Sprint na Long Beach z hamburgerem w tle

W ten weekend, Grand Prix na Long Beach będzie ponownie pierwszym wyścigiem serii IMSA SportsCar nie zaliczanym do Północnoamerykańskiej Serii Endurance. Uwagę przyciąga m.in. pojawienie się klasy PC, a także nietypowy sponsor imprezy.

Bubba Burger Sports Car Grand Prix at Long Beach – tak brzmi oficjalna, pełna nazwa tegorocznego wydarzenia na ulicach siódmego największego miasta w Kalifornii. Choć jej pierwszy człon brzmi dość zabawnie i wywołuje różne komentarze – firma nazwana pseudonimem jej założyciela, Waltera „Bubby” Eavesa, od dobrych paru lat sponsoruje najróżniejsze elementy wyścigów samochodowych w Ameryce – na czele z torem Circuit of the Americas, z którym współpracę zawarła pod koniec 2012 roku. W tym roku, producent mrożonych burgerów z Florydy postanowił przeznaczyć jeszcze większy budżet m.in. na wyścigi SportsCar – a te, na Long Beach mogą być w tym roku bardzo interesujące.

Po fantastycznych startach na Daytona i Sebring, z listy startowej znika mianowicie Extreme Speed Motorsports – a to oznacza, że do walki stają trzy załogi, które w klasyfikacji generalnej dzielą co najwyżej dwa punkty. Minimalnie na czele są obecnie obrońcy tytułu mistrza serii, João Barbosa i Christian Fittipaldi – na ogonie siedzą im jednak zarówno Dane Cameron i Eric Curran z drugiej Corvette DP od Action Express Racing, jak i Marc Goossens i Ryan Hunter-Reay z tej od VisitFlorida.com. Walkę o zwycięstwo zapowiadają także kierowcy ostatniego prototypu Corvette na liście, bracia Taylorowie, którzy w końcu będą bronić ubiegłorocznego zwycięstwa – a także kierowcy Mazd, Deltawinga i Ligiera od Michael Shank Racing, dwie ostatnie załogi jak na razie jeszcze bez ukończonego choćby jednego wyścigu w nowym sezonie.

Prócz ośmiu czołowych Prototypów, na ulicach Long Beach zobaczymy w tym roku także pojazdy słabszej klasy Prototype Challenge – tu zdeterminowani do walki są przede wszystkim ubiegłoroczni mistrzowie, Jon Bennett i Colin Braun. Choć zwycięzcy na Sebring, fatalny start na Daytona, z której wyjechali bez punktów, daje im obecnie 29 punktów straty do liderów – a tymi sią Robert Alon i Tom Kimber-Smith, obecni na czele dzięki dwóm drugim miejscom. Nieco niżej stoją Michail Goikhberg i Stephen Simpson z JDC Miller, a do walki staną również dwie załogi Staworks i po jednej od BAR1 Motorsports i Performance Tech – zabraknie natomiast obu ubiegłorocznych zwycięzców, Chrisa Cumminga i Bruno Junqueiry.

W klasie GTLM, jak na razie natomiast wszystko „po staremu” – podobnie jak rok temu, dwa czołowe długodystansowce dały punkty załodze Corvette. Choć w tym roku nie są to Garcia i Magnussen, ale Gavin i Milner – to oni pojawiają się na Long Beach jako liderzy, wyprzedzając przede wszystkim Earla Bambera i Frédérica Makowieckiego z Porsche. Na uwagę zasługują jednak Bill Auberlen i Dirk Werner z BMW, w ubiegłym roku właśnie oni (wówczas jeszcze w Z4 GTE) łamiąc na Long Beach dobrą passę Corvette – no i oczywiście nowych Fordów, jak na razie nie cieszących się nawet choćby jednym podium w klasie. Swoje chcą tu pokazać także załogi Ferrari – Daniel Serra, w Kalifornii startując już nie z Alessandro Pier Guidim, ale jego imiennikiem Balzanem, triumfatorem Sebring w klasie GTD.

GTD będzie jedyną klasą wykreśloną z rywalizacji na Long Beach – do walki powróci ona dopiero 1. maja na Laguna Seca w wyścigu PC-GTD. Na Long Beach, impreza rozpocznie się w piątek, treningami o 16:40 i 2:00 w nocy czasu polskiego – a także kwalifikacjami rozpoczynającymi się tuż po drugiej sesji treningowej. 100-minutowy wyścig wystartuje o 1:05 w nocy z soboty na niedzielę – na niedzielne popołudnie zaplanowane są wyścigi IndyCar (22:30 czasu polskiego) i poprzedzająca go runda serii Pirelli World Challenge (19:00).

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód
0
Katherine Legge
Andrew Meyrick
P Panoz DeltaWing Racing DeltaWing DWC13 Élan
5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
P Action Express Racing Coyote Corvette DP Chevrolet
10
Jordan Taylor
Ricky Taylor
P Wayne Taylor Racing Dallara Corvette DP Chevrolet
31
Eric Curran
Dane Cameron
P Action Express Racing Coyote Corvette DP Chevrolet
55
Jonathan Bomarito
Tristan Nunez
P Mazda Motorsports Lola B12/80 Mazda
60
John Pew
Oswaldo Negri Jr
P Michael Shank Racing Ligier JS P2 Honda
70
Joel Miller
Tom Long
P Mazda Motorsports Lola B12/80 Mazda
90
Marc Goossens
Ryan Hunter-Reay
P VisitFlorida.com Racing Coyote Corvette DP Chevrolet
8
Renger van der Zande
Alex Popow
PC Starworks Motorsport Oreca FLM09 Chevrolet
20
Johnny Mowlem
Tommy Drissi
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09 Chevrolet
38
James French
Kyle Marcelli
PC Performance Tech Motorsports Oreca FLM09 Chevrolet
52
Tom Kimber-Smith
Robert Alon
PC PR1/Mathiasen Motorsports Oreca FLM09 Chevrolet
54
Jon Bennett
Colin Braun
PC CORE autosport Oreca FLM09 Chevrolet
85
Mikhail Goikhberg
Stephen Simpson
PC JDC/Miller Motorsports Oreca FLM09 Chevrolet
88
Mark Kvamme
Ashley Freiberg
PC Starworks Motorsport Oreca FLM09 Chevrolet
3
Jan Magnussen
Antonío Garcia
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R
4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R
25
Bill Auberlen
Dirk Werner
GTLM BMW Team RLL BMW M6 GTLM
62
Giancarlo Fisichella
Toni Vilander
GTLM Risi Competizione Ferrari 488 GTE
66
Joey Hand
Dirk Müller
GTLM Ford Chip Ganassi Racing Ford GT LM
67
Ryan Briscoe
Richard Westbrook
GTLM Ford Chip Ganassi Racing Ford GT LM
68
Alessandro Balzan
Daniel Serra
GTLM Scuderia Corsa Ferrari 488 GTE
100
John Edwards
Lucas Luhr
GTLM BMW Team RLL BMW M6 GTLM
911
Nick Tandy
Patrick Pilet
GTLM Porsche North America Porsche 911 RSR
912
Earl Bamber
Frédéric Makowiecki
GTLM Porsche North America Porsche 911 RSR

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze