20 pojazdów w rundzie na Fuji

20 załóg pojawi się podczas drugiej rundy Azjatyckiej Serii Le Mans. Na japońskim torze Fuji Speedway, większość będzie jednak goszczącymi tam ekipami z krajowej serii Super GT.

W inauguracyjnej rundzie Azjatyckiej Serii Le Mans, na koreańskim torze Inje Speedium pojawiło się ostatecznie tylko 9 załóg. Liczba ta była mniejsza nawet od stawki, która w ubiegłym roku doprowadziła do załamania się europejskiej wersji tej rywalizacji – organizatorzy wciąż jednak są optymistami co do AsLMS, licząc na pojawienie się większej ilości ekip w kolejnych jej odsłonach. Nadchodząca w ten weekend runda na japońskim torze Fuji, co do tych przewidywań daje dość mieszane uczucia – z jednej strony, w Japonii nie pojawi się ani jedna ekipa inna, niż te widziane na początku sierpnia w Korei – z drugiej, do stawki organizatorom udało się dołączyć pojazdy z serii Super GT, tworząc niejako kolejną (niżej punktowaną) rundę tej serii. To pozwala mimo wszystko przypuszczać, że również i w Chinach i na znanym malezyjskim torze Sepang, goście owych rund podniosą rangę tej imprezy – i zainteresują siebie i innych regularnym uczestnictwem w tej reaktywowanej serii wyścigów.

Jak na razie, problemem jest jednak nie tylko mała ilość stałych ekip – ale i zmienność ich załóg. Tylko dwie z nich wystawią do walki na Fuji te same składy, które brały udział w wyścigu na Inje Speedium – trzy natomiast wymieniają w swoim składzie więcej, niż jednego z kierowców. Taki przypadek pojawia się choćby w czołowej LMP2, gdzie ze zwycięskiej w Korei załogi KCMG pozostanie tylko James Winslow – 16-letniego Akasha Nandego oraz Garego Thompsona zastąpią natomiast 22-letni mistrz Formuły BMW z roku 2010, walczący obecnie dla KCMG w japońskiej serii Super Formula Brytyjczyk Richard Bradley – a także reprezentant gospodarzy, Hiroshi Koizumi, startujący w japońskiej Formule 3. Druga ekipa LMP2, francuski OAK Racing, będzie tu bardziej stabilna – w składzie pozostaną David Cheng i Jeffrey Lee, a tylko Ho-Pin Tunga zastąpi inny znany z wyścigów długodystansowych Chińczyk, Cong Fu Cheng.

W jedynym pojeździe kategorii GTE, Ferrari japońskiego Taisan Ken Endless, nie pojawią się ani startujący w ten weekend w FIA WEC Kamui Kobayashi, ani też Naoki Yokomizo. Tego drugiego zobaczymy na torze w pojeździe zespołu z kategorii SGT – natomiast załogę Ferrari stanowić będą Japończycy: przejęty od tajwańskiego Team AAI Akira Iida, były kierowca Formuły 1 Shinji Nakano oraz Shogo Mitsuyama, regularnie walczący w Super GT, a w 2009 roku obecny w poprzedniej odsłonie Azjatyckiej Serii Le Mans.

Trzonem obecnej odsłony serii jest kategoria GTC – i tu dwie załogi pozostaną te same, co w Korei. Najważniejszą będzie zdecydowanie włoska AF Corse, która na Inje Speedium wygrała wyścig w swojej klasie – a na Fuji, Andrea Bertolini, Michele Rugolo oraz Steve Wyatt będą mieli szansę na powtórzenie owego małego sukcesu. Gorzej wypadli tam kierowcy Lamborghini chińskiego BBT Racing – ale i oni, Anthony Liu oraz Davide Rizzo i Massimilliano Wiser, znów pojawią się w rywalizacji.

Zabraknie nam natomiast m.in. dwóch kierowców Aston Martina od Craft Racing – przede wszystkim Stefana Mückego, którego obowiązkiem jest jednak obrona czołowej lokaty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Jego oraz Keitę Sawę zastąpi walczący w Super GT Brytyjczyk Richard Lyons – a w składzie pozostanie obywatel Hong Kongu, Frank Yu. Nowych kierowców będzie miało również Porsche typoszeregu 996 japońskiej Taisan Ken Endless, gdzie pojawią się kolejni Japończycy, Akihito Asai i Naoya Gamou – tajwańska ekipa AAI Rstrada, do swoich dwóch McLarenów sprowadziła natomiast m.in. Marco Seefrieda, który w załodze nr 91 zastąpi wymienionego już wcześniej Akirę Iidego.

I po tym wszystkim, pozostało nam jeszcze 11 innych załóg, które początkowo miały być włączone do kategorii GTC. Organizatorzy zdecydowali jednak, że goszczące na Fuji pojazdy pochodzące z japońskiej Super GT będą miały tu swoją oddzielną kategorię – a sam wyścig zostanie dołączony do owej serii jako dziewiąta (siódma w kalendarzu) runda dla pojazdów GT300. W stawce pojawi się więc cała czołówka startująca w tegorocznej odsłonie Super GT w owej w klasie – przede wszystkim prowadzący w klasyfikacji Hideki Mutoh i Yuhki Nakayama w Hondzie CR-Z GT od Team Mugen, wice-liderzy Katsuyuki Hiranaka i (widziany w poprzedniej rundzie FIA WEC) Szwed Björn Wirdheim w Mercedesie SLS AMG od Gainer oraz zajmujący trzecie miejsce Kota Sasaki i Tetsuya Yamano w Subaru BRZ GT300. Z drugiej jednak strony, zwycięzca wyścigu otrzyma tylko 8, a nie 20 punktów do klasyfikacji Super GT – dlatego nieobecność kilku ekip nie jest tu żadnym zaskoczeniem.

Cała impreza, po raz kolejny składa się także z kilku innych serii – m.in. ponownie pojawią się Lamborghini markowej rywalizacji Super Trofeo. W przypadku AsLMS, w piątek o 6:00 oraz w sobotę rano o 3:15 odbędą się sesje treningowe – a w sobotę o 6:55 sesja kwalifikacyjna. Sam wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 7:00.

Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Samochód
18

Richard Bradley
James Winslow
Hiroshi Koizumi
LMP2 KCMG  Morgan OAK Nissan
24

Cong Fu Cheng
David Cheng
Jeffrey Lee
LMP2 OAK Racing Total  Morgan OAK Judd
70

Akira Iida
Shinji Nakano
Shogo Mitsuyama
GTE Taisan Ken Endless Ferrari 458 Italia GTC
007
Richard Lyons
Frank Yu
GTC Craft AMR Aston Martin V12 Vantage GT3
9

Yuya Sakamoto
You Yokomaku
Akira Mizutani
GTC Pacific Direction Racing Porsche 911 GT3-R (997)
26
Akihiro Asai
Naoya Gamou
GTC Taisan Ken Endless Porsche 911 GT3-R GT300 (996)
37

Davide Rizzo
Massimiliano Wiser
Anthony Liu
GTC BBT Lamborghini Gallardo GT3 FL2
77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
GTC AF Corse Ferrari 458 Italia GT3
91

Jun San Chen
Tatsuya Tanigawa
Marco Seefried
GTC AAI Motorsports McLaren MP4-12C GT3
92
Morris Chen
Yasushi Kikuchi
GTC AAI Motorsports McLaren MP4-12C GT3
0
Kyosuke Mineo
Naoki Yokomizo
SGT Kaisan Ken Endless Porsche 911 GT3-R (997)
2
Kazuho Takahashi
Hiroki Katoh
SGT Tokai Dream28 McLaren MP4-12C GT3
5
Tetsuji Tamanaka
Naoya Yamanp
SGT Team Mach Nissan GT-R Nismo GT3
11
Katsuyuki Hiranaka
Björn Wirdheim
SGT Gainer Mercedes SLS AMG GT3
16
Hideki Mutoh
Yuhki Nakayama
SGT Team Mugen Honda CR-Z GT
30

Yuki Iwasaki
Igor Suszko
Kenji Kobayashi
SGT Apr Nissan GT-R Nismo GT3
52

Hironori Takeuchi
Takeshi Tsuchiya
Motoyoshi Yoshida
SGT Okinawa-IMP Racing Mercedes SLS AMG GT3
55

Shinichi Takagi
Takashi Kobayashi
Tomoki Nojiri
SGT Autobacs Racing
Team Aguri
Honda CR-Z GT
61
Tetsuya Yamano
Kota Sasaki
SGT R&D Sport Subaru BRZ GT300
62
Haruki Kurosawa
Tsubasa Kurosawa
SGT Leon Racing Mercedes SLS AMG GT3

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze