W ten weekend, Grand Prix na Long Beach będzie ponownie pierwszym wyścigiem serii IMSA SportsCar nie zaliczanym do Północnoamerykańskiej Serii Endurance. Uwagę przyciąga m.in. pojawienie się klasy PC, a także nietypowy sponsor imprezy.
Bubba Burger Sports Car Grand Prix at Long Beach – tak brzmi oficjalna, pełna nazwa tegorocznego wydarzenia na ulicach siódmego największego miasta w Kalifornii. Choć jej pierwszy człon brzmi dość zabawnie i wywołuje różne komentarze – firma nazwana pseudonimem jej założyciela, Waltera „Bubby” Eavesa, od dobrych paru lat sponsoruje najróżniejsze elementy wyścigów samochodowych w Ameryce – na czele z torem Circuit of the Americas, z którym współpracę zawarła pod koniec 2012 roku. W tym roku, producent mrożonych burgerów z Florydy postanowił przeznaczyć jeszcze większy budżet m.in. na wyścigi SportsCar – a te, na Long Beach mogą być w tym roku bardzo interesujące.
Po fantastycznych startach na Daytona i Sebring, z listy startowej znika mianowicie Extreme Speed Motorsports – a to oznacza, że do walki stają trzy załogi, które w klasyfikacji generalnej dzielą co najwyżej dwa punkty. Minimalnie na czele są obecnie obrońcy tytułu mistrza serii, João Barbosa i Christian Fittipaldi – na ogonie siedzą im jednak zarówno Dane Cameron i Eric Curran z drugiej Corvette DP od Action Express Racing, jak i Marc Goossens i Ryan Hunter-Reay z tej od VisitFlorida.com. Walkę o zwycięstwo zapowiadają także kierowcy ostatniego prototypu Corvette na liście, bracia Taylorowie, którzy w końcu będą bronić ubiegłorocznego zwycięstwa – a także kierowcy Mazd, Deltawinga i Ligiera od Michael Shank Racing, dwie ostatnie załogi jak na razie jeszcze bez ukończonego choćby jednego wyścigu w nowym sezonie.
Prócz ośmiu czołowych Prototypów, na ulicach Long Beach zobaczymy w tym roku także pojazdy słabszej klasy Prototype Challenge – tu zdeterminowani do walki są przede wszystkim ubiegłoroczni mistrzowie, Jon Bennett i Colin Braun. Choć zwycięzcy na Sebring, fatalny start na Daytona, z której wyjechali bez punktów, daje im obecnie 29 punktów straty do liderów – a tymi sią Robert Alon i Tom Kimber-Smith, obecni na czele dzięki dwóm drugim miejscom. Nieco niżej stoją Michail Goikhberg i Stephen Simpson z JDC Miller, a do walki staną również dwie załogi Staworks i po jednej od BAR1 Motorsports i Performance Tech – zabraknie natomiast obu ubiegłorocznych zwycięzców, Chrisa Cumminga i Bruno Junqueiry.
W klasie GTLM, jak na razie natomiast wszystko „po staremu” – podobnie jak rok temu, dwa czołowe długodystansowce dały punkty załodze Corvette. Choć w tym roku nie są to Garcia i Magnussen, ale Gavin i Milner – to oni pojawiają się na Long Beach jako liderzy, wyprzedzając przede wszystkim Earla Bambera i Frédérica Makowieckiego z Porsche. Na uwagę zasługują jednak Bill Auberlen i Dirk Werner z BMW, w ubiegłym roku właśnie oni (wówczas jeszcze w Z4 GTE) łamiąc na Long Beach dobrą passę Corvette – no i oczywiście nowych Fordów, jak na razie nie cieszących się nawet choćby jednym podium w klasie. Swoje chcą tu pokazać także załogi Ferrari – Daniel Serra, w Kalifornii startując już nie z Alessandro Pier Guidim, ale jego imiennikiem Balzanem, triumfatorem Sebring w klasie GTD.
GTD będzie jedyną klasą wykreśloną z rywalizacji na Long Beach – do walki powróci ona dopiero 1. maja na Laguna Seca w wyścigu PC-GTD. Na Long Beach, impreza rozpocznie się w piątek, treningami o 16:40 i 2:00 w nocy czasu polskiego – a także kwalifikacjami rozpoczynającymi się tuż po drugiej sesji treningowej. 100-minutowy wyścig wystartuje o 1:05 w nocy z soboty na niedzielę – na niedzielne popołudnie zaplanowane są wyścigi IndyCar (22:30 czasu polskiego) i poprzedzająca go runda serii Pirelli World Challenge (19:00).
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | |||
0 | Katherine Legge Andrew Meyrick |
P | Panoz DeltaWing Racing | DeltaWing DWC13 Élan | |||
5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
10 | Jordan Taylor Ricky Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | Dallara Corvette DP Chevrolet | |||
31 | Eric Curran Dane Cameron |
P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
55 | Jonathan Bomarito Tristan Nunez |
P | Mazda Motorsports | Lola B12/80 Mazda | |||
60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
P | Michael Shank Racing | Ligier JS P2 Honda | |||
70 | Joel Miller Tom Long |
P | Mazda Motorsports | Lola B12/80 Mazda | |||
90 | Marc Goossens Ryan Hunter-Reay |
P | VisitFlorida.com Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
8 | Renger van der Zande Alex Popow |
PC | Starworks Motorsport | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
20 | Johnny Mowlem Tommy Drissi |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
38 | James French Kyle Marcelli |
PC | Performance Tech Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
52 | Tom Kimber-Smith Robert Alon |
PC | PR1/Mathiasen Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
54 | Jon Bennett Colin Braun |
PC | CORE autosport | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
85 | Mikhail Goikhberg Stephen Simpson |
PC | JDC/Miller Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
88 | Mark Kvamme Ashley Freiberg |
PC | Starworks Motorsport | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
3 | Jan Magnussen Antonío Garcia |
GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | |||
4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | |||
25 | Bill Auberlen Dirk Werner |
GTLM | BMW Team RLL | BMW M6 GTLM | |||
62 | Giancarlo Fisichella Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | Ferrari 488 GTE | |||
66 | Joey Hand Dirk Müller |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | Ford GT LM | |||
67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | Ford GT LM | |||
68 | Alessandro Balzan Daniel Serra |
GTLM | Scuderia Corsa | Ferrari 488 GTE | |||
100 | John Edwards Lucas Luhr |
GTLM | BMW Team RLL | BMW M6 GTLM | |||
911 | Nick Tandy Patrick Pilet |
GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | |||
912 | Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.