Oreca 05 w barwach TDS i KCMG

Zespoły Thiriet TDS i KCMG będą pierwszymi właścicielami nowych prototypów LMP2 Oreca. Model 05 pojawi się w tym roku jako następca 03R.

Powoli starzejący się, otwarty prototyp Oreca 03, w sezonie 2014 wciąż należał do najsilniejszych pojazdów w swojej klasie. Pewną rolę odegrał tu pakiet modernizacji przygotowany przez producenta, zmodernizowanym prototypom dopisując końcówkę "R" – wiadomo jednak było, że wkrótce Oreca przygotuje nowy pojazd, zgodny z wchodzącą w życie charakterystyką zamkniętego prototypu LMP2. W przypadku warsztatu Huguesa de Chaunaca, nowy pojazd będzie nazywał się 05 – a jego pierwszymi odbiorcami zostali francuski Thiriet TDS i azjatycki KCMG.

W przypadku ekipy Pierra Thirieta, decyzja o zakupie Oreca była konsekwencją fatalnego wyboru w sezonie 2014 – walczący wówczas dla Thiriet TDS w Europejskiej Serii Le Mans Ligier JS P2 okazał się totalną katastrofą, w ani jednym z trzech wyścigów nie dojeżdżając do mety i nie zdobywając nawet punktu. Wskutek tego i szybkiego pozbycia się pojazdu, Thiriet postanowił powrócić do partnera, z którym w sezonie 2013 był blisko zdobycia mistrzostwa ELMS – i w tym roku ponownie wystartuje w prototypie Oreca.

„To ogromna przyjemność, że powracamy do współpracy z grupą Oreca. Gdy wybieraliśmy nowy pojazd, Oreca szybko trafiła na szczyt naszej listy. Wiedza techniczna firmy jest wciąż i wciąż potwierdzana, a relacje, które mieliśmy z nimi, przynosiły nam kilka bardzo dobrych rezultatów. Bez problemów, rozpoczęliśmy na nowo naszą współpracę w sposób najlepszy z możliwych. Nasze dwie ekipy będą pracować ramię w ramię by osiągnąć jeden cel: zwycięstwo” – powiedział Xavier Combet, szef TDS Racing.

Nowy pojazd TDS wystartuje już w otwierającym sezon ELMS wyścigu na Silverstone. W planach Thiriet TDS jest również start w 24-godzinnym Le Mans – tylko tam, w ubiegłym roku, Ligier tej ekipy sprawił sie zgodnie z oczekiwaniami.

Nowa Oreca 05 pojawi się również w Mistrzostwach Świata Endurance – a to za sprawą zespołu KCMG, który w tym roku także postanowił wybrać nowy prototyp z Francji. W ich wypadku, Oreca jest używana od połowy sezonu 2013 – wówczas, w Azjatyckiej Serii Le Mans zamieniając na 03 konkurencyjnego Morgana LMP2. W ubiegłym roku, w WEC zespół KCMG startował już we wszystkich wyścigach w pojeździe Oreca, będąc również jednym z nabywców pakietu modernizacyjnego 03R.

„Nasza współpraca z Oreca w Mistrzostwach Świata Endurance przyniosła niesamowite rezultaty w sezonie 2014 i jesteśmy zachwyceni tegorocznym przedłużeniem współpracy z fantastyczną ekipą pana Hughesa de Chaunaca. Bez dwóch zdań, Oreca 03R to samochód zbudowany by wygrywać i doprowadziła nasz zespół do trzech zwycięstw w naszym pierwszym sezonie startów w Mistrzostwach Świata. 2015 to nasz trzeci sezon w wyścigach długodystansowych, a z naszym zakupem nowej Oreca 05, jesteśmy pewni, że nasza nadchodząca kampania LMP2 przyniesie jeszcze lepsze rezultaty” – stwierdził Paul Ip, twórca KCMG.

Po trzech ubiegłorocznych zwycięstwach, zespół chce w tym roku walczyć o mistrzostwo kategorii LMP2, mimo, iż kategoria ma w tym sezonie być znacznie liczniejsza. Podobnie, jak w przypadku TDS, nowa Oreca pojawi się już na łączonej imprezie na torze Silverstone – pierwsze testy planując na początek marca.

Źródło: endurance-info.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze