Phoenix najszybszy w treningach

Dwie załogi Phoenix Racing były najszybsze w czwartkowej sesji treningowej przed wyścigiem 24h Nürburgring. Zaskoczeniem był wypadek ubiegłorocznych zwycięzców.

Fatalnie rozpoczął się oficjalny weekend wyścigu 24h Nürburgring dla załogi broniącej zwycięstwa z roku 2013. Około pół godziny po starcie sesji, jadący w Mercedesie nr 1 Andreas Simonsen mocno uderzył w barierę z opon i ciężko uszkodził samochód, samemu na szczęście wychodząc bez szwanku. Powodem wypadku okazała się być awaria hamulców w samochodzie – mechanicy Black Falcon stanęli natomiast przed trudnym zadaniem przygotowania samochodu do sobotniej rywalizacji.

Pod praktyczną nieobecność załogi nr 1, najszybszymi w treningu okazały się być dwa Audi ekipy Phoenix Racing – załoga nr 4 będąc o niecałą sekundę lepsza od siostrzanej nr 3. M.in. za sprawą Nicka Heidfelda, bardzo dobrze spisał się również Nissan nr 80 ekipy GT Academy RJN, z czasem niemal idealnie 3 sekundy gorszym od liderów zajmując miejsce trzecie – kolejny wynik należał natomiast do BMW nr 26 zespołu Marc VDS, dla którego tegoroczny sezon to przede wszystkim właśnie wyścigi na słynnej "Północnej Pętli" toru Nürburgring.

W treningu, bardzo dobrze spisali się także kierowcy fabrycznego Aston Martina, uzyskując piąty czas sesji – dalej uplasowały się Audi ekipy G-Drive, drugie BMW od Marc VDS oraz pierwsze zespołu Team Schubert, miedzy sobą różniąc się o zaledwie 0.13 sekundy. Drugi pojazd nieoficjalnej fabrycznej ekipy BMW zajął miejsce dziesiąte, za drugim Nissanem zespołu GT Academy RJN – a pojazdy czołowej kategorii SP9 (GT3) zajęły jeszcze kolejne 17 pozycji. Ogólnie, do treningu przystąpiło 163 z 175 zapisanych do startu załóg – z czego 9 nie uzyskało ani jednego czasu okrążenia.

Czas ten uzyskała m.in. Toyota GT86 nr 199, w której za kierownicą zmieniał się będzie Maciej Dreszer – niestety, i dla jego załogi, sesja nie zakończyła się najlepiej. Niecałe pół godziny przed końcem treningu, w Toyotę uderzyło Porsche ekipy GDL Racing, które wcześniej wskutek poślizgu odbiło się od bariery – ta również uderzyła w barierę ochronną i musiała nieco wcześniej zakończyć sesję.

Wyniki treningu znajdziesz klikając TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze