Bradley rozpędza KCMG w treningu

Richard Bradley w prototypie Morgan-OAK od KCMG był najszybszy w piątkowej sesji treningowej na torze. Sześć pozycji za prototypami LMP2 zajęły pojazdy goszczącej tu kategorii SGT.

Jak wiemy, wśród regularnie startujących w tegorocznej ASLMS samochodów GT, tylko jeden jest teoretycznie szybszy od obecnych na Fuji pojazdów z wyścigów serii Super GT. W specyfikacji GTE występuje mianowicie jedynie Ferrari ekipy Taisan Ken Endless – pozostałe natomiast to klasa GTC, a więc pojazdy GT3 takie same, jak według tegorocznego regulaminu Super GT startując tam w kategorii GT300. W praktyce jednak, kierowcy obecni w SGT o wiele lepiej znają tor Fuji – i prawdopodobnie to dlatego, aż sześć pojazdów znalazło się przed najlepszym samochodem walczącym w ASLMS regularnie.

Najlepszym ogólnie był natomiast Morgan-OAK z silnikiem Nissana od KCMG, w którym udanie zadebiutował Richard Bradley. Brytyjczyk walczący dla tego zespołu także w azjatyckiej Super Formula jako jedyny zszedł poniżej granicy 1:34 – a nawet 1:35, gdyż czołowy konkurent ekipy z Hong Kongu, OAK Racing, dzięki Cong Fu Chengowi uzyskał ledwo 1:35.848. Szybszym od Chińczyka był nawet drugi z kierowców KCMG, Hiroshi Koizumi – za to pozostali kierowcy prototypu Morgan-OAK z silnikiem Judd wypadli znacznie gorzej.

Kolejne pozycje zajęli w większości kierowcy kategorii SGT – najlepszym okazał się być Tetsuya Yamano w nieznanym w Europie Subaru BRZ GT300 zespołu R&D Motorsports. Niewiele gorszy był jednak Hiroki Katoh, który w dobrze znanym europejczykom McLarenie MP4-12C GT3 był gorszy o 0.067 sekundy – a Katsuyuki Hirana w Mercedesie ekipy Gainer przegrał z Yamano o 0.151 sekundy. Niewiele wolniejszy był także lider kategorii GT300 w Super GT, Hideki Mutoh w Hondzie CR-Z GT od Team Mugen – a wyraźnie słabszy był dopiero Haruki Kurosa z Mercedesa od Leon Racing.

Dopiero dziewiąty czas, a siódmy wśród pojazdów GT, zanotował czołowy samochodów walczący w ALMS regularnie – nie było to jednak Ferrari z GTE, Andrea Bertolini w 458 Italia GT3 startującej w kategorii GTC. Do Yamono brakowało mu 1.676 sekundy – za to o 0.380 sekundy wygrał z Richardem Lyonsem z Craft Racing AMR, który był gorszy również od trzech kolejnych pojazdów SGT. Pozostałe miejsca zajęły już tylko pojazdy GTC – oraz pojedyncze Ferrari z GTE, które z czasem 1:42.989 było dopiero piętnaste wśród wszystkich samochodów GT.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 18

Richard Bradley
James Winslow
Hiroshi Koizumi
1 LMP2 KCMG  1:33.917  
2 24

Cong Fu Cheng
David Cheng
Jeffrey Lee
2 LMP2 OAK Racing Total  1:35.848 +1.931
3 61
Tetsuya Yamano
Kota Sasaki
1 SGT R&D Sport 1:39.049 +5.132
4 2
Kazuho Takahashi
Hiroki Katoh
2 SGT Tokai Dream28 1:39.116 +5.199
5 11

Katsuyuki Hiranaka
Björn Wirdheim
3 SGT Gainer 1:39.200 +5.283
6 16
Hideki Mutoh
Yuhki Nakayama
4 SGT Team Mugen 1:39.256 +5.339
7 62
Haruki Kurosawa
Tsubasa Kurosawa
5 SGT Leon Racing 1:39.984 +6.067
8 0
Kyosuke Mineo
Naoki Yokomizo
6 SGT Kaisan Ken Endless 1:40.237 +6.320
9 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
1 GTC AF Corse 1:40.725 +6.808
10 52

Hironori Takeuchi
Takeshi Tsuchiya
Motoyoshi Yoshida
7 SGT Okinawa-IMP Racing 1:40.896 +6.979
...     ...       ...      
17 70

Akira Iida
Shinji Nakano
Shogo Mitsuyama
1 GTE Taisan Ken Endless 1:42.989 +9.072

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze