Engel przebił czas Salo w finale kwalifikacji

Mercedes nr 1 ekipy Erebus wystartuje z pole position do wyścigu Bathurst 12 Hour. W ostatniej części sesji, Maro Engel pobił wynik Miki Salo – w sesji drugiej miała miejsce kolejna czerwona flaga.

Wynik Maro Engela był nie mniej zaskakujący, niż wcześniejszy rekord Miki Salo – Niemcowi udało się jednak wywalczyć pole position, w ostatniej części kwalifikacji przebijając czas Fina o 0.1 sekundy. Wtedy też, swoje wyniki poprawiło kilka innych załóg, załoga nr 63 od Erebus strącając z drugiej linii fabrycznego Nissana – wcześniej natomiast, do czołówki awansowało Lamborghini ekipy Lago Racing, nieobecne w części pierwszej wskutek decyzji ekipy spowodowanej czerwonymi flagami. Co prawda, także i w drugiej części kwalifikacji doszło do wypadku, który na kilkanaście minut zatrzymał sesję – tym razem jednak, sędziowie zdecydowali się zatrzymać zegar i wznowić rywalizację z 25 minutami pozostałymi do końca w chwili wypadku.

Pechowcem, który w sesji drugiej wymusił pojawienie się na torze czerwonej flagi, był Steve Wyatt z Ferrari ekipy AF Corse. Australijczyk wpadł w poślizg i tyłem uderzył w barierę, przez co sesję zatrzymano na około kwadrans – już na początku natomiast, przygodę miał Katsumasa Chyio w fabrycznym Nissanie, także na chwilę tracąc przyczepność. Na torze nie pojawiła się wtedy Daytona Coupe, wciąż naprawiana po wypadku w sesji pierwszej – drugi pechowy pojazd tamtej części kwalifikacji, Audi nr 5 ekipy Roda Salmona, niestety został skreślony z listy startowej.

Jeśli chodzi o wyniki, nie doszło wtedy do żadnych większych zmian – wynik drugiego w stawce Nico Bastiana z Mercedesa nr 1 dawał mu tylko dziesiąte miejsce na starcie, czyli osiem pozycji niżej, niż w pierwszej części kwalifikacji wywalczył Maro Engel. Jedyną dużą zmianą było pojawienie się na torze Lamborghini od Lago Racing – i to właśnie załoga nr 23, a konkretnie David Russell, była najszybsza w tej części sesji. Wynik 2:05.0 dawał mu w owym czasie piąte miejsce – a także najlepszą pozycję wśród pojazdów kategorii B.

Na ostateczne rezultaty trzeba było jednak poczekać jeszcze 15 minut – właśnie tyle trwała ostatnia sesja kwalifikacyjna, przeznaczona tylko dla pojazdów kategorii A. Nieobecność wolniejszych samochodów dawała czołowym załogom pole do popisu – i jak się okazało, niejeden kierowca okazję tą wykorzystał. W połowie sesji, Shane van Gisbergen poprawił czas Andrew Kirkaldego i awansował swojego McLarena nr 37 na miejsce drugie – o poprawę pozycji starał się także Maro Engel w Mercedesie nr 1.

Początkowo, Niemiec spadł na miejsce trzecie – niedługo przed końcem sesji zaliczył on jednak niesamowite 2:03.8, przez co nie tylko wygrał z Gisbergenem – ale odebrał pole position załodze Ferrari nr 88, do tamtej chwili pewnej swojego zwycięstwa w kwalifikacjach. Co więcej, świetny wynik uzyskała także australijska załoga Erebusa – Jack Le Brocq wszedł na miejsce czwarte, spychając na trzecią linię fabrycznego Nissana GT-R. Ten, do walki stanie w jednej linii z Lamborghini od Lago Racing – a dwa Audi zespołów Eddy/Cini i Phoenix wystartują z linii czwartej.

Poz Nr   Kierowca Klasa   Zespół / Samochód Rezultat Strata
1 1

Bernd Schneider
Maro Engel
Nico Bastian
1 A

Erebus Motorsport

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

2:03.859  
2 88


Peter Edwards
John Bowe
Craig Lowndes
Mika Salo
2 A

Maranello Motorsport

Ferrari F458 Italia GT3

2:03.942 +0.083
3 37


Tony Quinn
Klark Quinn
Andrew Kirkaldy
Shane van Gisbergen
3 A

VIP Holdings

McLaren MP4-12C GT3

2:04.001 +0.142
4 63

Will Davison
Jack Le Brocq
Greg Crick
4 A

Erebus Motorsport

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

2:04.256 +0.398
5 32


Rick Kelly
Katsumasa Chyio
Alex Buncombe
Wolfgang Reip
5 A

Nissan Motorsport

Nissan GT-R Nismo GT3

2:04.823 +0.964
6 23

Roger Lago
David Russell
Peter Kox
1 B

Lago Racing

Lamborghini Gallardo LP520 GT3

2:05.592 +1.173
7 9

Marc Cini
Mark Eddy
Christopher Mies
6 A

Mark Eddy / Marc Cini

Audi R8 LMS Ultra

2:05.592 +1.733
8 3

René Rast
Rahel Frey
Laurens Vanthoor
7 A

Phoenix Racing

Audi R8 LMS Ultra

2:05.595 +1.736
9 25

Mark Patterson
Eric Lux
Markus Winkelhock
8 A

United Autosport

Audi R8 LMS Ultra

2:05.717 +1.859
10 48


Justin McMillan
Steve Richards
Dale Wood
Ross Lilley
9 A

M Motorsport

Lamborghini Gallardo GT3 FL2

2:06.350 +2.491
...       ...      

  ...

   
14 14


Oliver Gavin
Rob Huff
Richard Meins
Kevin Gleason
2 B


Rotek Racing

Audi R8 LMS

2:07.999 +4.140
...       ...      

  ...

   
21 70


Grant Denyer
Adam Gowans
Garry Jacobson
Andrew Miedecke
1 I

Racer Industries

Marc GTC Focus V8

2:15.269 +11.410
...       ...      

  ...

   
25 42

Anthony Gilbertson
Angus Chapel
Jason Clements
1 D

Anthony Gilbertson

BMW M3 (E46)

2:17.183 +13.324
...       ...      

  ...

   
30 17

Daniel Gaunt
Mark Griffith
Karl Reindler
1 C

Griffith Corporation

Ginetta G50 GT4

2:19.305 +15.447
...       ...      

  ...

   
37 95


Paul Stokell
Toby Hagon
Joshua Dowling
Clyde Campbell
1 F

FIAT Abarth Motorsport

Abarth 500

2:31.024 +27.165

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze