Zmodernizowany Zytek już w 2015

Na rok 2015, Zytek zmodernizuje swój obecny prototyp LMP2. Pojazd będzie preludium dla nowego, zamkniętego samochodu, planowanego po roku 2017.

Obecny na torach już 4 lata, Zytek Z11SN wciąż udanie rywalizuje z dużo nowszymi konstrukcjami LMP2. Jego największym sukcesem było ostatnio zwycięstwo w tegorocznym 24h Le Mans – mimo tego, marka ostatnio przemianowana na Gibson Technology zapowiedziała jego modernizację, wstępnie zapisaną jako 015S (nazwa jest jeszcze nieznana). Pojazd ma pojawić się na torach już w przyszłym roku, dając inżynierom Gibsona czas na stworzenie całkowicie nowego, zamkniętego prototypu LMP2.

Najbardziej znanymi użytkownikami 14 stworzonych podwozi Z11SN są obecnie brytyjskie Jota Sport i Greaves Motorsport – i oba te zespoły zapowiedziały kontynuację współpracy z marką w sezonie 2015. Zmodernizowane Zyteki pojawią się najprawdopodobniej w Europejskiej Serii Le Mans oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans – przy czym Greaves wciąż rozważa obecność także w Mistrzostwach Świata Endurance.

Całkowicie nowy Zytek pojawi się na torach dopiero po roku 2017 – szef warsztatu Bill Gibson uzależnia jego konstrukcję od wprowadzanych wówczas, nowych regulacji technicznych dla prototypów LMP2. Z pewnością, prototyp będzie konstrukcją zamkniętą – czy i kiedy dokładnie powstanie, Gibson jednak nie mówi.

Oprócz tegorocznego zwycięstwa ekipy Jota Sport, Zytek Z11SN wygrał 24h Le Mans także w sezonie 2011. Wówczas, ekipa Greaves Motorsport zdobyła także mistrzostwo Serii Le Mans, która przy dopiero rozwijającej się Intercontinental Le Mans Cup była w praktyce najbardziej szanowaną rywalizacją Endurance – a w roku 2012, brał udział w wyścigach Mistrzostw Świata Endurance, dwukrotnie (w tym w 24h Le Mans) dojeżdżając do mety na miejscu trzecim. W Europejskiej Serii Le Mans, lepiej spisywał się natomiast Jota Sport – w tym roku przegrywając tylko z mistrzami z ekipy Signatech Alpine.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze