Richard Bradley w prototypie Morgan-OAK od KCMG był najszybszy w piątkowej sesji treningowej na torze. Sześć pozycji za prototypami LMP2 zajęły pojazdy goszczącej tu kategorii SGT.
Jak wiemy, wśród regularnie startujących w tegorocznej ASLMS samochodów GT, tylko jeden jest teoretycznie szybszy od obecnych na Fuji pojazdów z wyścigów serii Super GT. W specyfikacji GTE występuje mianowicie jedynie Ferrari ekipy Taisan Ken Endless – pozostałe natomiast to klasa GTC, a więc pojazdy GT3 takie same, jak według tegorocznego regulaminu Super GT startując tam w kategorii GT300. W praktyce jednak, kierowcy obecni w SGT o wiele lepiej znają tor Fuji – i prawdopodobnie to dlatego, aż sześć pojazdów znalazło się przed najlepszym samochodem walczącym w ASLMS regularnie.
Najlepszym ogólnie był natomiast Morgan-OAK z silnikiem Nissana od KCMG, w którym udanie zadebiutował Richard Bradley. Brytyjczyk walczący dla tego zespołu także w azjatyckiej Super Formula jako jedyny zszedł poniżej granicy 1:34 – a nawet 1:35, gdyż czołowy konkurent ekipy z Hong Kongu, OAK Racing, dzięki Cong Fu Chengowi uzyskał ledwo 1:35.848. Szybszym od Chińczyka był nawet drugi z kierowców KCMG, Hiroshi Koizumi – za to pozostali kierowcy prototypu Morgan-OAK z silnikiem Judd wypadli znacznie gorzej.
Kolejne pozycje zajęli w większości kierowcy kategorii SGT – najlepszym okazał się być Tetsuya Yamano w nieznanym w Europie Subaru BRZ GT300 zespołu R&D Motorsports. Niewiele gorszy był jednak Hiroki Katoh, który w dobrze znanym europejczykom McLarenie MP4-12C GT3 był gorszy o 0.067 sekundy – a Katsuyuki Hirana w Mercedesie ekipy Gainer przegrał z Yamano o 0.151 sekundy. Niewiele wolniejszy był także lider kategorii GT300 w Super GT, Hideki Mutoh w Hondzie CR-Z GT od Team Mugen – a wyraźnie słabszy był dopiero Haruki Kurosa z Mercedesa od Leon Racing.
Dopiero dziewiąty czas, a siódmy wśród pojazdów GT, zanotował czołowy samochodów walczący w ALMS regularnie – nie było to jednak Ferrari z GTE, Andrea Bertolini w 458 Italia GT3 startującej w kategorii GTC. Do Yamono brakowało mu 1.676 sekundy – za to o 0.380 sekundy wygrał z Richardem Lyonsem z Craft Racing AMR, który był gorszy również od trzech kolejnych pojazdów SGT. Pozostałe miejsca zajęły już tylko pojazdy GTC – oraz pojedyncze Ferrari z GTE, które z czasem 1:42.989 było dopiero piętnaste wśród wszystkich samochodów GT.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | Richard Bradley James Winslow Hiroshi Koizumi |
1 | LMP2 | KCMG | 1:33.917 | ||||
2 | 24 | Cong Fu Cheng David Cheng Jeffrey Lee |
2 | LMP2 | OAK Racing Total | 1:35.848 | +1.931 | |||
3 | 61 | Tetsuya Yamano Kota Sasaki |
1 | SGT | R&D Sport | 1:39.049 | +5.132 | |||
4 | 2 | Kazuho Takahashi Hiroki Katoh |
2 | SGT | Tokai Dream28 | 1:39.116 | +5.199 | |||
5 | 11 | Katsuyuki Hiranaka Björn Wirdheim |
3 | SGT | Gainer | 1:39.200 | +5.283 | |||
6 | 16 | Hideki Mutoh Yuhki Nakayama |
4 | SGT | Team Mugen | 1:39.256 | +5.339 | |||
7 | 62 | Haruki Kurosawa Tsubasa Kurosawa |
5 | SGT | Leon Racing | 1:39.984 | +6.067 | |||
8 | 0 | Kyosuke Mineo Naoki Yokomizo |
6 | SGT | Kaisan Ken Endless | 1:40.237 | +6.320 | |||
9 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
1 | GTC | AF Corse | 1:40.725 | +6.808 | |||
10 | 52 | Hironori Takeuchi Takeshi Tsuchiya Motoyoshi Yoshida |
7 | SGT | Okinawa-IMP Racing | 1:40.896 | +6.979 | |||
... | ... | ... | ||||||||
17 | 70 | Akira Iida Shinji Nakano Shogo Mitsuyama |
1 | GTE | Taisan Ken Endless | 1:42.989 | +9.072 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.