LAS finalizuje projekt

Warsztat LAS Motorsport poinformował, że jest blisko sprzedaży prototypów LMP3 pierwszym klientom prywatnym. Pojazd jest jedynym do tej pory konkurentem dla Ginetty-Juno.

Utworzona zaledwie miesiąc temu spółka LAS Motorsport, dość późno poinformowała o włączeniu się w poczet warsztatów zainteresowanych budową prototypu LMP3. Tym bardziej dziwi więc fakt, że to właśnie efekt współpracy zespołu Sébastiena Loeba oraz warsztatów Sora Composites i Adess AG wychodzi na czoło konkurentów dla konstrukcji Ginetta-Juno – według dyrektora technicznego LAS Leo Thomasa, spółka jest blisko zawarcia umów z pierwszymi klientami.

„Ogłoszenie pojawiło się dość późno. Skontaktowaliśmy się z wieloma ekipami, w tym kilkoma znanymi nazwami, spotkaliśmy się z osobami z różnych kontynentów. Obecnie mamy już kilka zgłoszeń od zespołów chcących wejść do walki w wyścigach Endurance. Gdy tylko pierwsza firma złoży zamówienie, ruszymy z produkcją”.

Prototyp o wciąż nieznanej nazwie, budowany będzie wspólnie przez warsztaty Sora i Adess – pierwszy zajmie się podwoziem, drugi odpowiadał będzie za kształty pojazdu i homologację. Nie wiadomo, ile prototypów może zostać zamówione przed sezonem 2015 – to dowiemy się prawdopodobnie, gdy warsztat podpisze umowy z konkretnymi ekipami.

Konstrukcja LAS Motorsport jest obecnie jedyną realną alternatywą dla prototypu Ginetta-Juno. Tych, wstępnie zamówiono już osiem, większość do walki prawdopodobnie w Europejskiej Serii Le Mans. W przeciwieństwie do Ginetty i zespołu LNT, warsztat LAS Motorsport nie wystawi do walki swojego zespołu "fabrycznego", nie chcąc konkurować ze swoimi klientami. O produkcji innych prototypów LMP3 nie ma obecnie żadnych informacji.

Źródło: Sportscar365

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze