Cong Fu Cheng  przebił Bradleya

Cong Fu Cheng wygrał sobotnie kwalifikacje ASLMS na torze Fuji Speedway. Chińczyk z OAK Racing był szybszy od konkurenta z KCMG – trzecie miejsce zajęła Honda od Team Mugen.

No i nespodzianka – po dwóch treningach „wygranych” przez ekipę KCMG, większość kibiców spodziewała się, że podobnie będzie również w sobotnich kwalifikacjach. A jednak nie – tym razem, konkurencyjny wobec załogi KCMG Cong Fu Cheng okazał się szybszy od Richarda Bradleya, na dziewiątym z jedenastu przejechanych przez Chińczyka okrążeń minimalnie poprawiając wynik Brytyjczyka. Wśród pojazdów GT, ciekawostką są trzy najlepsze czasy japońskich konstrukcji GT300 Hondy i Subaru – dopiero za nimi uplasował się „europejski” Mercedes od Gainer Racing. Jak zwykle natomiast, pojazdy GTC pozostały w dalszej części stawki – dziewiąty wśród samochodów GT był Aston Martin od Craft Racing AMR.

W LMP2 Cong Fu Cheng był co prawda zawodnikiem konkurencyjnym wobec kierowców KCMG – początkowo wydawało się jednak, że mimo wszystko pole position zdobędzie Richard Bradley z zespołu z Hong Kongu. Ten, w połowie sesji zaliczył 1:34.311 – lecz niedługo przed końcem sesji, Cheng przebił czas Brytyjczyka, schodząc do 1:34.253. Kierowca KCMG nie zdołał już tego wyniku pokonać – i choć będzie startował z pierwszej linii, to jednak nie udało mu się potwierdzić możliwości swojej załogi wygraną w kwalifikacjach.

Ponownie, kolejne miejsca zajęły pojazdy z goszczącej na Fuji kategorii SGT. Tu doszło do dość ciekawej sytuacji, gdyż pierwsze trzy miejsca zajęli kierowcy jadący w konstrukcjach nieznanych w Europie – pojazdach przeznaczonych wyłącznie do startów w japońskiej serii Super GT. Pod koniec sesji, na czele znalazł się Hideki Mutoh w Hondzie CR-Z GT od Team Mugen, zaliczając 1:38.241, za nim o 0.122 sekundy gorszy był Shinichi Takagi w siostrzanym pojeździe od Team Aguri – a pierwszą trójkę dopełnił Kota Sasaki w konkurencyjnym wobec Hond Subaru BRZ GT300. Dopiero czwarte miejsce, z czasem gorszym od lidera o ponad 0.6 sekundy, zajął Katsuyuki Hiranaka w Mercedesie ekipy Gainer – a dość wysoko uplasował się tym razem Nissan GT-R GT3, Naoya Yamano z ekipy Team Mach uzyskując piąty wynik wśród pojazdów GT.

Dopiero dziewiąty w GT był natomiast Richard Lyons w Aston Martinie ekipy Craft Racing AMR, najszybszy z (niby)równorzędnej dla SGT kategorii GTC. Brytyjczyk powtórzył układ z drugiej sesji treningowej, kolejny raz pokonując Andreę Bertoliniego z Ferrari nr 77 od AF Corse – a za dwoma kolejnymi pojazdami SGT znalazł się trzeci w klasie GTC Tatsuya Tanigawa w McLarenie nr 91 zespołu AAI-Rstrada. Sekundę gorszy był Yasu Kikuchi w drugim pojeździe tej ekipy – a za nim, siedemnasty w całej stawce okazał się być Akira Iida w Ferrari kategorii GTE od Kaisan Ken Endless.

Wyścig odbędzie się w niedzielę o godzinie 7:00 czasu polskiego.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 24

Cong Fu Cheng
David Cheng
Jeffrey Lee
1 LMP2 OAK Racing Total  1:34.253  
2 18

Richard Bradley
James Winslow
Hiroshi Koizumi
2 LMP2 KCMG  1:34.311 +0.058
3 16
Hideki Mutoh
Yuhki Nakayama
1 SGT Team Mugen 1:38.241 +3.988
4 55

Shinichi Takagi
Takashi Kobayashi
Tomoki Nojiri
2 SGT Autobacs Racing
Team Aguri
1:38.363 +4.110
5 61
Tetsuya Yamano
Kota Sasaki
3 SGT R&D Sport 1:38.528 +4.275
6 11

Katsuyuki Hiranaka
Björn Wirdheim
4 SGT Gainer 1:38.880 +4.627
7 5
Tetsuji Tamanaka
Naoya Yamano
5 SGT Team Mach 1:38.936 +4.683
8 2
Kazuho Takahashi
Hiroki Katoh
6 SGT Tokai Dream28 1:39.059 +4.806
9 62
Haruki Kurosawa
Tsubasa Kurosawa
7 SGT Leon Racing 1:39.310 +5.057
10 52

Hironori Takeuchi
Takeshi Tsuchiya
Motoyoshi Yoshida
8 SGT Okinawa-IMP Racing 1:39.471 +5.218
11 007
Richard Lyons
Frank Yu
1 GTC Craft AMR 1:39.520 +5.267
                     
17 70

Akira Iida
Shinji Nakano
Shogo Mitsuyama
1 GTE Taisan Ken Endless 1:41.399 +7.146

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze