Volkswagen Racing Polska zadebiutuje w Dubai 24h

Tydzień temu organizatorzy wyścigu Dunlop Dubai 24h opublikowali wstępną listę startową. Znalazły się na niej dwie polskie ekipy, w tym Volkswagen Racing Polska, dla której będzie to debiut na Bliskim Wschodzie. Jako jedyny zespół w stawce wystawi aż trzy samochody - Volkswageny Golfy GTI 6. generacji, zbudowane na potrzeby trwającego pierwszego sezonu serii Volkswagen Castrol Cup.

„Popularność 24-godzinnego wyścigu w Dubaju systematycznie wzrasta” - wyjaśnia, zapytany o powody podjęcia decyzji o starcie, Prezes Volkswagen Racing Polska Janusz Gładysz w wypowiedzi dla serwisu ŚwiatWyścigów.pl. „Podejmując decyzję o udziale w tym przedsięwzięciu chcieliśmy sprawdzić wytrzymałość naszych samochodów, a także wykorzystać tę okazję do promocji serii wyścigów Volkswagen Castrol Cup, której organizatorem jest nasza firma Volkswagen Racing Polska. Wszystkie samochody VW Golfy zostały przebudowane na potrzeby tej serii w siedzibie naszej firmy w Tarnowie przy wsparciu VW Motorsport. Natomiast trzeci powód to „głód” jazdy wyścigowej w tak długiej zimowej przerwie”.

Trzy samochody oznaczają zespół składający się z co najmniej 12 kierowców - to połowa uczestników tegorocznego Volkswagen Castrol Cup. Kandydatów na miejsca w składzie jest jednak więcej. Pochodzą oni z innych serii, a także z innych krajów. „Pojawienie się naszych samochodów na liście startowej Dubai 24h wzbudziło zainteresowanie kierowców wyścigowych. Otrzymujemy liczne zapytania od kierowców m.in. z Niemiec, Ukrainy, Rosji i Austrii o możliwość startu naszymi samochodami. W tym tygodniu rozpoczęliśmy oficjalny nabór kierowców i jesteśmy w trakcie kompletowania zespołu. Oficjalny skład podamy pod koniec października”.

Chęć promocji polskiej serii wyścigowej oznacza, że auta, które pojawią się w Dubaju nie mogą znacząco różnić się od tych startujących w pucharze. „Wprowadzimy jedynie niewielkie modyfikacje. Będą to zmiany dostosowujące pucharowe VW Golfy do wyścigów długodystansowych, m.in. większy zbiornik paliwa oraz inne drobne zmiany techniczne”.

Dla Golfów będzie to początek zaledwie drugiego sezonu startów. Będą musiały zmierzyć się ze startującymi w tej samej klasie A3T SEAT-ami Leónami Supercopa, które przez wiele lat zyskały znakomitą reputację w wyścigach długodystansowych. Zapytany o cele zespołu na ten wyścig, Prezes VW Racing Polska odpowiada - „Każda ekipa podejmując decyzję o starcie chce uzyskać jak najlepsze wyniki. Jednakże w pierwszym roku nie zakładamy spektakularnych sukcesów, stawiamy na przygodę, równą jazdę i możliwość sprawdzenia samochodów, które jeśli mówimy o SEAT-ach, są przecież zbudowane na tych samych płytach podwoziowych, silnikach itd. co nasze Golfy”.

Na koniec zapytaliśmy o plany startów w innych wyścigach. Ci, którzy liczyli na to, że jest to początek długiej serii występów na torach całego świata mogą poczuć się rozczarowani, bo te jeżeli będą miały miejsce, to tylko w przerwie zimowej. „Na najbliższe lata naszym celem, który skutecznie realizujemy, jest organizacja Volkswagen Castrol Cup oraz stałe podnoszenie jakości tej organizacji. Oczywiście w wolnych terminach poza sezonem VWCC będziemy starali się stworzyć kierowcom możliwość rywalizacji na torze, tak jak właśnie podczas Dubai 24h”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze