Mercedes nr 1 ekipy Erebus wystartuje z pole position do wyścigu Bathurst 12 Hour. W ostatniej części sesji, Maro Engel pobił wynik Miki Salo – w sesji drugiej miała miejsce kolejna czerwona flaga.
Wynik Maro Engela był nie mniej zaskakujący, niż wcześniejszy rekord Miki Salo – Niemcowi udało się jednak wywalczyć pole position, w ostatniej części kwalifikacji przebijając czas Fina o 0.1 sekundy. Wtedy też, swoje wyniki poprawiło kilka innych załóg, załoga nr 63 od Erebus strącając z drugiej linii fabrycznego Nissana – wcześniej natomiast, do czołówki awansowało Lamborghini ekipy Lago Racing, nieobecne w części pierwszej wskutek decyzji ekipy spowodowanej czerwonymi flagami. Co prawda, także i w drugiej części kwalifikacji doszło do wypadku, który na kilkanaście minut zatrzymał sesję – tym razem jednak, sędziowie zdecydowali się zatrzymać zegar i wznowić rywalizację z 25 minutami pozostałymi do końca w chwili wypadku.
Pechowcem, który w sesji drugiej wymusił pojawienie się na torze czerwonej flagi, był Steve Wyatt z Ferrari ekipy AF Corse. Australijczyk wpadł w poślizg i tyłem uderzył w barierę, przez co sesję zatrzymano na około kwadrans – już na początku natomiast, przygodę miał Katsumasa Chyio w fabrycznym Nissanie, także na chwilę tracąc przyczepność. Na torze nie pojawiła się wtedy Daytona Coupe, wciąż naprawiana po wypadku w sesji pierwszej – drugi pechowy pojazd tamtej części kwalifikacji, Audi nr 5 ekipy Roda Salmona, niestety został skreślony z listy startowej.
Jeśli chodzi o wyniki, nie doszło wtedy do żadnych większych zmian – wynik drugiego w stawce Nico Bastiana z Mercedesa nr 1 dawał mu tylko dziesiąte miejsce na starcie, czyli osiem pozycji niżej, niż w pierwszej części kwalifikacji wywalczył Maro Engel. Jedyną dużą zmianą było pojawienie się na torze Lamborghini od Lago Racing – i to właśnie załoga nr 23, a konkretnie David Russell, była najszybsza w tej części sesji. Wynik 2:05.0 dawał mu w owym czasie piąte miejsce – a także najlepszą pozycję wśród pojazdów kategorii B.
Na ostateczne rezultaty trzeba było jednak poczekać jeszcze 15 minut – właśnie tyle trwała ostatnia sesja kwalifikacyjna, przeznaczona tylko dla pojazdów kategorii A. Nieobecność wolniejszych samochodów dawała czołowym załogom pole do popisu – i jak się okazało, niejeden kierowca okazję tą wykorzystał. W połowie sesji, Shane van Gisbergen poprawił czas Andrew Kirkaldego i awansował swojego McLarena nr 37 na miejsce drugie – o poprawę pozycji starał się także Maro Engel w Mercedesie nr 1.
Początkowo, Niemiec spadł na miejsce trzecie – niedługo przed końcem sesji zaliczył on jednak niesamowite 2:03.8, przez co nie tylko wygrał z Gisbergenem – ale odebrał pole position załodze Ferrari nr 88, do tamtej chwili pewnej swojego zwycięstwa w kwalifikacjach. Co więcej, świetny wynik uzyskała także australijska załoga Erebusa – Jack Le Brocq wszedł na miejsce czwarte, spychając na trzecią linię fabrycznego Nissana GT-R. Ten, do walki stanie w jednej linii z Lamborghini od Lago Racing – a dwa Audi zespołów Eddy/Cini i Phoenix wystartują z linii czwartej.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół / Samochód | Rezultat | Strata | |||
1 | 1 | Bernd Schneider Maro Engel Nico Bastian |
1 | A |
|
Erebus Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
2:03.859 | ||
2 | 88 | Peter Edwards John Bowe Craig Lowndes Mika Salo |
2 | A |
|
Maranello Motorsport Ferrari F458 Italia GT3 |
2:03.942 | +0.083 | |
3 | 37 | Tony Quinn Klark Quinn Andrew Kirkaldy Shane van Gisbergen |
3 | A |
|
VIP Holdings McLaren MP4-12C GT3 |
2:04.001 | +0.142 | |
4 | 63 | Will Davison Jack Le Brocq Greg Crick |
4 | A |
|
Erebus Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
2:04.256 | +0.398 | |
5 | 32 | Rick Kelly Katsumasa Chyio Alex Buncombe Wolfgang Reip |
5 | A |
Nissan Motorsport Nissan GT-R Nismo GT3 |
2:04.823 | +0.964 | ||
6 | 23 | Roger Lago David Russell Peter Kox |
1 | B |
|
Lago Racing Lamborghini Gallardo LP520 GT3 |
2:05.592 | +1.173 | |
7 | 9 | Marc Cini Mark Eddy Christopher Mies |
6 | A |
|
Mark Eddy / Marc Cini Audi R8 LMS Ultra |
2:05.592 | +1.733 | |
8 | 3 | René Rast Rahel Frey Laurens Vanthoor |
7 | A |
|
Phoenix Racing Audi R8 LMS Ultra |
2:05.595 | +1.736 | |
9 | 25 | Mark Patterson Eric Lux Markus Winkelhock |
8 | A |
|
United Autosport Audi R8 LMS Ultra |
2:05.717 | +1.859 | |
10 | 48 | Justin McMillan Steve Richards Dale Wood Ross Lilley |
9 | A |
|
M Motorsport Lamborghini Gallardo GT3 FL2 |
2:06.350 | +2.491 | |
... | ... |
... |
|||||||
14 | 14 | Oliver Gavin Rob Huff Richard Meins Kevin Gleason |
2 | B |
|
Rotek Racing Audi R8 LMS |
2:07.999 | +4.140 | |
... | ... |
... |
|||||||
21 | 70 | Grant Denyer Adam Gowans Garry Jacobson Andrew Miedecke |
1 | I |
|
Racer Industries Marc GTC Focus V8 |
2:15.269 | +11.410 | |
... | ... |
... |
|||||||
25 | 42 | Anthony Gilbertson Angus Chapel Jason Clements |
1 | D |
|
Anthony Gilbertson BMW M3 (E46) |
2:17.183 | +13.324 | |
... | ... |
... |
|||||||
30 | 17 | Daniel Gaunt Mark Griffith Karl Reindler |
1 | C |
|
Griffith Corporation Ginetta G50 GT4 |
2:19.305 | +15.447 | |
... | ... |
... |
|||||||
37 | 95 | Paul Stokell Toby Hagon Joshua Dowling Clyde Campbell |
1 | F |
|
FIAT Abarth Motorsport Abarth 500 |
2:31.024 | +27.165 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.