Wolniej, ale znów na czele

Załoga KCMG była najszybsza także w drugim treningu na torze w Fuji w Japonii. Tym razem, na czele znalazł się James Winslow – a znów najszybsze w GT były pojazdy SGT.

Układ zarówno w całej tabeli, jak i w poszczególnych kategoriach, wygląda zaskakująco zbieżnie z wynikami pierwszego treningu ASLMS w Fuji. Co prawda, w LMP2 opcje były tylko dwie, tak więc nie dziwi układ KCMG-OAK – ale na kolejnych miejscach znów widnieją te same pojazdy SGT, co w pierwszej sesji – choć tu już w nieco innym układzie. Ogólnie natomiast, tych było tym razem aż 9 powyżej najlepszego z pojazdów regularnie walczącej kategorii GTC – tak więc potwierdza się teza, że w wyścigu najwięcej uwagi przyciągać będzie rywalizacja gości tej imprezy…

W LMP2, najszybszy był tym razem James Winslow, a nie Richard Bradley – jednak wszyscy trzej kierowcy załogi KCMG uzyskali niemal identyczne, swoje najlepsze czasy okrążeń. Różnica wyników na poziomie 1:36.3 wyniosła nieco ponad 0.1 sekundy – i w praktyce każdy z nich mógł pokonać najlepszego kierowcę konkurencyjnej załogi OAK Racing, Cong Fu Chenga. Chińczyk zakończył trening z czasem 1:36.515 – za to jego zmiennicy byli wyraźnie gorsi, przez co walka w wyścigu zapowiada się dość jednostronnie.

Kolejne 9 pozycji to pojazdy SGT – z których pierwsza piątka to znów m.in. auta od Cars Tokai, R&D Sport, Team Mugen i Gainer. Najlepszym był tym razem Hiroki Katoh w McLarenie nr 2, o 0.135 sekundy pokonując Kotę Sasakiego z Subaru BRZ – a o 0.145 Shinichi Takagiego z Hondy ekipy Team Aguri, jedynej, która do tej grupy dołączyła. Katsuyuki Hiranaka w Mercedesie od Gainer był tym razem czwarty, Hideki Kutoh w Hondzie od Team Mugen piąty – a dalej pojawiły się jeszcze Porsche, dwa Mercedesy oraz Nissan.

Dopiero dziesiąte miejsce w GT zajął najlepszy samochód GTC – tym razem był to Aston Martin od Craft Racing AMR, konkretnie Richard Lyons, który jako jedyny reprezentował tą ekipę w sesji drugiej. Lyons o 0.2 sekundy pokonał Andrea Bertoliniego z Ferrari nr 77 od AF Corse – a o prawie 1.5 sekundy Marco Seefrieda z McLarena nr 91 zespołu AAI-Rstrada. Dopiero za nim znalazło się Ferrari ekipy Taisan Ken Endless – Akira Iida uzyskał w jedynym w stawce pojeździe kategorii GTE dopiero szesnasty czas sesji i czternasty pośród samochodów GT. 

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 18

Richard Bradley
James Winslow
Hiroshi Koizumi
1 LMP2 KCMG  1:36.277  
2 24

Cong Fu Cheng
David Cheng
Jeffrey Lee
2 LMP2 OAK Racing Total  1:36.515 +0.238
3 2
Kazuho Takahashi
Hiroki Katoh
1 SGT Tokai Dream28 1:38.861 +2.584
4 61
Tetsuya Yamano
Kota Sasaki
2 SGT R&D Sport 1:38.996 +2.719
5 55

Shinichi Takagi
Takashi Kobayashi
Tomoki Nojiri
3 SGT Autobacs Racing
Team Aguri
1:39.010 +2.733
6 11

Katsuyuki Hiranaka
Björn Wirdheim
4 SGT Gainer 1:39.069 +2.792
7 16
Hideki Mutoh
Yuhki Nakayama
5 SGT Team Mugen 1:39.117 +2.840
8 0
Kyosuke Mineo
Naoki Yokomizo
6 SGT Kaisan Ken Endless 1:39.584 +3.307
9 62
Haruki Kurosawa
Tsubasa Kurosawa
7 SGT Leon Racing 1:39.607 +3.330
10 52

Hironori Takeuchi
Takeshi Tsuchiya
Motoyoshi Yoshida
8 SGT Okinawa-IMP Racing 1:39.727 +3.450
...     ...       ...      
12 007
Richard Lyons
Frank Yu
1 GTC Craft AMR 1:40.066 +3.789
...     ...       ...      
16 70

Akira Iida
Shinji Nakano
Shogo Mitsuyama
1 GTE Taisan Ken Endless 1:41.769 +5.492

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze