Fenomenalne pole position Mullera

Yvan Muller różnicą zaledwie 0,040 sekundy pokonał Nicky’ego Catsburga w walce o pole position do głównego wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Slovakia Ring. Trzecim czasem popisał się lider klasyfikacji generalnej José María López.

W przeciwieństwie do poprzedzających kwalifikacje sesji treningowych, kierowcy Citroëna jako pierwsi zaatakowali tor. Dla Lópeza przejazd zakończył się już w połowie okrążenia, gdzie wypadł on z toru i naniósł na tor dużo żwiru z pobocza. Takiego błędu nie popełnił Yvan Muller, lecz nie mógł on dokończyć swojego szybkiego okrążenia przez czerwoną flagę, która pojawiła się z powodu naniesionego przez Lópeza na tor żwiru.

Sesja została przerwana po 5 minutach, co oznaczało że żaden kierowca nie uzyskał czasu. Wszyscy zdążyli jednak rozpocząć szybkie okrążenie, tracąc w ten sposób nowy komplet opon.

Po wywieszeniu zielonej flagi López ponownie zaatakował tor i tym razem ukończył okrążenie z czasem 2:04,720. Tuż za nim uplasował się Norbert Michelisz z 2:04,743, pokonując Yvana Mullera, który uzyskał 2:04,841. Na czwarte miejsce następnie awansował Thed Björk w Volvo, tracąc 0,162 sekundy do Lópeza.

W drugiej połowie sesji na tor wyjechał Hugo Valente, który musiał poczekać na naprawę jego samochodu po wcześniejszej wycieczce poza tor. Francuz na swoim pierwszym okrążeniu uzyskał 2:04,604, katapultując się na szczyt tabeli z czasami przed Lópezem, Micheliszem i Mehdim Bennanim, który również poprawił swoje osiągnięcie.

Czas Valente pozostał niepoprawiony do końca sesji. Próbę tego podjął jego zespołowy kolega Gabriele Tarquini, lecz wpadł on w poślizg w ostatnim zakręcie i musiał zadowolić się ósmym miejscem, dającym mu awans do Q2. Tego samego nie mogli powiedzieć John Filippi, Grégoire Demoustier, James Thompson, Tom Coronel i Ferenc Ficza, dla których kwalifikacje zakończyły się na sesji Q1.

Ze względu na długość toru Slovakia Ring, w trakcie sesji Q2 kierowcy mieli możliwość przejechania tylko jednego szybkiego okrążenia. Ponownie jako pierwszy swój rezultat uzyskał José María López, wpisując się w tabelę z wynikiem 2:04,524, co od razu poprawili Norbert Michelisz i Nicky Catsburg, zajmując dwie pierwsze pozycje z 2:04,297 i 2:04,457. Czwarty był Yvan Muller, a czołową piątkę zamykał Rob Huff.

Niewiadomą byli kierowcy Volvo, którzy rozpoczęli swoje okrążenia jako ostatni, już po uzyskaniu czasów przez resztę kierowców. Thed Björk był bliski wejścia do Q3, lecz zabrakło mu 0,052 sekundy do Roba Huffa i Szwed zajął szóstą pozycję, z kolei jego zespołowy kolega Fredrik Ekblom stracił prawie sekundę do Michelisza i zajął ostatnią, 12. lokatę.

Wyniki Q2 dały pole position do pierwszego wyścigu weekendu Hugo Valente, obok którego ustawi się Mehdi Bennani. Ósmy czas dający trzecie miejsce na starcie uzyskał Gabriele Tarquini, a pierwszą piątkę na polach startowych otwierającego wyścigu uzupełnili Tiago Monteiro i Thed Björk.

W pierwszej piątce pozostali Michelisz, Catsburg, López, Muller i Huff, którzy awansowali tym samym do finałowej części czasówki.

Jako pierwszy na tor wyjechał Huff, dla którego było to pierwsze Q3 w barwach Hondy. Były mistrz świata uzyskał czas 2:04,751, co następnie miał poprawić Yvan Muller w Citroënie. Francuz jako pierwszy w trakcie weekendu uzyskał czas poniżej 2:04, zapisując sobie wynik 2:03,910, który wyznaczał poprzeczkę dla lidera klasyfikacji José Maríi Lópeza. Argentyńczyk był wolniejszy w pierwszych dwóch sektorach i pomimo najlepszego czasu na ostatnim odcinku toru, był on o 0,281 sekundy gorszy od swojego zespołowego kolegi.

Przedostatni na torze pojawił się Nicky Catsburg w Ładzie, licząc na pierwsze pole position dla rosyjskiego producenta. Holender był nieznacznie szybszy od Mullera w drugim sektorze, lecz gorszy przejazd przez ostatni zakręt oznaczał stratę 0,040 sekundy na końcu okrążenia, czym rozdzielił obu kierowców Citroëna. Ostatnim kierowcą na torze był Norbert Michelisz. Węgier popełnił jednak błąd na hamowaniu do czwartego zakrętu i stracił aż pół sekundy do Mullera, plasując się na czwartym miejscu.

Dla Mullera to pierwsze pole positon w tym sezonie i 29. w karierze. Francuz dzięki zwycięstwu w kwalifikacjach przesunął się na szóste miejsce w klasyfikacji generalnej, przed Catsburga oraz Valente.

P Nr Kierowca Zespół   Q1 Q2 Q3
1 68 Yvan Muller   Citroën Racing 2:04,841 2:04,710 2:03,910
2 10 Nicky Catsburg   LADA Sport Rosneft 2:04,999 2:04,457 2:03,950
3 37 José María López   Citroën Racing 2:04,720 2:04,524 2:04,191
4 5 Norbert Michelisz   Honda Racing Team JAS 2:04,743 2:04,297 2:04,378
5 12 Rob Huff   Castrol Honda WTC Team 2:05,315 2:04,762 2:04,751
6 62 Thed Björk   Polestar Cyan Racing 2:04,882 2:04,821  
7 18 Tiago Monteiro   Castrol Honda WTC Team 2:05,109 2:04,883  
8 2 Gabriele Tarquini   LADA Sport Rosneft 2:05,052 2:04,950  
9 25 Mehdi Bennani T Sébastien Loeb Racing 2:04,770 2:04,998  
10 7 Hugo Valente   LADA Sport Rosneft 2:04,604 2:05,022  
11 3 Tom Chilton T Sébastien Loeb Racing 2:05,058 2:05,227  
12 61 Fredrik Ekblom   Polestar Cyan Racing 2:05,178 2:05,279  
13 27 John Filippi T Campos Racing 2:05,444    
14 11 Grégoire Demoustier T Sébastien Loeb Racing 2:06,105    
15 15 James Thompson T Münnich Motorsport 2:06,222    
16 4 Tom Coronel T ROAL Motorsport 2:07,005    
17 55 Ferenc Ficza T Zengő Motorsport 2:07,202    

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze