Załoga KCMG była najszybsza także w drugim treningu na torze w Fuji w Japonii. Tym razem, na czele znalazł się James Winslow – a znów najszybsze w GT były pojazdy SGT.
Układ zarówno w całej tabeli, jak i w poszczególnych kategoriach, wygląda zaskakująco zbieżnie z wynikami pierwszego treningu ASLMS w Fuji. Co prawda, w LMP2 opcje były tylko dwie, tak więc nie dziwi układ KCMG-OAK – ale na kolejnych miejscach znów widnieją te same pojazdy SGT, co w pierwszej sesji – choć tu już w nieco innym układzie. Ogólnie natomiast, tych było tym razem aż 9 powyżej najlepszego z pojazdów regularnie walczącej kategorii GTC – tak więc potwierdza się teza, że w wyścigu najwięcej uwagi przyciągać będzie rywalizacja gości tej imprezy…
W LMP2, najszybszy był tym razem James Winslow, a nie Richard Bradley – jednak wszyscy trzej kierowcy załogi KCMG uzyskali niemal identyczne, swoje najlepsze czasy okrążeń. Różnica wyników na poziomie 1:36.3 wyniosła nieco ponad 0.1 sekundy – i w praktyce każdy z nich mógł pokonać najlepszego kierowcę konkurencyjnej załogi OAK Racing, Cong Fu Chenga. Chińczyk zakończył trening z czasem 1:36.515 – za to jego zmiennicy byli wyraźnie gorsi, przez co walka w wyścigu zapowiada się dość jednostronnie.
Kolejne 9 pozycji to pojazdy SGT – z których pierwsza piątka to znów m.in. auta od Cars Tokai, R&D Sport, Team Mugen i Gainer. Najlepszym był tym razem Hiroki Katoh w McLarenie nr 2, o 0.135 sekundy pokonując Kotę Sasakiego z Subaru BRZ – a o 0.145 Shinichi Takagiego z Hondy ekipy Team Aguri, jedynej, która do tej grupy dołączyła. Katsuyuki Hiranaka w Mercedesie od Gainer był tym razem czwarty, Hideki Kutoh w Hondzie od Team Mugen piąty – a dalej pojawiły się jeszcze Porsche, dwa Mercedesy oraz Nissan.
Dopiero dziesiąte miejsce w GT zajął najlepszy samochód GTC – tym razem był to Aston Martin od Craft Racing AMR, konkretnie Richard Lyons, który jako jedyny reprezentował tą ekipę w sesji drugiej. Lyons o 0.2 sekundy pokonał Andrea Bertoliniego z Ferrari nr 77 od AF Corse – a o prawie 1.5 sekundy Marco Seefrieda z McLarena nr 91 zespołu AAI-Rstrada. Dopiero za nim znalazło się Ferrari ekipy Taisan Ken Endless – Akira Iida uzyskał w jedynym w stawce pojeździe kategorii GTE dopiero szesnasty czas sesji i czternasty pośród samochodów GT.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | Richard Bradley James Winslow Hiroshi Koizumi |
1 | LMP2 | KCMG | 1:36.277 | ||||
2 | 24 | Cong Fu Cheng David Cheng Jeffrey Lee |
2 | LMP2 | OAK Racing Total | 1:36.515 | +0.238 | |||
3 | 2 | Kazuho Takahashi Hiroki Katoh |
1 | SGT | Tokai Dream28 | 1:38.861 | +2.584 | |||
4 | 61 | Tetsuya Yamano Kota Sasaki |
2 | SGT | R&D Sport | 1:38.996 | +2.719 | |||
5 | 55 | Shinichi Takagi Takashi Kobayashi Tomoki Nojiri |
3 | SGT | Autobacs Racing Team Aguri |
1:39.010 | +2.733 | |||
6 | 11 | Katsuyuki Hiranaka Björn Wirdheim |
4 | SGT | Gainer | 1:39.069 | +2.792 | |||
7 | 16 | Hideki Mutoh Yuhki Nakayama |
5 | SGT | Team Mugen | 1:39.117 | +2.840 | |||
8 | 0 | Kyosuke Mineo Naoki Yokomizo |
6 | SGT | Kaisan Ken Endless | 1:39.584 | +3.307 | |||
9 | 62 | Haruki Kurosawa Tsubasa Kurosawa |
7 | SGT | Leon Racing | 1:39.607 | +3.330 | |||
10 | 52 | Hironori Takeuchi Takeshi Tsuchiya Motoyoshi Yoshida |
8 | SGT | Okinawa-IMP Racing | 1:39.727 | +3.450 | |||
... | ... | ... | ||||||||
12 | 007 | Richard Lyons Frank Yu |
1 | GTC | Craft AMR | 1:40.066 | +3.789 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 70 | Akira Iida Shinji Nakano Shogo Mitsuyama |
1 | GTE | Taisan Ken Endless | 1:41.769 | +5.492 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.