – wyścig na Canadian Tire Motorsport Park

Ekipy prototypów GTP, LMP3 i aut GT3 nie miały wiele czasu na odpoczynek, kiedy to dwa tygodnie po 6h Glen kawalkada ekip IMSA powędrowała na jedyny wyścig poza Stanami Zjednoczonymi Ameryki. Kanadyjska runda na torze Canadian Tire Motorsport Park odbędzie się w ten weekend.

Obiekt, który został wybudowany w 1961 roku, jest drugim torem wyścigowym w Kanadzie. Pierwszą wyścigową areną w tym kraju był Westwood, który został zamknięty w 1990 roku, czyniąc tym samym CTMP najstarszym istniejącym obiektem wyścigowym w tej części Ameryki Północnej

Na liczącym nieco ponad 3,9 km torze, który potocznie nazywany jest Mosport Park, jest 10 zakrętów. Wcześniejsze nazwy Mosport Park i Mosport International Raceway pochodziły od przedsiębiorstwa, które było utworzone w celu budowy tego toru.

Rekord okrążenia należy do Marco Wernera z 2008 roku, kiedy to w prototypie LMP1 wykręcił czas 1:05,823 podczas wyścigu Grand Prix of Mosport w ramach Amerykańskiej Serii Le Mans. Blisko tego wyniku był Tom Blomqvist z zeszłego roku, kiedy to w prototypie Acura ekipy Meyer Shank Racing #60 miał rezultat 1:05, 987.

Na Mosport organizowano też wyścigi Formuły 1. Od 1961 do 1977 roku był on jedną z aren rywalizacji w Grand Prix Kanady. Co ciekawe, do 1966 roku Grand Prix Kanady nie zaliczał się do punktacji mistrzostw Formuły 1. Pierwszym zwycięzcą był Peter Ryan, który niestety w 1962 roku zginął tragicznie podczas wyścigu Formuły Junior w wieku zaledwie 22. lat. W GP Kanady na Mosport wygrywali m.in. Jacky Ickx, James Hunt, czy Jody Scheckter.

Na powtórkę z zeszłego roku liczy ekipa Meyer Shank Racing #60. Zespół, który ma w tym sezonie wielką huśtawkę i zajmują odległe 8 miejsce w klasyfikacji generalnej, chce właśnie na CTMP uzyskać dobry rezultat. Po znakomitym 24h Daytona, z którego ekipa MSR #60 w późniejszym terminie została ukarana odjęciem punktów za zbyt niskie ciśnienie w oponach, zespół w końcu stanął na najniższym stopniu podium podczas ostatniej rundy na Watkins Glen.

Do walki o wysokie lokaty włączyło się BMW Team RLL #25 z Connorem De Phillippi i Nickiem Yelloly, mając do liderów 64 punkty straty. Za nimi depczą po piętach zawodnicy Nick Tandy i Mathieu Jaminet z Porsche Team Penske #6.

Prowadzi z kolei ekipa Action Express Racing #31 – tam Pipo Derani i Alex Sims, z dorobkiem 1602 oczek utrzymują prowadzenie w mistrzostwach serii IMSA. W klasie GTD Pro bezkonkurencyjny jest zespół Vasser Sulliban, który ma już ponad 100 punktów przewagi nad drugim w tabli WeatherTech Racing Team #79. Bezpieczną przewagę mają zawodnicy Paul Miller Racing #1, którzy zajęli na Watkins Glen drugie miejsce lokatę.

Kwalifikacje odbędą się w sobotę o 18:45, a w niedzielę oglądać będziemy sprinterki wyścig od 18:05.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze