Triumf Chip Ganassi Racing w Kanadzie

Dwójka kierowców Chip Ganassi Racing, Sébastien Bourdais i Renger van der Zande wygrali w pełnych emocji wyścigu na torze Canadian Tire Motorsport Park. Francusko-holenderski duet wygrał o 3,5 sekundy przed zdobywcą pole position, Tomem Blomqvistem i Oliverem Jarvisem z Meyer Shank Racing #60.

Jarvis i Blomqvist przez większość czasu walczyli z prototypem Wayne Taylor Racing #10. Po paru incydentach (przebita opona na początku wyścigu, czy kolizja z Earlem Bamberem) jednak zawodnicy WTR, Filipe Albuquerque i Ricky Taylor zakończyli zmagania na szóstym miejscu. Ostatnie miejsce na podium w klasie DPi zajął zespół Action Express Racing #31 z Felipe Nasrem i Olivierem Pla.

W klasie LMP3 wygrywa zespół Core Autosport #54 z Jonathanem Bennettem i Colinem Braunem. Wielcy faworyci do wygrania całego wyścigu, a także mistrzowie LMP3 z poprzedniego roku, zespół Riley Motorsports #74 zmagania zakończyli na 74 okrążeniu, kiedy to Scott Andrews został uderzony w bok, przez Olivera Jarvisa z Meyer Shank Racing #60. Na podium znaleźli się też kierowcy Andretti Autosport #36 i JR III Racing #30.

W kategorii GTD Pro na pierwsze miejsce wskoczył Pfaff Motorsports #9. Domowy wyścig kanadyjskiego zespołu był szczęśliwy dla kierowców Mathieu Jaminet oraz Matt Campbell. Francuz i Australijczyk non-stop toczyli pojedynki z kierowcami Corvette Racing #3 oraz Heart of Racing #23. Zawodnicy Porsche 911 wyprzedzili o 1,1 sekundy Jordana Taylora i Antonio Garcię z Corvette Racing #3 i o 3,8 sekundy Alexa Riberasa oraz Rossa Gunna.

Jak w kategorii Pro nie udało się kierowcom Heart of Racing wygrać klasy, tak w Pro-Am, auto #27 triumfowało w swojej klasie. Roman De Angelis oraz Maxime Martin wyprzedzili o zalewie 0,5 sekundy zawodników Winward Racing #57. Po raz pierwszy na podium zobaczyliśmy kierowców Rick Ware Racing #51. Ryan Eversley i Aiden Read zajęli trzecie miejsce w kategorii GTD.

Do gry o końcowy triumf w klasyfikacji generalnej włączył się zespół Chip Ganassi Racing #01, który jest na trzecim miejscu i ma 2589 punktów. Na drugim miejscu jest ekipa Wayne Taylor Racing #10 z 2681 oczkami na koncie, a prowadzi zespół Meyer Shank Racing #60. Oliver Jarvis i Tom Blomqvist zgromadzili już 2737 punktów. Ciekawie jest w klasyfikacji producentów, gdzie Acura i Cadillac mają tyle samo punktów.

Dzięki zwycięstwu na Mosport, Colin Braun i Jonathan Bennett są na pierwszym miejscu w „generalce” w klasie LMP3. Zawodnicy Core Autosport #54 są jednak wciąż „zagrożeni” i ekipa JR III Racing #30 oraz Riley Motorsports #74 wciąż są blisko, aby przejąć pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej.

Triumf ekipy Pfaff Motorsports #9 na ziemi kanadyjskiej dał sporą przewagę punktową nad resztą stawki GTD Pro. Mathieu Jaminet i Matt Campbell z 2056 punktami na koncie prowadzą o ponad 130 oczek nad drugimi Antonio Garcią i Jordanem Taylorem z Corvette Racing #3. Trzeci jest zespół Vasser Sullivan #14 z Benem Barnicoatem na czele.

Wyścig na Mosport nie dawał punktów w klasyfikacji generalnej kategorii GTD. Dzięki temu wciąż liderem jest Stevan McAleer, który wraz z zespołem Team Korthoff Motorsports #32 nie pojawili się w Kanadzie. Na torze CTMP była za to klasyfikacja sprinterska, gdzie na prowadzeniu utrzymał się Bryan Sellers z Madisonem Snow. Ekipę Paul Miller Raicng #1 gdzie wystawia BMW M4, depcze po piętach inny zespół wystawiający ten sam samochód, co liderzy. Bill Auberlean i Robby Foley odrobili odrobinę do duetu Paul Miller Racing, jednak wciąż to jest walka między dwoma BMW.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze